Dynamo weerstand

Rico-G

Rookie
26 aug 2019
12
0
Goedendag,

Ben nieuw in dit forum, en kon geen sluitend antwoord vinden

Ik heb een Suzuki gsxr 600cc uit 2002
Ik reed een lekker stuk sta bij een maat motor uit 5 min later start die niet startkabels erbij gelijk starten.

Eenmaal thuis ben ik gaan meten dynamo losgekoppeld de 3 fasen gaan meten en allemaal om en nabij de 0.7 OHM.
Motor gestart bij 3500k toeren gaan meten 2draden 85v 1 op95v.
Bij Stationair draaien alle 3 de draden 28v
Maar meet ik nu van de 3 gele draden naar de min van de accu heb ik weer stand van 1.0/0.7 OHM
Accu meet ik 13.1 motor op contact 12.8 eenmaal stationair draaien zit die nog op 12.8 en bij 5k toeren zit die op 13.2

Kan iemand hier iets mee ??
 
Oke, de stator (dynamospoel) is duidelijk stuk. Nieuwe kopen/ wikkelen bij carmo en stekkers laten controleren.

Deksel is prima zolang er geen olie uitlekt. Je hebt best kans dat dit nooit gebeurt en die barst er al jaren in zit en al heel veel kms.

Optie 1: Je houdt het goed in de gaten. Kans is m.i. klein dat dit in een keer hard gaat lekken
Optie 2: Je laat het repareren.
Optie 3: Je koop een goede (tweedhands) deksel.
 
Oke, de stator (dynamospoel) is duidelijk stuk. Nieuwe kopen/ wikkelen bij carmo en stekkers laten controleren.

Deksel is prima zolang er geen olie uitlekt. Je hebt best kans dat dit nooit gebeurt en die barst er al jaren in zit en al heel veel kms.

Optie 1: Je houdt het goed in de gaten. Kans is m.i. klein dat dit in een keer hard gaat lekken
Optie 2: Je laat het repareren.
Optie 3: Je koop een goede (tweedhands) deksel.
Ik heb de nieuwe dynamo er in en alles meet ik goed, alleen nu komt het. Stationair draai ik 14.3 volt en als ik gas geef tot 6k toeren meet ik 14v?? Regulator kapot ?? p.s me accu was volgens een lader 75%vol en accu zat op 13v
 
Ik heb de nieuwe dynamo er in en alles meet ik goed, alleen nu komt het. Stationair draai ik 14.3 volt en als ik gas geef tot 6k toeren meet ik 14v?? Regulator kapot ?? p.s me accu was volgens een lader 75%vol en accu zat op 13v
dat zijn goede waarden. opladen moet met een kleine overspanning. je kan adhv accu spanning niet meten hoe vol de accu geladen dan wel ontladen is. de spanning waarden zijn dan indicatoren(en meer niet)
 
Ik heb de nieuwe dynamo er in en alles meet ik goed, alleen nu komt het. Stationair draai ik 14.3 volt en als ik gas geef tot 6k toeren meet ik 14v?? Regulator kapot ?? p.s me accu was volgens een lader 75%vol en accu zat op 13v
Ziet er prima uit. Ik weet alleen niet wat een me accu is.
 
Ziet er prima uit. Ik weet alleen niet wat een me accu is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan