Dynojet Kit (Yamaha R6) Merkbaar?

Het probleem bij een R6 is dat ie al behoorlijk scherp staat afgesteld. Het zal niet meevallen om een goedlopend R6 blok nog verder te verfijnen.

Ik denk dan ook niet dat het nodig is om zo'n blok nog te fine-tunen, tenzij je gaat racen. Dan kan alleen een tuner a la Roelofs (en de zijnen) hier een aantal pk's extra uit tevoorschijn toveren. Je praat dan wel over een comleet gemodificeerd blok, ander uitlaatsysteem, 5 pk erbij en 2500 Euro lichter. Met een Dynoset van 200 Euro is 5% vermogenswinst met de meeste blokken eenvoudig te halen....met de R6 helaas NIET.

Mijn advies; niet aan beginnen. Je kan meer slecht doen dan goed.

PS: toekomstige R6'en zullen met injectie worden uitgevoerd. Hieraan valt helemaal niets meer handmatig te stellen (enkel via EPROM). Wel zullen deze schatjes STANDAARD 115 pk aan het wiel krijgen. Is nu zo'n 112 PK......
 
Bij een R6 weet ik het niet maar een vriend van me heeft zo'n set op zijn R1 gehad en dat beviel niet erg. Ik rijd zelf ook met een Dynojet Stage 1 en K&N filter en dat scheelt veel; maar mijn motor liep daarvoor ook erg beroerd.
Heb je 'm wel aflaten stellen op de testbank? Ik ga vrijdag met m'n CBRtje naar Ruud Frederiks toe voor een slokdarmoperatie... :)
 
103 PK? Ik moet toegeven dat ik de meting niet heb gezien met een standaard uitlaat. De meting waarover ik het heb is MET een vervangingsdemper of sportuitlaat, ik heb nog nooit een R6 met standaard pijp op de testbank gezien. Heeft ook niet zo veel zin.

Uitlaten waarmee de R6 het prima doet zijn;
-Akraprovic (full system)
-Laser Whisperer systeem (dubbele pijp, achter elkaar)

Uitlaat waarmee vermogen VERLOREN gaat; LeoVinci.
 
Het probleem bij een R6 is dat ie al behoorlijk scherp staat afgesteld. Het zal niet meevallen om een goedlopend R6 blok nog verder te verfijnen.


Mijn advies; niet aan beginnen. Je kan meer slecht doen dan goed.

PS: toekomstige R6'en zullen met injectie worden uitgevoerd. Hieraan valt helemaal niets meer handmatig te stellen (enkel via EPROM). Wel zullen deze schatjes STANDAARD 115 pk aan het wiel krijgen. Is nu zo'n 112 PK......

Des te meer reden om er WEL aan te beginnen, en als er meer slecht dan goed aan gedaan kan worden , dat zullen we dan nog wel eens zien.....

Ik hoop dat er injectie op komt, dan kunnen we er nog makkelijker aan klooien simpelweg omdat dan de beschikbare mogelijkheden groter zijn.

Groeten Paul.
 
ha die Paulus,

Jij bent wel lekker op dreef he? Ga je vanaf vandaag alles wat ik schrijf ter discussie stellen. Maakt mij niet uit, want daar is deze site voor. Goed dat iemand kritisch is. Maar ik denk dat afstellen van een R6 blok toch iets anders is dan een Kawa Z1 blok, denk je niet? Of heb je ook al ervaring in het tunen van R6'en? Zo ja, waarom heb ik jouw naam dan nog nooit gehoord in tune-land? Maar goed, wellicht is er nog ergens verborgen talent. Ik mag dat wel.

Laat me in dat geval de vermogenstoenames dan maar eens zien in de vorm van een tabel of diagram.

Groetjes en succes met komend seizoen met je races. Of ben je gestopt?

Mark TT
 
ha die Paulus,

Jij bent wel lekker op dreef he? Ga je vanaf vandaag alles wat ik schrijf ter discussie stellen. Maakt mij niet uit, want daar is deze site voor. Goed dat iemand kritisch is. Maar ik denk dat afstellen van een R6 blok toch iets anders is dan een Kawa Z1 blok, denk je niet? Of heb je ook al ervaring in het tunen van R6'en? Zo ja, waarom heb ik jouw naam dan nog nooit gehoord in tune-land? Maar goed, wellicht is er nog ergens verborgen talent. Ik mag dat wel.

Laat me in dat geval de vermogenstoenames dan maar eens zien in de vorm van een tabel of diagram.

Groetjes en succes met komend seizoen met je races. Of ben je gestopt?

Mark TT

Ik heb van m'n leven nog nooit geracet, en ik heb ook nog nooit een R6 getuned, maar dat wil nog lang niet zeggen dat het mij daarom ook niet lukt!
Daarbij gaat het er niet om wat voor soort blok je onder handen neemt, als je de techniek begrijpt, krijg je niet allen een oude Z1 sneller, maar ook een GSXR 1000, of een Hayabusa, of wat dan ook.
Daarbij is het absoluut niet de bedoeling om alles wat iemand schrijft de put in te boren, maar ik vind wel dat er op het technische vlak door de betere monteurs hier op het motorforum
goed nagedacht moet worden alvorens iets te schrijven, waardoor iemand die technisch iets minder of geen ervaring heeft op het verkeerde been gezet kan worden.

Dat je mijn naam nog nooit gehoord hebt in tune land, komt gewoon door het feit dat ik motortuning als een hobby zie, en ik me er ook niet echt in specialiseer.
Maar als je ooit een professionele tuner aan de lijn hebt, dan vraag je toch gewoon effe of ze ook wel eens van mij gehoord hebben, of als ze ook weleens van engine development gehoord hebben.
Die kunnen dan wel (goede of slechte) kritiek over mij hebben. (mits ze mij kennen natuurlijk.)

Groeten Paul.
 
Mark en Paul, nu niet met modder gaan gooien. Relax een beetje en hou er rekening mee dat we hier allemaal voor onze lol zijn...

Niets dan lof over de heren technici die iedereen goed willen helpen.
En als iemand het met die uitleg niet eens is mag 'ie toch daarop reageren?
En daarbij, zo snel wordt ik ook weer niet boos hoor 8-) , 't moet natuurlijk wel gezellig blijven.

Groeten Paul.
 
PS: toekomstige R6'en zullen met injectie worden uitgevoerd. Hieraan valt helemaal niets meer handmatig te stellen (enkel via EPROM). Wel zullen deze schatjes STANDAARD 115 pk aan het wiel krijgen. Is nu zo'n 112 PK......
Met een powercommander is er toch nog genoeg te veranderen aan de injectie? (zonder de eprom te wisselen)
 
Vergelijking :

R6 met standaard uitlaat <==> R6 met akrapovic Full System

Scheelt dit veel ? wat zijn juist de verschillen ?
Indien mogelijk graag een goeie uitleg van iemand die op de hoogte is.

Ik heb namelijk een R6 met zo een akrapovic full system maar ik ben niets anders gewoon, ik heb nog niet gereden met een R6 met standaard uitlaat en ik wou wel eens weten wat ik nu juist heb van voordeel.

Alvast bedankt !

Greetz
Thieutje ...
 
Ik ben bang dat het grootste deel van de mensen de kitjes en finetuning alleen merken in hun portemonee. In positieve danwel negatieve zin, soms gaat een motor zuiniger lopen vaak kost het gewoon geld en merkt men niks. voor degene die op circuits rijden wordt het een ander verhaal die merken natuurlijk van alles aan hun rondetijden.
 
Iemand die ik ken heeft ook een kitje onder zijn R6 gegooid. Hij merkte er niet echt veel van en had er dus spijt van. Dat is wat een R6 betreft. De mijne liep na een kitje echter veel beter. Dus hangt van de motor af. Voor de R6 zou ik het dus afraden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan