Dynojet kit DR650 RSE 1993

Zo is dat. Zijn idd geen kitjes voor de RSE, maar even kijken welk blok de RSE gebruikt, ik vermoed van de DR650R. Maar kijk idd eerst maar eens hoe hij op de bank loopt. Een kit erin wil niet direct zeggen dat ie beter gaat lopen, laat staan dat je echt bergen vermogen erbij krijgt.

Heb er nu een (stage 2) in mn DR650SE zitten, in het begin merkte ik wel dat ie wat feller was, 10% meer koppel, 10% meer pk's, maar mijn volgende motoren krijgen geen dynojet meer. Wil je snel meer vermogen, dan is het 'goedkoper' om een zwaardere motor te kopen.

Wat verwacht je eigenlijk van een Dynokitje in je RSE ?
 
Ok.
Bestaat die kit voor de RSE O-)

Geen dynokitje uit mijn hoofd. Kan ik woensdag ff nakijken voor je, maar ik zou hem niet voor je willen bestellen als ie bestond voordat ik de motor op de bank heb gehad. Het liefst monteer ik een ZOT kitje ;) Das op maat gemaakte shit man 8-)
 
Geen dynokitje uit mijn hoofd. Kan ik woensdag ff nakijken voor je, maar ik zou hem niet voor je willen bestellen als ie bestond voordat ik de motor op de bank heb gehad. Het liefst monteer ik een ZOT kitje ;) Das op maat gemaakte shit man 8-)

K dan :P
Eerst een run dus das duidelijk.
 
Hmm, die klinkt interresant... Ik ga binnenkort aan het klooien met een vlakschuif, kan die ook 'zot-style' afgesteld worden dan?

Eerst kijken wat er aan de hand is. Dan kan ik wat zinnigs zeggen.
 
:N

Het is een stage zot geworden 8-)

Dat is waar :}
De enige stage zot op de wereld voor de DR650SE :o
Exclusieve shit dus op m'n brommert !

Alleen m'n zuster klaagt over een benzinestank als ie in de tuin staat. Valt wel mee, maar dan gaat ze er naast zitten als ik 'm naast de tuintafel in de tuin heb geparkeerd. Die gaten in de luchtfilterbox he (of zou het nou dat gat van de snorkel zijn).... :N
 
Weet je waar ik zit?

Zit dit topic aandachtig te volgen omdat ik het idee heb dat m'n domi ook niet helemaal lekker is afgesteld.
Zat ook al te denken aan een dynoset maar eerst een run is dus verstandiger...
Begrijp ik uit jouw quote hierboven dat dat eventueel bij jou zou kunnen?

Zoran
 
Zit dit topic aandachtig te volgen omdat ik het idee heb dat m'n domi ook niet helemaal lekker is afgesteld.
Zat ook al te denken aan een dynoset maar eerst een run is dus verstandiger...
Begrijp ik uit jouw quote hierboven dat dat eventueel bij jou zou kunnen?

Zoran

Ja, maar controleer eerst even je inlaatspruitstuk. Die scheuren regelmatig aan de onderkant.
 
Aha ok ga ik doen....




....waar zat die ookalweer precies? :? :o

Zoek nog steeds een wphb zodat ik dit soort domme vragen kan vermijden en misschien ooit zelf oplossen ;)
 
Zou dit nog wat brengen? :+

overigens, ik heb zelf gekozen voor een Edelbrock Quicksilver carburateur
ipv een Keihin FCR41 of een Mikuni TM40
:} (Afbeelding) :}
met ovale venturi 42x36mm, vlakke naald, vlakke schuif, en geen verwisselbare sproeiers
extern afstelbaar (knopjes aan buitenkant regelen de naaldhoogte, acceleratiepomp en stationair toerental, en that's it!)
Makkelijker af te stellen carb is er niet.
Het is geen hoogtoeren-topvermogenscarb zoals de FCR maar hij levert het koppel en vermogen daar waar je het het meest nodig hebt: in een breed middengebied.
En dat heb ik op de dyno teruggezien.
En gasrespons is fenomenaal.
prijs $400,- (€400,- incl. verzenden, verzekeren en invoerrechten)
 
Aha ok ga ik doen....




....waar zat die ookalweer precies? :? :o

Zoek nog steeds een wphb zodat ik dit soort domme vragen kan vermijden en misschien ooit zelf oplossen ;)


Kan iemand mij dit nog vertellen, of weet iemand anders de engelse benaming hiervoor..?
Heb alleen een engels wphb.. '(

:}
 
Kan iemand mij dit nog vertellen, of weet iemand anders de engelse benaming hiervoor..?
Heb alleen een engels wphb.. '(

:}

je inlaatspruitstuk is het gedeelte tussen de carburator en de cilinderkop. In uw geval zal dat rubber zijn (is in de meeste gevallen wel zo maarja...)dat rubber kan scheurtjes bevatten waardoor de motor valse lucht kan aanzuigen.
 
je inlaatspruitstuk is het gedeelte tussen de carburator en de cilinderkop. In uw geval zal dat rubber zijn (is in de meeste gevallen wel zo maarja...)dat rubber kan scheurtjes bevatten waardoor de motor valse lucht kan aanzuigen.

Thanx!
Als het een keer stopt met regenen ga ik es kijken.
Ik haat regen :( :( :( :( :( !!!
 
Thanx!
Als het een keer stopt met regenen ga ik es kijken.
Ik haat regen :( :( :( :( :( !!!

Liever een beetje regen dan uit je pak zweten met 35 graden.. been there, done that. Nee, dan liever de rit van afgelopen zaterdag :o
Was alleen niet blij dat m'n leren motorjas heeft doorgelekt (op de plekken waar net geen leer zit) op m'n mooie shirt wat ik er onder droeg -O-

Ik had eigenlijk net als de supersporters onder het viaduct moeten schuilen voor de regen _O-
 
Liever een beetje regen dan uit je pak zweten met 35 graden.. been there, done that. Nee, dan liever de rit van afgelopen zaterdag :o
Was alleen niet blij dat m'n leren motorjas heeft doorgelekt (op de plekken waar net geen leer zit) op m'n mooie shirt wat ik er onder droeg -O-

Ik had eigenlijk net als de supersporters onder het viaduct moeten schuilen voor de regen _O-


Als ik rijd heb ik geen last van regen (en schuilen... was dat?? :+ )
Maar om nou in de regen op de vieze stoep voor me deur te gaan zitten sleutelen...
Tsja in de winter en herfst is het niet anders maar het is ^%$^%*(&*% juli :( :( :(

IK WIL ZON!!!
8-)
 
Eindelijk zon 8-) *D 8-) !!!

Ben lekker rond aan het knallen door de stad maar heb gemerkt dat ie nogal hoog stationair loopt(1500-2000) en dan af en toe ook nog de neiging heeft om uit te vallen :( :( .
Inmiddels heb ik ook al een nieuw luchtfilter(K&N) beteld dus het lijkt me zowiezo verstandig om na het monteren een run te doen en effe goed af te stellen.

@zot: hoe gaat dit in z'n werk, kan ik jou mailen voor een afspraak?

Alvast bedankt,

Zoran.

Ps. Ik heb wel naar het spruitstuk zitten kijken maar kan er eigenlijk niet echt iets vreemds aan ontdekken :?
Is een stuk spruitstuk vaak de oorzaak van een hoog staionair toerental?
 
Terug
Bovenaan Onderaan