Dynojet, foto's en grafieken

Kubiekdriehoekje

MF veteraan
Donateur
6 mrt 2002
5.590
47
Hellevoetsluis
Ok, ik ben vandaag voor een Dynojet-kitje en tuning in Goes geweest. Ik heb van heel het proces even wat foto's gemaakt, welke je hieronder kan zien. De grafieken komen er zo aan, moet nog even iemand (moeders) bij de scanner wegjagen...

DSC00388.jpg

Introductie foto, voor de vestiging van Ruud Frederiks in Goes.

DSC00362.jpg

M'n fietsje wordt ingesnoerd en gemuilkorft, door de openhartchirurg.

DSC00363.jpg

Mijn naam en eigenschappen van de fiets worden ingevoerd.

DSC00364.jpg

Klaar voor de start van de test-run.

DSC00365.jpg

Waar waren we ook alweer mee bezig? Oh ja, Dynojet!

DSC00366.jpg

Dit zijn de schermen waar de chirurg zijn informatie vandaan haalt.

DSC00367.jpg

De chirurg himself, in actie zelfs.

DSC00369.jpg

Ik dacht dus dat m'n snelheidsmeter zijn informatie van het voorwiel
kreeg, niet dus.

DSC00370.jpg

Hier wordt een begin gemaakt aan het uitbouwen van de carbs.

DSC00371.jpg

Luchtkast openen.

DSC00372.jpg

Kelkjes!

DSC00373.jpg

Nog meer kelkjes en iets wat ik niet thuis kan brengen, lijkt op
bobines.

DSC00375.jpg

Chirurg begint hier als "Neo" te bewegen, bizar.

DSC00376.jpg

Hier is het hart dus los.

DSC00377.jpg

Vacuum-dingetjes met gasnaalden verwijderd.

DSC00379.jpg

De vacuum-dingetjes, het middelste gaatje is voor de gasnaald, de
andere 2 zijn nu opgeboord voor een beter vacuum, geloof ik.

DSC00380.jpg

En dan nu met een nieuwe gasnaald er in.

DSC00381.jpg

Gasnaalden en vacuum-dingetjes er terug in.

DSC00382.jpg

Vlotterkamers open, om de sproeiers te vervangen.

DSC00383.jpg

Doctor, I don't feel a pulse...

DSC00384.jpg

Roov kijkt chirurg goed op z'n vingers, om er zeker van te zijn dat
alles goed gaat.

DSC00385.jpg

Ok, de final-run kan (bijna) beginnen, ik moest alleen m'n aars nog
even naar de andere kant begeven.

dyno2.jpg

Vermogen, eerste twee zijn van de test-runs. De laatste van de
final-runs.

dyno1.jpg

Vermogen en koppel. Blauw is voor, rood is na.

rekening.jpg

Ik vond het meevallen, moeders heeft me echter alweer voor gek
verklaard.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, grafieken komen strakjes, moeders is niet van plan om een blokkie om te gaan. Ik zal even omschrijven wat er op staat... :)
Koppel is van 56,5 naar 59,4 gegaan op het maximum. De koppel over het gehele gebied is zo'n 3 N-m verbeterd.
Vermogen in PK's is niet echt hoger geworden van 93,4 naar 94,0. Alleen zijn zien de kurves er wel beter uit.
Verder kan ik zeggen dat dat bergje koppel een hele berg scheelt en daar ga ik nu dus nog ff van genieten...
 
ben ik ook geweest zaterdagzomaar ff
max vermogen was 121.4 pk aan het achterwiel,en voor een luttele8,900 euro's zouden het er 132 worden :]

[grr modus]dochterlief heeft het papier verunneweert[\grr modus]
 
Als ik vragen mag hoeveel heeft dit grapje jouw gekost, daar ik dit ook overweeg.
 
Hmz....€300. Dat moet dus nog even wachten... :)

Maar je vermogen valt me eigenlijk een beetje tegen. Maar aan de andere kant is het ook wel weer te verwachten. Honda gaf voor de '97 CBR600 een vermogen op van 105pk. Dan zou je dus in de loop der jaren ca 10 pk zijn kwijtgeraakt. Zou kunnen dus...

Dat kuiltje bij 4000tpm is een heel klein beetje ondieper geworden, maar echt weg is tie niet. Da's op zich wel jammer. Voel je dat trouwens echt die 3Nm die aan koppel is gewonnen???
 
Hmz....€300. Dat moet dus nog even wachten... :)

Maar je vermogen valt me eigenlijk een beetje tegen. Maar aan de andere kant is het ook wel weer te verwachten. Honda gaf voor de '97 CBR600 een vermogen op van 105pk. Dan zou je dus in de loop der jaren ca 10 pk zijn kwijtgeraakt. Zou kunnen dus...

Dat kuiltje bij 4000tpm is een heel klein beetje ondieper geworden, maar echt weg is tie niet. Da's op zich wel jammer. Voel je dat trouwens echt die 3Nm die aan koppel is gewonnen???
Martin, vergeet niet dat mijn fiets al van een Bos en een K&N was voorzien, toen ie voor de eerste test runs op de bank ging. Normaal is het verschil groter. Mij werd ook na de 1ste run gevraagd of ie wel nog orgineel was, omdat ze 'm eigenlijk wel al netjes vonden gaan. Het vermogen is ook niet gek hoor, m'n 91-er kwam maar aan 86 pk. Ook is te zien dat de vermogenskurves stijler zijn geworden. Die dip rond de 4000 rpm is normaal veel dieper, maar omdat er al een andere pijp onderzat is het verschil niet echt zichtbaar. Al met al moet ik toch zeggen dat ik het het geld waard vind. Vooral de toename in koppel is goed te merken...
 
Nog ff over die dip op 4000rpm, zonder kit is het dus echt een dip en met kit zie je dat ie wel wat afvlakt, maar zeker niet terug valt....
 
Leuke foto serie zo, niet even iets om zelf even uit de losse pols te doen....

Hoe zit het met je verbruik nu???

Merk je ook een in verschil in toeren p/m bij een bepaalde snelheid t.o.v. de "oude" situatie??
 
Leuke foto serie zo, niet even iets om zelf even uit de losse pols te doen....

Hoe zit het met je verbruik nu???

Merk je ook een in verschil in toeren p/m bij een bepaalde snelheid t.o.v. de "oude" situatie??
Het verbruik weet ik nog niet, gister even minder sociaal over de Maasvlakte gereden, maar nog niet getankt. Het aantal toeren op een bep. snelheid blijft gelijk, alleen trekt ie wat harder lager in z'n toertjes...
 
ik neem aan dat dat achterwiel pk's zijn?

BTW die gaatjes die zijn opgeboord is volgens mij voor de gasresponsie.
 
Ben pas geleden ook geweest voor kitje, ben van 117.4 naar 124.5 pk op achterwiel. (met gsx-r 750 uit 97) Scheelt best veel vind ik en het rijdt veel beter, pakt sneller op en is onderin stuk sterker geworden. kostte 300 euro maar is het wel waard.
 
zo das wel tof.......
je komt uit helsluis he????
keb je nog nooit zien rijduh,( ik werk namelijk in helsluis), maar goed er rijduh er wel meer tuurluk+:

zit er ook wel is over te denken zo`n kitje..
eerst maar ff die achterlijk grote knipperlichten en wat nieuwe rempies en een nieuw motorpakkie kopuh........
 
Terug
Bovenaan Onderaan