dyno jet op cbr 600

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
vervolg op dynojet cbr 600 ? ervaring?

jesuz dit is echt strak een dynojet op een cbr 600 dat ding zit nu echt bloedsnel op topsnelheid :)

ipv 138 sproeiers aan de buitenkanten en 140 in de binnenste twee carbs nu 150 sproeiers in alle carbs.
(met bos titanium demper)


k&N luchtfilter :) nu zegt\'tie als ik gas geef SSSSLOBBBER (lucht, benzine waarschijnlijk ook, maar ja het gaat om de \'fun\' factor = nu 3x groter)

tevens de vacuumgaten in de gasschuiven iets groter gemaakt, nu reageert die een stuk sneller op het gas.

ik heb het laten doen maar het kan makkelijk doe het zelf zijn die dynojet kits zijn gewoon goed met goede beschrijving (wist ik veel) volgende doe ik zelf :)

dat wordt dan een stage 2 :) met alles wat erbij hoort

DYNOJET bedankt :}
 
Wat is een dynojet kit nu eigenlijk precies :? ?

Ik dacht een aanpassing van het inlaatsysteem, ander luchfilter enzo. Maar wat het nu precies inhoud weet ik niet.

Wie legt het ff kort en bondig uit :) ?
 
nou het zit zo

standaard afstelling is volgens de millieu regel dus zo arm mogenlijk benzine/lucht mengsel

vervangingsdemper geeft minder weerstand voor de uitlaatgassen dus mengsel wordt armer.
met dynojet krijg je grotere sproeiers dus rijker mengsel.

JA een dynojet kit kan ook gewoon op een super standaart fiest !!!

veder de gaten in je gasschijf regelen de reactie tijd van de membramen in je carbs (dus reactietijd van het gasgeven)deze worden met een dynojet iets groter gemaakt (ja boortje aanwezig)
dit kan je ook in je gewone fiets doen zonder dynojet! dan reageert hij iets sneller op het gas

het k&n filter geeft minder weerstand resulteert in een armer mengsel dus grotere sproeiers nodig
voor de rest geeft een K&N filter een betere luchtspreiding voor je Carbs.

als je meer wilt weten contact me op ICQ.
of op dit forum gewoon
 
Laatst bewerkt:
bij klein bedrijfje
uitdraaien komen nog wel een keer die zal ik dan tegelijk posten.

ff wachten op zo\'n kortingsbon voor 50,- op de dyno bank :)

ja mensen as weekend de japanner beurs in ahoy
 
Hmmz, ik ben nu aan het kijken naar een open uitlaatsysteem voor mijn bike, dan kan ik als het goed is volgende maand een stage 3 kit laten monteren en hem laten afstellen op een dyno bank...

Ben eens benieuwd wat me dat aan vermogen en prestaties gaat opleveren...

Een kennis van mij heeft het er al opzitten, maar die heeft onderhand zoveel aangepast dat ik dat niet meer als referentie kan gebruiken...
 
nah, het enige vereiste is dat ik een open uitlaatsysteem moet hebben...

Daar is niets in de krijgen voor mijn fiets, dus moet ik iets laten maken...

Volgende week ga ik praten bij de firma Henko uit Ospel. Die kunnen iets op maat maken. Hoop maar dat het een beetje betaalbaar blijft...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan