Dit is de dynograph van m'n Gen1 Tuono, zelf getuned, afgesteld etc.
Belangrijke informatie:
De standaard Gen1 RSV/Tuono heeft een dip in de vermogenskromme omdat ze bij Rotax "vergeten" waren dat de motor door de EU keuring moet, dus hebben ze bij die toeren de ontsteking en inspuiting veranderd waardoor dus een dip zit.
Deze is er uit te halen met een combinatie van mods, hoe meer mods je doet hoe minder je er nog van merkt.
Dit is er motorisch/aandrijflijn gemod aan mijn motor:
Dr Rossi Eprom
40mm dubbele collector mod
Intake restrictie weg
Uitlaat restrictie weg
GPR uitlaat
K&N filter
Iridium bougies
Gasklephuis bypass 2.5 voor 1.5 achter
Carbtune gedaan op 6k rpm gelijk, stationair voor minder.
Trimpots op 6k rpm getuned op hoogste rpm bij zelfde gasstand. (heel makkelijk met een neppe choke)
Ketting 520 16-40
Extra video's van runs:
Dr Rossi normal map with DB killer, BLUE line.
Dr Rossi racemap with DB killer, ORANGE line.
Dr Rossi racemap without DB killer, GREEN line.
Hier heb ik wat vragen over;
- Kan iemand verklaren wat de 2 dipjes bij de 210kmh zijn?
- Weet iemand wat in Run groen de wobble op het einde kan zijn?
- In de AFR grafiek zie je een zuiniger verbruik op de blauwe lijn bij +/-100kmh, dit is gemeten met vol gas, kan het zijn dat je relatief net zo zuinig rijdt als je met 100kmh cruised/snelweg rijdt?
- Bonus moeilijke vraag:
Omdat bij mij, na zelf de trimpots op 6k rpm tunen ze perfect stonden, zou je kunnen stellen dat dezelfde modellen Aprilia Gen1 met en/of zonder mods de trimpots ook gestelt kunnen worden op 6k rpm en ze dan (ongeveer) goed staan?
Ik hoop hier mensen met ideeen en eventueel antwoorden te vinden, als er bij mn vragen meer uitleg nodig is, schroom niet, ik antwoord wel.
Alvast bedankt, Elmer.