Dynamo kapot?

Snotneus

Rookie
22 feb 2013
27
0
Beverwijk
Beste mede techneuten.

ik heb zelf mijn dynamo er vandaag uit gehaald en ben vrij nieuw in motortechniek en nu is mijn vraag of mijn dynamo er naar jullie inzicht kapot uitziet of niet. in mijn ogen wel, maar wil het toch wel even zeker weten voor ik een nieuwe bestel.

http://img22.imageshack.us/img22/5958/dynamof.jpg

Zoals je kunt zien is er 1 schakel helemaal verkoold. vandaar dat ik ook denk dat dit de boosdoener is waardoor mijn accu niet meer bijlaadt tijdens het rijden. heb ook de spanningsregelaar nagekeken maar die ziet er nog goed uit, geen doorgefikte stekkers of brandplekken / smeltplekken etcetera.

graag jullie mening hierover.

b.v.d Corné
full
 
Wil je het zeker weten dan zal je moeten meten.
Je kan ohms meten of alle drie de fase hetzelfde meten(ik dacht ongeveer 0,3 ohm)
Wat was het probleem met de dynamo?
 
Wil je het zeker weten dan zal je moeten meten.
Je kan ohms meten of alle drie de fase hetzelfde meten(ik dacht ongeveer 0,3 ohm)
Wat was het probleem met de dynamo?
zegt ts toch?
Zoals je kunt zien is er 1 schakel helemaal verkoold. vandaar dat ik ook denk dat dit de boosdoener is waardoor mijn accu niet meer bijlaadt tijdens het rijden.

Zoals men al zegt.. even meten.. wphb opzoeken wat de waarde zou moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
zegt ts toch? Zoals men al zegt.. even meten.. wphb opzoeken wat de waarde zou moeten zijn
Dat had ik even gemist.
De accu laad niet bij zegt niet zoveel.
Wat is er gemeten op gele draden van de dynamo voor wisselspanning?
Dat een spanningsregelaar geen brandplekken heeft op de stekkers zegt ook niet zoveel.
how to - accu en laadsysteem controleren.
Dit had je eigenlijk eerst moeten lezen.
 
Heeft de cbr 1000 r er niet vaker van, dat de stator doorbrandt, bij de vfr800 vtec speelt dat probleem n.l. wel, spanningsregelaar blijft bij de vtec meestal wel heel, maar nu brandt de stator door.

Overigens kan je bovenaan het techniek topic een how to laadsysteem doormeten vinden, meten is weten, straks vervang je de stator en is toch de sr kaduuk, ook al ziet hij er nog goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het doorgemeten met draaiende motor en toen kwam er nog geen 2 Volt spanning op de accu.
Je had de wisselspanning op iedere fase moeten meten.
Die is 20-70 volt, afhankelijk van het toerental.
Als er te weinig spanning uit de regelaar komt kan dat ook heel goed door de regelaar komen.
 
Tenzij de motor met losgetrokken stekker van de sr gestart wordt op de accu, dan kan bij een defecte stator best 2 volt gemeten worden, of de meter wordt in de gelijkstroomstand gezet, dan meet je ook iets van 2 volt :P
 
Tenzij de motor met losgetrokken stekker van de sr gestart wordt op de accu, dan kan bij een defecte stator best 2 volt gemeten worden, of de meter wordt in de gelijkstroomstand gezet, dan meet je ook iets van 2 volt :P


zo blijft het gissen :+

maar het zal TS nu wel duidelijk zijn de storing eerst te onderzoeken voordat je de boel lostrekt.

aan de andere kant , als ik de foto zie denk ik niet dat ie nog prima is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan