dynojet: en vervanginsdemper: zin of onzin

Dinosaurus

Die hard MF'er
20 mrt 2003
818
0
Purmerend
Wat is nu eigenlijk de zin of onzin van een dynojet kit, en een vervangingsdemper?
Levert dit nu echt op wat de fabrikanten beweren, of valt het eindresultaat wellicht tegen?

Ik vind dat mijn ZRX1200S boven de 8500 toeren nogal roemloos naar z'n maximum toeren gaat, met andere woorden, hij bouwt nogal sterk af na z'n maximale vermogen bij 8000 te hebben geleverd
Dat moet beter kunnen, maar ik vraag mij af wat zo'n vervanginsdemper en/of dynojet kit nu in de praktijk helemaal oplevert.

Wie kan er iets zinnigs zeggen, uit eigen ervaring, wat de winst was na montage.
En natuurlijk het liefst betreffende een soortgelijke type motor, ik neem aan dat een af-fabriek al tot op het bot getunde zx10 of R1 wellicht minder winst opleverd na montage.

Laatste vraag: wat is een goed adres om de boel te laten monteren, waar ze ook nog een beetje verstand hebben van wat ze doen, ergens in Noord-Holland?
 
Resultaat heel erg motorafhankelijk heb ik het idee. Sommige hebben positieve ervaringen, andere negatief.
M'n eigen Bandit (oud model) is standaard geknepen op de uitlaat, een BOS demper leverde 15 pk extra (metingen Motorrad, PS en Moto 73). Geen carburateursetje nodig, de afstelling is OK.
Op een nieuw model heeft een vervangingsdemper geen effect op het vermogen, blijft gelijk, terwijl de afstelling OK is.

Motorrad en PS voeren veel metingen uit met vervangingsdempers, meestal gelijk of minder vermogen.

Wanneer er duidelijk iets mis is met de afstelling (inhouden, slechte gasaanname etc., kunnen carb-setjes of Power Commander achtige dingen nut hebben, anders naar mijn idee niet de moeite waard.
Natuurlijk staan op de site's van PowerCommander, Dynojet etc. ware wonderen; ik ben altijd wat sceptisch tegenover reclamefolders.

PS: al op een specifieke ZRX1200S site rondgekeken?
 
Het gaat mij er om, om info uit de eerste hand te krijgen van mensen met zowel positieve als negatieve ervaringen. Wie zijn ervaring wil delen: graag.
Verder zoek ik natuurlijk ook zelf info over dit onderwerp, maar alles (extra) is welkom.
 
hierbij een dynorun met ALEEN wisselen v/d uitlaat, dynojet en K&N leveren nog wat extra's op.......

full
 
Dat zijn leuke winsten Paul :)

dynojet is een afstelling van de motor na een aanpassing zoals een andere demper en/of andere luchtfilter. Je hebt het nodig als je de motor optimaal wilt laten presteren. Een redelijk betaalbare manier van afstellen :)
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik zoek, vermogen dat nog heel wat langer opbouwt dan tot 8000.

gebruik de ZRX1200 voor woon-werk, ook om half 7 's morgens. Wat zouden mijn buren zeggen van zo'n vervangingdemper? Moet ik bloempotten naar mijn helm verwachten ???
 
Met de juiste buren moet je s'avonds met bloemen en handengeklap ontvangen worden omdat je eindelijk voor goede muziek zorgt *D

Maar zonder dollen, als je rustig wegrijdt, is er niks aan de hand, het geluid valt dan best mee., je kunt komen luisteren als je wilt, dan zorg ik wel dattie ff op de zaak staat (de motor dus)
 
Terug
Bovenaan Onderaan