Met de Honda-circuitdag in het vooruitzicht blijkt uit enige correspondentie met de motorsportschool.nl dat er een max geldt op zolder van 95 dymamische db's.
Voor zover ik weet betekend dit: "als je langsrijd"
Om meteen alle db-meting vragen te beantwoorden:
Ik ben vanmorgen naar het RDW-keuringsstation in Elsloo gegaan, uitgelegd "dat ik een rijvaardigheidscursus ga nemen op het circuit alwaar een db-limiet geldt. Van de politie werd ik doorverwezen naar de RDW"
De beste man was zeer behulpzaam en warempel, er lag een db-meter in de kast! Na enig telefonisch overleg over hoe zo'n ding nu echt werkt konden we aan de slag.
De score:
Honda CB-1 400cc 4-cylinder, origineel luchtfilter en 4-in-1 open sportuitlaatsysteem:
4000rpm -> 85db
8000rpm -> 95db
13000rpm -> 102db
Dit werdt gemeten in een hoek van 45 graden achter de uitlaat, op ca. 100cm afstand. Die 80000rpm klinken acceptabel, en ik ga er van uit dat de meting op zolder iets lager uitvalt? Dus ik zou makkelijk op zolder kunnen blijven rijden zonder uitgevlagd te worden als ik niet boven de 10000rpm kom?
Voor zover ik weet betekend dit: "als je langsrijd"
Om meteen alle db-meting vragen te beantwoorden:
Ik ben vanmorgen naar het RDW-keuringsstation in Elsloo gegaan, uitgelegd "dat ik een rijvaardigheidscursus ga nemen op het circuit alwaar een db-limiet geldt. Van de politie werd ik doorverwezen naar de RDW"

De beste man was zeer behulpzaam en warempel, er lag een db-meter in de kast! Na enig telefonisch overleg over hoe zo'n ding nu echt werkt konden we aan de slag.
De score:
Honda CB-1 400cc 4-cylinder, origineel luchtfilter en 4-in-1 open sportuitlaatsysteem:
4000rpm -> 85db
8000rpm -> 95db
13000rpm -> 102db
Dit werdt gemeten in een hoek van 45 graden achter de uitlaat, op ca. 100cm afstand. Die 80000rpm klinken acceptabel, en ik ga er van uit dat de meting op zolder iets lager uitvalt? Dus ik zou makkelijk op zolder kunnen blijven rijden zonder uitgevlagd te worden als ik niet boven de 10000rpm kom?