dyno jet kit CBR f2???

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.246
38
Bemmel
Zit eraan te denken om een dyno-jet kit op m'n cbr f2 (1993) te laten monteren. Ze zeggen dat ie dan beter reageert op 't gas en dat 't brandstofgebruik geoptimaliseert wordt.

Heb wel een paar vraagjes:

1) wat is het verschil tussen stage 1,2 en 3?
2) wat is de goede kit voor mijn motor?
3) zijn die kits universeel of moet je er een kopen speciaal voor je type motor?
4) waar kan ik zo'n ding het beste vandaan halen en hoe duur zijn ze?
5) wat doet zo'n ding nog meer?

Alvast :} !
 
Zit eraan te denken om een dyno-jet kit op m'n cbr f2 (1993) te laten monteren. Ze zeggen dat ie dan beter reageert op 't gas en dat 't brandstofgebruik geoptimaliseert wordt.

Heb wel een paar vraagjes:

1) wat is het verschil tussen stage 1,2 en 3?
2) wat is de goede kit voor mijn motor?
3) zijn die kits universeel of moet je er een kopen speciaal voor je type motor?
4) waar kan ik zo'n ding het beste vandaan halen en hoe duur zijn ze?
5) wat doet zo'n ding nog meer?

Alvast :} !

Met de zoekfunctie valt er wel heel veel op het forum te vinden hierover, maar vooruit;

1; Stage 1 is een kit waarbij het luchtfilterhuis ongemoeid wordt gelaten en alleen het standaard luchtfilter wordt vervangen door een open (meestal K&N) vervangingsfilter.
Stage 2 is dezelfde kit, maar dan worden er bijv. nog wat extra gaten in het luchtfilterhuis geboord.
Stage 3 is een speciale kit en wordt gecombineerd met losse luchtfilters per carb. Dit kan niet op een CBR

2; Stage 1 dus. Stage 2 heeft absoluut geen toegevoegde waarde

3; Zijn speciaal voor een type motor.

4; Kits zijn er vanaf 110,- euro (ben net goed op zoek geweest) K&N filter vanaf 55 (ik neem zelf een HiFlo en voor het inbouwen en afstellen op een dynojet bank ben je minimaal 150 euro kwijt. Bij Jeroen vd Meer ben je in totaal 350,- kwijt (kit, filter, inbouw en afstellen)

5; Betere afstelling, meestal meer vermogen, beter benzineverbruik

Ik sta op het punt een bestelling te doen voor een open filter, een kitje en een afspraak te maken voor afstellen en inbouwen.
Als we het samen doen, wordt het misschien goedkoper.
Laat dan wel even snel weten ;)
 
Met de zoekfunctie valt er wel heel veel op het forum te vinden hierover, maar vooruit;
:^

2; Stage 1 dus. Stage 2 heeft absoluut geen toegevoegde waarde
:? Dat hebben ze zeker zomaar verzonnen?

4; Kits zijn er vanaf 110,- euro (ben net goed op zoek geweest) K&N filter vanaf 55 (ik neem zelf een HiFlo en voor het inbouwen en afstellen op een dynojet bank ben je minimaal 150 euro kwijt. Bij Jeroen vd Meer ben je in totaal 350,- kwijt (kit, filter, inbouw en afstellen)
wat is in jouw ogen nou het verschil tussen een kit en alleen een filter?


Bij Ruud frederiks in Goes ben je 100 euro minder kwijt voor een Dynojet (3) kit incl alle
naalden, sproeiers etc, inbouw, dynoruns en afstelling..
 
:^:? Dat hebben ze zeker zomaar verzonnen?wat is in jouw ogen nou het verschil tussen een kit en alleen een filter?


Bij Ruud frederiks in Goes ben je 100 euro minder kwijt voor een Dynojet (3) kit incl alle
naalden, sproeiers etc, inbouw, dynoruns en afstelling..

Stage 2 hebben ze niet verzonnen, maar bestaat niet voor een CBR.
Net als er bij Ruud Fredriks er GEEN stage3 kit te krijgen is voor een PC25. Dat heeft te maken met het feit dat het wel erg moeilijk wordt om losse filters op een CBR te monteren. De gebruiksvriendelijkheid wordt namelijk nihil. Afstelling is dan niet goed te krijgen voor álle (weers)omstandigheden.

Je vraagt wat het verschil is tussen alleen een filter en een kit?
Beetje stomme vraag, maar okay; de kit past je complete carburateurs en de bijbehorende afstelling aan. Een filter vervang je gewoon. :?
Ik heb pas een prijs opgevraagd bij Fredriks en alleen het afstellen van een reeds ingebouwde kit kost 150,-. Als je dan rekent met 120 euro voor de kit en 68 voor het K&N luchtfilter kom je al op 338,- euro. Dan heb ik nog geen extra kosten berekent voor het inbouwen. (prijzen komen van de eigen website) Dus dat van die 100 euro minder kan ik me bijna niet voorstellen...
 
Laatst bewerkt:
Stage 2 hebben ze niet verzonnen, maar bestaat niet voor een CBR.
je zegt net van wel: het was hetzelfde alleen passen ze dan ook je luchtfilterhuis aan maar dat maakt niets uit volgens jou..

Net als er bij Ruud Fredriks er GEEN stage3 kit te krijgen is voor een PC25. Dat heeft te maken met het feit dat het wel erg moeilijk wordt om losse filters op een CBR te monteren.
ik zeg ook niet dat er bij ruud frederiks een stage 3 voor de CBR te halen is, ik zei alleen dat ik voor mijn 1100w een stage 3 daar gehaald had en al met al nog goedkoper uit was.. **edit** misschien stond dat er niet duidelijk genoeg **edit**

Je vraagt wat het verschil is tussen alleen een filter en een kit?
Beetje stomme vraag, maar okay;
Is geen stomme vraag (als je 'm goed leest tenminste) ik vroeg wat VOLGENS JOU het verschil was aangezien je het nergens over de aanpassing van de carburateurs had, maar ineens wel verschil maakte in prijs tussen een los filter een kit. Misschien dat je gewoon iets bent vergeten te vermelden in het eerste deel van je verhaal aangezien je daar de niets over de carbs zegt, daarom vroeg ik ernaar, ik wist ook niet dat je lomp werd.

Je hoeft mij niet uit te leggen waar zo'n set uit bestaat of wat ie doet maar gezien de vraag van de TS heeft hij er niet veel kaas van gegeten en probeerde ik jouw verhaal alleen maar op te helderen voor zover dat misschien nodig was.
 
Laatst bewerkt:
je zegt net van wel: het was hetzelfde alleen passen ze dan ook je luchtfilterhuis aan maar dat maakt niets uit volgens jou..ik zeg ook niet dat er bij ruud frederiks een stage 3 voor de CBR te halen is, ik zei alleen dat ik voor mijn 1100w een stage 3 daar gehaald had en al met al nog goedkoper uit was.. **edit** misschien stond dat er niet duidelijk genoeg **edit**Is geen stomme vraag (als je 'm goed leest tenminste) ik vroeg wat VOLGENS JOU het verschil was aangezien je het nergens over de aanpassing van de carburateurs had, maar ineens wel verschil maakte in prijs tussen een los filter een kit. Misschien dat je gewoon iets bent vergeten te vermelden in het eerste deel van je verhaal aangezien je daar de niets over de carbs zegt, daarom vroeg ik ernaar, ik wist ook niet dat je lomp werd.

Je hoeft mij niet uit te leggen waar zo'n set uit bestaat of wat ie doet maar gezien de vraag van de TS heeft hij er niet veel kaas van gegeten en probeerde ik jouw verhaal alleen maar op te helderen voor zover dat misschien nodig was.

Okay, probeer ik het te verduidelijken. Stage 2 wordt niet gedaan bij een CBR. Zelfde reden als waarom er geen stage 3 bestaat.

Zoals je zin opgeschreven was, las ik het alsof je zei dat er voor een CBR een stage 3 kit te krijgen was in Goes voor 100 euro minder incl. alles.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat de TS wel begreep wat het verschil was tussen een kit en een luchtfilter. En ik reageerde een beetje lomp, omdat ik uit jouw post begreep dat je het verschil wél wist.
 
Met de zoekfunctie valt er wel heel veel op het forum te vinden hierover, maar vooruit;

1; Stage 1 is een kit waarbij het luchtfilterhuis ongemoeid wordt gelaten en alleen het standaard luchtfilter wordt vervangen door een open (meestal K&N) vervangingsfilter.
Stage 2 is dezelfde kit, maar dan worden er bijv. nog wat extra gaten in het luchtfilterhuis geboord.
Stage 3 is een speciale kit en wordt gecombineerd met losse luchtfilters per carb. Dit kan niet op een CBR

2; Stage 1 dus. Stage 2 heeft absoluut geen toegevoegde waarde

3; Zijn speciaal voor een type motor.

4; Kits zijn er vanaf 110,- euro (ben net goed op zoek geweest) K&N filter vanaf 55 (ik neem zelf een HiFlo en voor het inbouwen en afstellen op een dynojet bank ben je minimaal 150 euro kwijt. Bij Jeroen vd Meer ben je in totaal 350,- kwijt (kit, filter, inbouw en afstellen)

5; Betere afstelling, meestal meer vermogen, beter benzineverbruik

Ik sta op het punt een bestelling te doen voor een open filter, een kitje en een afspraak te maken voor afstellen en inbouwen.
Als we het samen doen, wordt het misschien goedkoper.
Laat dan wel even snel weten ;)

Bedankt voor de info en ik heb al gereageerd in je andere inkoop-topic. Heb zeker interesse, maar nog wel wat vragen (zie je eigen topic).
 
Ik reed ook een cbr 600f pc 25 voor mijn blade en daar heb ik zelf een stage 1 kit in gezet en ook samen met jan van dynojet rdam afgesteld, je krijgt niet erg veel pk s erbij maar je gasreaktie is een stuk beter en hij pakt veel sneller op ik vond t echt de moeite waard. Als je de moeite zou nemen om naar zwijndrecht te rijden kan ik em voor je inbouwen en een afspraak bij dyno rdam maken om em op de bank te zetten. Kitje en filter kan ik ook goedkoper regelen voor je maatje van mij heeft motoronderdelen zaak in Rdam. Kan wel eens informeren voor je wat t zou kosten. Mijn mail staat in mijn profiel! Rij nu zelf een 1000rr met een compleet titanium systeem en pc3 met een bmc filter die heb ik 2e hands gekocht en ook zelf afgesteld met jan! Maar nog 1 ding hij gaat er zeker niet zuiniger van worden, ik reed gemiddeld 1-14 tot 1-15 met mijn pc 25 maar vind ik ook niet belangrijk!
 
Ik reed ook een cbr 600f pc 25 voor mijn blade en daar heb ik zelf een stage 1 kit in gezet en ook samen met jan van dynojet rdam afgesteld, je krijgt niet erg veel pk s erbij maar je gasreaktie is een stuk beter en hij pakt veel sneller op ik vond t echt de moeite waard. Als je de moeite zou nemen om naar zwijndrecht te rijden kan ik em voor je inbouwen en een afspraak bij dyno rdam maken om em op de bank te zetten. Kitje en filter kan ik ook goedkoper regelen voor je maatje van mij heeft motoronderdelen zaak in Rdam. Kan wel eens informeren voor je wat t zou kosten. Mijn mail staat in mijn profiel! Rij nu zelf een 1000rr met een compleet titanium systeem en pc3 met een bmc filter die heb ik 2e hands gekocht en ook zelf afgesteld met jan! Maar nog 1 ding hij gaat er zeker niet zuiniger van worden, ik reed gemiddeld 1-14 tot 1-15 met mijn pc 25 maar vind ik ook niet belangrijk!

Zoals je kunt zien, ben ik al een inkoopactie begonnen. Heb al hele scherpe prijzen gekregen *D
 
8-) 8-) Zeg Patser..... ( O-) ) vanwaar ineens interesse in een Dyno kitje?

Gaat 't niet hard genoeg, zoek je een nieuwe uitdaging of is Honda toch niet zow leuk??
De motor gewoon zo houden jho...

Mocht je 't verschil willen weten... Op die van Sabine zit een kitje...!! ( _O- )

Greetz Vetklep

p.s. een beetje google en je weet alles over dyno's.. of kijk op powercommander.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan