Dynamodeksel GSX-R 750 K7

Patrick2k

MF'er
16 apr 2011
34
0
Beste forumleden,

Ik heb een vraagje. Wie kan mij helpen. Ik heb vandaag een Dynamodeksel van een Suzuki GSX-R 750 K7 gekocht op internet. Ik heb nu de deksel en wil hem binnenkort monteren. Wie heeft ervaring om de deksel te verwijderen en op te zetten. In iedergeval heb ik wel een nieuwe pakking nodig voor de deksel. Wie weet waar ik de pakking kan bestellen en wie heeft eerder een dynamodeksel van een GSX-R vervangen?

Groetjes,

Patrick
 
Geen ervaring met een GSX-R, wel met een SV 650.

Zorg er in ieder geval voor dat je de oppervlakken (op het blok en de nieuwe cover) goed schoonmaakt en zo veel mogelijk pakkingresten verwijdert voor een goeie afdichting. Heb hiervoor een pakkingschraper (bij je lokale automaterialenzaak gewoon op voorraad) en wat schuurpapier gebruikt.

Vervolgens de boel in elkaar zetten met de nieuwe pakking, rekening houdend met het aanhaal moment van de bouten.

Moet goed komen :)

Btw, pakking is gewoon bij een willekeurige motordealer te bestellen. Ook niet Suzuki dealers zullen hier wel aan kunnen komen.
 
Zorg dat je ALLE pakkingresten verwijdert.
Zorg dat je NIET "hapjes" uit het aluminium haalt tijdens de vorige stap.
Maak de boutjes SCHOON.
Monteer de nieuwe pakking DROOG.
Draai de boutjes eerst KRUISELINGS aan met DE HELFT van het VOORGESCHREVEN MOMENT..
ONTHOUD de volgorde van het aandraaien en trek ze nu aan TOT HET AANGEGEVEN MOMENT.


Succes :)
 
Zet je fiets op een paddock-stand, je kunt het deksel er dan gewoon afpakken zónder noemenswaardig olieverlies (uiteraard zet je er wél even een afwasbak van de Blokker á €1,- onder :o ).

Met een scheermesje en wat thinner verwijder je de oude pakkingsresten overigens vrij simpel.

Voor een Gixxer weet ik niet hoe 't met paspennen zit, maar als die er zitten dan blijven ze meestal in 't blok achter. Die dingen kun je er 't beste even uitpakken met een tang (uiteraard met beleid) zodat je rond die pennen ook alles kunt schoonmaken.


Oohw .... en zórg voor GOED passend gereedschap waarmee je de boutjes van de stator los kunt halen. Die dingen zitten vaak geborgd met loctite (of een ander merk borging) en als je daar met een niet goed passend stuk gereedschap op aan de gang gaat dan vernachel je meestal de "kop" doordat 't stalen boutjes in een aluminium deksel zijn, welke dus écht vast kunnen gaan zitten.

Óf bestel meteen de nieuwe boutjes daarvoor samen met je pakking :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan