dynojet kit

Mijn advies is als iets goed loopt, moet je er niet mee lopen kutten.
De motor hoeft er niet mooier van te lopen. Alleen als ie een dip heeft is zoiets handig. Heb zelf een dynojet stage 2 (eigenlijk stage Zot, omdat in het kitje niet de juiste onderdelen zaten en Zot hier van het forum dus z'n eigen draai er aan heeft gegeven), resultaat : 10% meer pk's en 10% meer koppel, maar wel een nadeel ; rond de 50 a 60km/u is hij aan het 'konstantruckeln', of wel dat je bij die snelheid je gas op dezelfde positie houd, dat je 'm dan een beetje gas voelt geven en weer terug zakt en weer gas geeft en terug zakt.. alsof hij lucht of benzine te kort komt. Je voelt of hoort 'm geen gas geven, maar je voelt 'm dus een beetje vooruit sukkelen, alsof hij geen zin heeft tot je wat meer gas geeft, maar dan ook meteen geen 50 a 60 meer rijd.

Geef je gewoon lekker gas (wat je normaal met een motor doet) of je pakt een lagere versnelling (want ik rijd met die 50/60 wel in z'n 3 dan, laag in toeren) dan heb je nergens last van.
Het zal er vast wel uit te krijgen zijn, maar is niet nodig. Heb er geen last van en het extra vermogen is welkom.

Wel zal ik bij een volgende motor alleen maar een dikke pijp erop gooien enz, niet meer zo snel een dynokit erin gooien.

Maargoed, omdat mijn kitje helemaal niet lekker ging op m'n DR, kan het natuurlijk zijn dat een dynojet kitje wat wel precies goed is voor een bepaalde motor, wel lekker kan lopen. Maar bij mij was het in het begin echt horten en stoten wat ie deed op de bank, maar Zot heeft er wat moois van gemaakt ! :}

Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen en dan evt. met name van het 'konstantruckeln'.
 
Een dynojet is eigenlijk alleen nodig als je meer veranderd aan de bike, een andere uitlaat ( systeem ) en ander luchtfilter ( Twin Air ).
Als je een of meer van deze zaken veranderd kan een dynojet zeer nuttig zijn.
 
Dus nog even een volledig uitlaatsysteem kopen en je kan je dynojet kit inbouwen :)
Maar wat verwacht je er mee te bereiken eigenlijk? En wat voor XR heb je ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan