dynojet kit

palmen

MF'er
30 sep 2005
46
0
weert
hoi ik wil graag weten als er al iemand is die er ooit een dynojet op zijn zxr400 heeft gezet.
en als dat ook echt daadwerkelijk verschil maakt.
ben hier helemaal nieuw in en wil dit misschien ook gaan doen.
gr mike
 
hoi ik wil graag weten als er al iemand is die er ooit een dynojet op zijn zxr400 heeft gezet.
en als dat ook echt daadwerkelijk verschil maakt.
ben hier helemaal nieuw in en wil dit misschien ook gaan doen.
gr mike


ik heb een dynojet op m'n zxr zitten,en het maakt verschil.
alleen moet de motor bij mij nog goed afgesteld worden.
de motor reageert beter op het gas en is in het middengebied iets sterker.
verwacht geen wonderen dat de motor trekt als een 1000cc,maar het is wel beter.
wel de dynojet i.c.m. een k&n filter.
 
bedankt
ma heb je gelijk alles gekocht of ben je eerst begonnen met een k&n luchtfilter en heb je een vervangings filter of iets anders.
en heb je de set zelf gemonteerd
 
bedankt
ma heb je gelijk alles gekocht of ben je eerst begonnen met een k&n luchtfilter en heb je een vervangings filter of iets anders.
en heb je de set zelf gemonteerd

ik heb alles in 1x gekocht en zelf gemonteerd.
nu raad ik je wel aan het niet zelf te monteren,het goed afstellen is bijna niet mogelijk zonder testbank.
de onderdelen heb ik bij powercommander gekocht in tiel.
http://www.powercommander.nl/
 
heb je dus de set laten monteren en toen laten afstellen als ik het goed begrijp.
want ik was eigenlijk van plan zon set te bestellen en dan te monteren en daarna laten afstellen.
ps zat er bij die set ook een luchtfilter inbegrepen denk van niet.
 
heb je dus de set laten monteren en toen laten afstellen als ik het goed begrijp.
want ik was eigenlijk van plan zon set te bestellen en dan te monteren en daarna laten afstellen.
ps zat er bij die set ook een luchtfilter inbegrepen denk van niet.


nee,ik heb het zelf gemonteerd.
ik moet hem alleen nog laten afstellen.
de motor is wel op de testbank geweest,alleen hij is toen niet afgesteld.
het nadeel van zelf monteren is dat je geen voor/na situatie hebt.
je weet dus niet of de motor beter/sterker is geworden.
daarom zou ik het laten doen.
 
heb je dus de set laten monteren en toen laten afstellen als ik het goed begrijp.
want ik was eigenlijk van plan zon set te bestellen en dan te monteren en daarna laten afstellen.
ps zat er bij die set ook een luchtfilter inbegrepen denk van niet.

Zelf monteren heeft niet zo heel veel zin, tenzij de afstelling in een keer goed is anders moet alles toch weer los.
 
Ik heb kitje ook gewoon zelf ingebouwd. In de beschrijving staat advies over de sproeiers die je het beste kunt gebruiken. Luchtschroeven op 2.5 slag open en gaan....hij loopt echt heel redelijk! Draai binnenkort de pitten er even uit, en dan kijk ik of de kleur goed is. Desnoods pas ik dan de sproeiers nog wat aan, en ga ik wat 'spelen'met de luchtschroeven. Testbank is wel makkelijk omdat deze ook een mengselmeter hebben en precies kunnen zien hoe je motor staat afgesteld (waar te rijk of te arm etcetera).
Ik vond het echter leuk om spul zelf in te bouwen en ben daarbij gewoon buitengewoon gierig 8-) Als je je aan de adviezen in de beschrijving houdt loopt je motor ook echt we goed hoor! Heb alleen een blade en geen zxr.
 
Ik heb kitje ook gewoon zelf ingebouwd. In de beschrijving staat advies over de sproeiers die je het beste kunt gebruiken. Luchtschroeven op 2.5 slag open en gaan....hij loopt echt heel redelijk! Draai binnenkort de pitten er even uit, en dan kijk ik of de kleur goed is. Desnoods pas ik dan de sproeiers nog wat aan, en ga ik wat 'spelen'met de luchtschroeven. Testbank is wel makkelijk omdat deze ook een mengselmeter hebben en precies kunnen zien hoe je motor staat afgesteld (waar te rijk of te arm etcetera).
Ik vond het echter leuk om spul zelf in te bouwen en ben daarbij gewoon buitengewoon gierig 8-) Als je je aan de adviezen in de beschrijving houdt loopt je motor ook echt we goed hoor! Heb alleen een blade en geen zxr.


er zit inderdaad een beschrijving bij welke sproeiers erin moeten en waar de naalden op moeten staan,ik heb zelfs nog navraag gedaan bij ruud fredriks hoe hij de naalden zette.
de conclusie is dat die gegevens gewoon per motor verschillen,het inbouwen heb ik ook samen gedaan met een motorfietsmonteur die een aantaljaren race-ervaring had in de 400 klasse.
wat hij dus ook aangaf is dat je gewoon op een testbank moet afstellen om het perfect te krijgen.
erin bouwen is ook het probleem niet,en hem voor je gevoel goed lopend ook niet.
maar je krijgt de motor gewoon niet perfect afgesteld. :N
 
oke
ja ik ben pas een beginner ermee dus ben nog best wel een leek hierin
ma mijn zxr is van 2000 en heeft net 12dkm gelopen weet niet als die dan al opnieuw afgesteld moet (kan) worden
 
oke
ja ik ben pas een beginner ermee dus ben nog best wel een leek hierin
ma mijn zxr is van 2000 en heeft net 12dkm gelopen weet niet als die dan al opnieuw afgesteld moet (kan) worden


af fabriek wil de motor ook wel eens niet goed staan.
maar jij wil toch een dynojet erin zetten?
als je het laat doen dan maken ze eerst een run vooraf en dan plaatsen ze de kit en daarna maken ze nog een run om te kijken of de motor goed staat afgesteld.
 
ja dat wil ik ook ma omdat sommige zeggen dat als je hem eerst laat afstellen dat die dan misschien al een heel stuk beter staat.
ma dat inbouwen met test vooraf en na kost ook allemaal even veel of weet je dat ook niet
ps wie kan mij ongeveer een prijs indificatie geven van dat in te laten bouwen
gr mike
 
ja dat wil ik ook ma omdat sommige zeggen dat als je hem eerst laat afstellen dat die dan misschien al een heel stuk beter staat.
ma dat inbouwen met test vooraf en na kost ook allemaal even veel of weet je dat ook niet
ps wie kan mij ongeveer een prijs indificatie geven van dat in te laten bouwen
gr mike


ik denk dat het in totaal zo rond de €400,- kost.
maar informeer ff rond bij bv heiden tuning in woudenberg,ruud fredriks,powercommander.
er zullen er vast wel meer zijn,maar deze ken ik dan.
 
ja dat wil ik ook ma omdat sommige zeggen dat als je hem eerst laat afstellen dat die dan misschien al een heel stuk beter staat.
ma dat inbouwen met test vooraf en na kost ook allemaal even veel of weet je dat ook niet
ps wie kan mij ongeveer een prijs indificatie geven van dat in te laten bouwen
gr mike

Mijn ervaring is dat je de meeste onderdelen van het kitje niet nodig hebt om hem goed af te stellen, sproeiers, naalden en gasschuif veren zijn ook gewoon los te koop. Mijn werkwijze: run maken met originele motor, grafieken bekijken en aan de hand daarvan bepalen wat er nodig is om een eventuele foute afstelling te verbeteren.
Als laatste weer een run maken ter controle. Soms is het nodig om twee keer de boel open te halen, het is niet altijd goed in te schatten hoeveel groter de sproeier bijvoorbeeld moet zijn.
Vaak kun je de originele naalden gebruiken met een ringetje eronder, of juist een ringetje weghalen. Sproeiers kosten slechts een paar Euro per stuk en veren zijn ook niet veel duurder. Zo kun je voor rond de 200 Euro je motor goed afgesteld krijgen. Is een beter plan dan een Dynojet kitje kopen waarna vervolgens de helft van het kitje ongebruikt in de kast verdwijnt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan