dyno run gsxr600

Bush1do

MF'er
26 jan 2003
218
0
belgie
zaterdag heb ik een dyno run laten doen, omdat ik wel eens wou weten hoeveel paardjes er tussen mijn benen zitten ;) .
we zijn uitgekomen op 104.1 pk en 66.9nm
nu was mijn vraag is dat genoeg voor een gsxr 600k3? want een gast bij me op het werk denkt dat ie geknepen is op 100 en dus niet het volle vermogen heeft.

alvast bedankt

greetzzz
 
hier zie je de resultaten:

dyno2.jpg
 
Geknepen op 100pk?? Dan heb je dus teveel als die gast gelijk zou hebben want dit zijn als het goed is je achterwiel pk's. ongerveer 15% erbij tellen en dan heb je de krukas pk's en dan kom je ongerveer op een 119,6 pk (104+(15%van104)
vlgsmij is dat toch normaal voor een gsx600r??
 
Vind de top snelheid wat tegen vallen :X

210 ofzo :P

Maar zo`n 104 pk aan het wiel is goed hoor voor een 600 zeker als die al een paar jaar oud is...

Zitten er verder nog wat andere dingen op?
 
Vind de top snelheid wat tegen vallen :X

210 ofzo :P

Maar zo`n 104 pk aan het wiel is goed hoor voor een 600 zeker als die al een paar jaar oud is...

Zitten er verder nog wat andere dingen op?

Das toch niet de echte topsnelheid!?
Als het maximum is bereikt en de boel gaat weer dalen houden ze gewoon op.
 
Das toch niet de echte topsnelheid!?
Als het maximum is bereikt en de boel gaat weer dalen houden ze gewoon op.

Wordt het max vermogen bij een 600 niet zo`n beetje op het einde van ze toerenbereik gehaald ;)

Ik dacht dat ze hem altijd door trokken totdat de toerenbegrenser inwerking kwam... Zo heb ik het tenminste vaak gezien...
 
Wat mij opvalt is dat die nieuwe 600`tjes net zoveel power hebben als mijn k1 het scheelt met jou precies 2 nm. Nu heb ik een volledig remus systeem dus waarschijnlijk heb ik nog meer power ook. Top op de bank ligt overigens op 270. Je teller loopt wel gewoon door tot 299. Ze meten het niet altijd vol in z`n 6, daar moet je meestal om vragen.


s4s
 
Als ik naar de uitdraai kijk, dan is het gewoon 1 run geweest, in de 4e versnelling waarschijnlijk ?

Uit deze uitdraai lees je dus alleen het vermogen af en niet de max. snelheid.
 
Niet verkeerd hoor voor een 600tje...

15% is wel wat veel... Ga er vanuit dat het 12% is.
Dan heb je aan de kruk ongeveer 116,5 pk...

Ik weet niet wat die standaart heeft, maar dit is niet slecht.
Als je ook nog ff rekening houd met het warme weer, dat kost simpelweg vermogen.

Ik heb mijn R1 een keer op een testbank gehad, vorig jaar zomer.
Het was dik 30+ en had toen 136,6 pk aan het achterwiel en 96Nm.

Ik heb hem laatst op een andere bank gehad, en het was toen ongeveer 18 graden... Toen had ik 143,7pk aan het wiel en 102NM.

Dus het is wel een groot verschil die temperatuur. Ook had ik niet zo heel
veel vertrouwen in die eerste bank, dat was namelijk zo'n mobiele bank...
 
Vind de top snelheid wat tegen vallen :X

210 ofzo :P

Maar zo`n 104 pk aan het wiel is goed hoor voor een 600 zeker als die al een paar jaar oud is...

Zitten er verder nog wat andere dingen op?

mijn motor is van 2003, dus niet enkele jaren oud eh ;) verder zit er allen een akrapovic demper op...
greetzzz
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan