Dynamo Kawasaki er 5

Manoetje026

Rookie
22 mrt 2020
4
0
Rheden
Hallo allemaal,


Sinds kort ben ik eigenaar van mijn eerste motor namelijk een Kawasaki er5 uit 2003.

Nu is het zo dat ik denk dat mijn dynamo kapot is. Ik heb sinds vandaag een accu lader gekocht omdat de accu niet meer uit zichzelf oplaad. ook de koplamp doet het niet.. maar het lampje is nog goed..

Ik kom net van een stukje rijden en de motor start direct niet meer naar 10 minuten stilstaan. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En watvoor oplossing hiervoor is?!



Bedankt !

Groetjes Manoe
 
ER5, hebben die geen probleem met kapotte magneten in het vliegwiel ?

ER5, KLE500, en GPZ500 hebben regelmatig last van een loslatende lijmlaag van de magneten.
redelijk makkelijk te controleren door de motor iets schuin naar rechts te zetten en het deksel er af te halen.
Wanneer er bonkjes van de magneet missen, dan uiteraard ook de olie verversen en zoveel mogelijk bonkjes er uit halen (ook al is dat vrij lastig met een magneet :P)

Als dat het niet is, dan laadspanning controleren op de bekende manier.
 
Volgens mij zitten bij de ER5 de magneten netjes opgesloten met een persring, net als bij de tweede generatie (vanaf 1994) GPZ500 en KLE500. Ooit heb ik een ER5 vliegwiel gekocht als vervanger voor mijn <1994 GPZ500, waar dus wel de magneten van losgelopen waren. Dat ER5 vliegwiel had de magneten netjes met een ring op de plek geperst en het vliegwiel was helaas breder dan van een GPZ500.

Terug naar de TS. Heb je je zekeringen al gecontroleerd?
 
Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben er druk mee bezig geweest maar kwam erachter dat de vorige eigenaar een kabel bij de dynamo niet vast had gezet waardoor die redelijk kapot is gegaan met het rijden ( de kabel kwam op de ketting)

nu heb ik dat gemaakt en is er dus niks mis met de dynamo en de spanningregelaar maar vooralsnog doet mijn kop lamp het
Niet... iemand een idee wat het dan zou kunnen zijn? Misschien een nieuwe ecu ?
 
Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben er druk mee bezig geweest maar kwam erachter dat de vorige eigenaar een kabel bij de dynamo niet vast had gezet waardoor die redelijk kapot is gegaan met het rijden ( de kabel kwam op de ketting)

nu heb ik dat gemaakt en is er dus niks mis met de dynamo en de spanningregelaar maar vooralsnog doet mijn kop lamp het
Niet... iemand een idee wat het dan zou kunnen zijn? Misschien een nieuwe ecu ?
:?
Ik zou eens beginnen met de zekeringen te controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan