dyno run

HenkieH

MF veteraan
25 mrt 2003
1.804
0
Ductown
heb mijn duc pas op de testbank gehad, hij is biggelaar getuned 944cc.
full
het koppel is 95Nm
 
Lijkt eerder op 90Nm aan de grafiek te zien. Mooie vloeiende lijn. Ik mis alleen nog de mengselverhouding ;)
 
bedankt N!co !!!

krukas gemeten kan ik niet uitleggen, het is in ieder geval niet aan het achterwiel gemeten, misschien dat iemand anders het mij duidelijker kan uitleggen?
 
bedankt N!co !!!

krukas gemeten kan ik niet uitleggen, het is in ieder geval niet aan het achterwiel gemeten, misschien dat iemand anders het mij duidelijker kan uitleggen?



het is een run geweest op een fucks bank (bij zaltbommel ducatistore)
en op ene fucks daar woord ingevoerd hoe ver de band weg is wel type velge je heb tandwiel verhouding en staat van de keting
daar door kan je computer een reken sommetje maken en ongeveer het vermogen aan de kruk as uitrekenen

vgr roy
 
Waarom zou je in hemelsnaam het (geschatte) vermogen aan de krukas willen weten?
Dat is toch totaal niet belangrijk?
 
Waarom zou je in hemelsnaam het (geschatte) vermogen aan de krukas willen weten?
Dat is toch totaal niet belangrijk?
Dan lijkt het of je meer hebt ;)

Zo heb ik 177.9 PK aan het wiel en geschat 208 PK op de krukas.

208 Pk staat erg stoer en die 177.9 ook wel maar 208 stoerderderderderder 8-)
 
:? vermogen wordt toch in elk foldertje als krukasvermogen weergegeven? Bij mijn weten nooit als achterwiel pk's
Op een fuchs bank en op een dynojet wordt Andersom ALTIJD het achterwiel vermogen gemeten (correct me if i'm wrong)
dit is tenslotte waar je het meet.
een fuchs bank schijn wel nauwkeriger te zijn.
effe kijken ik heb 115 pk op het achterwiel grofweg moet je er dan 12 procent bijrekenen voor het vermogen aan de krukas, wat in mijn geval dus neerkomt op circa 130 krukas pk's
Dit verschil komt uit de overbrenging van kruk naar wiel.
Het kan je trouwens nog wel eens een pktje of 2 (!!!) schelen als je een ouderwetese ketting gebruikt ipv een o ring ketting, daar er rubber tussenzit, en deze vermogen wegneemt.
Dit is in ieder geval zoals ik het altijd begrepen heb. O-)
 
88 krukas pk's :?
hoeveel pk's heeft zo'n 900 dan standaard :?
 
ik dacht iets van 76 of 78, maar dat wil niets zeggen, kijk eens naar dat koppel, hij trekt hem in zijn 2 gemakkelijk zonder koppeling op zijn achterwielleke.
Binnenkort een lichtgewicht koppelingshuis erop en dan is ie nog rapper weg.
 
Eerst naar de uitdraai kijken en dan pas reageren! |(
op een fuchs bank wordt de omrekening dus als voor je gemaakt......
Moet je wel de goede waardes ingeven voor de omrekening.
Dus allemaal gokwerk.
Het belangrijkste is nog steeds wat je over houd.

Vergelijk maar met je bankrekening.
Veel geld elke maand en toch geen drol overhouden ;)
 
Moet je wel de goede waardes ingeven voor de omrekening.
Dus allemaal gokwerk.
Het belangrijkste is nog steeds wat je over houd.

Vergelijk maar met je bankrekening.
Veel geld elke maand en toch geen drol overhouden ;)


Nog even navraag gedaan, op een fuchs bank wordt het vermogen aan de uitgaande as gemeten, en op een dyno aan je achterwiel.
Voor beiden is natuurlijk wat te zeggen, maar het gaat er inderdaad om dat hetgene wat op de weg komt telt.
 
Zeg eens wat je er mee bedoeld ?
Dat mijn vermogen nep is ??

Nee tuurlijk niet.
Dat het "vermogen aan de krukas" zoals je zelf al aangaf gewoon gissen is en totaal niet interessant is. Zo kan je natuurlijk uitgaan van 20% overbrengingsverlies, lekker nuttig nietwaar hehe :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan