Dyno Jet Kit en Luchtfilter

YurrewN

Die hard MF'er
10 apr 2002
477
0
In de stad
Ik ga een dyno jet kit laten monteren in combinatie met een Luchtfilter, daar wordt ie beter van .

wie kan me nou eens het fijne ervan vertellen wat er gebeurd en wat je voordeel is?

Tevens als ik een andere luchtfilter erin zet, wordt het geluid dan ook anders (lees beter?) ?

En het kan geloof ik ook alleen met open pijp toch ?
 
Dynojet -> Grotere sproeiers, andere naalden en vergroting vacuumkanaal op de gasschuif, waardoor de motor beter op zal gaan pakken.
K&N Filter -> Makkelijker meer lucht aan gasmengsel -> Iets dieper inlaatgeluid.
Uitlaat -> Opties beter en geluid harder.

Het verstandigst is het de Dynojet en K&N te doen als je uitlaat er al onder zit. Ruud Frederiks in Goes is een goeie...
 
Mijn ervaring met de dyna is, na ca. 5000 km krijg je ze niet erg gemakkelijk meer synchroon meer, door de gasnaalden, na 10.000 km zijn ze af, en die van de pro factory zijn veel harder en gaan ca. 20.000 km probleemloos mee
 
Mile Pajic heeft het erg druk maar hij wil je vast wel helpen als je motor maar groen is.
Heeft enige tijd geleden 6 stuks Zx6RR binnen gekregen en is daar heel erg hard mee aan het stoeien.

Wat wil je precies aan je motor veranderen en wat is je bouwjaar :?
Mijn ZX9 staat er op dit moment maar Zaterdag ga ik hem ophalen :}
Hij heeft er onder andere een ander uitlaatsysteem van Laser opgezet met Whisper.

Ik heb ook gevraagd of het monteren van K&N filters wat is maar hij gaf aan dat dat helemaal niet nodig is want dat doet hij ook niet bij zijn racemotoren.
Standaard filter is goed en wat je standaard kan houden moet je doen ;)
 
Ja inderdaad die zx6-RR heb ik ook gezien zijn inderdaad erg :P .

Tegen mij vertelde hij ook dat de combinatie dynokit/K&N filter eigenlijk geen nut heeft (de meningen daarover lopen uiteen).
Het werkt wel en is niet slechter maar is niet nodig.
Uiteindelijk heb ik toch maar een K&N filter en Dynokit erin laten zetten.
Leverde me toch zo\'n 5 pk extra op (was 120 aw PK en nu 125 aw PK)

Als mn volgende motor een kawa is gaat hij toch echt even naar Mille.
 
Terug
Bovenaan Onderaan