dynojet kit

pallie42

Die hard MF'er
3 aug 2005
316
0
lommel
heb een open systeem gekocht voor mijn bandit 1200 (moet ik nog installeren), maar veel raden er mij aan om dan ook een dynojet kitje te steken met k&n luchtfilters. is dit makkelijk zelf te doen (bv eerst zelf installeren en dan door de dealer laten bijregelen)? en heeft het effect?
 
Effect heeft het zeker, heb het bij mijn VTR laten doen en die is er een stuk beter van gaan lopen.

Zelf doen wordt wat lastig denk ik omdat in mijn geval bijvoorbeeld er toch drie runs op de bank nodig waren om het goed afgesteld te krijgen.
 
Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat het niet werkt. Montage is ws eenvoudig maar je doet er altijd goed aan om m op de testbank te testen of beter nog af te laten stellen. En dat kost ook weer wat!

Zelf nog geen ervaring mee maar ik denk dat 9 vd 10 mensen die hun motor af laten stellen toch wel blij zijn met een soepeler lopend blok etc.
 
Wat moet je hieruit dan concluderen? Dat er te weinig mensen die het kunnen . afstellen of dat veel mensen te gierig zijn om het goed te laten afstellen?

Dat er op het Duitse Bandit forum met meer dan 8000 leden redelijk veel ervaring is opgedaan met K&N filters en door een groot deel van de eigenaren is geconstateerd dat de vormgeving van de inlaatkanalen, cilinderkop + kleppenwinkel, nokkenasprofielen en uitlaatkanalen ongelukkigerwijs niet goed combineerd met genoemd filter.
Ga eens zoeken op dat forum en lees even de reactie's. Ook dynojet is zeker niet "hot".

Ad gierig - ik denk dat het aantal standaard Bandits minimaal is; er wordt stevig geknutseld. Zoek je info over Big-Bore kits, USD vorken, verstevigde achtervorken, of wat dan ook voor Bandits, neus dan eens rond op dat forum.
 
klopt,ik heb een stage 3 + losse filters te koop omdat ik er niets mee doe.
ik heb al een stage 1 + k&n filter + volledige akrapovic systeem in/aan m'n B12 en ben er tevreden mee. :}

Voor een B12? En je had je Bandit net een paar week? Zie b.v.
Ratel motorblok Bandit in z'n 3

Of toch eerder een B12 gehad.. Kun je dus ook weten of dat gieren waar je het over hebt in dat topic normaal is.

Kortom - ik begrijp het even niet meer...
 
Dat er op het Duitse Bandit forum met meer dan 8000 leden redelijk veel ervaring is opgedaan met K&N filters en door een groot deel van de eigenaren is geconstateerd dat de vormgeving van de inlaatkanalen, cilinderkop + kleppenwinkel, nokkenasprofielen en uitlaatkanalen ongelukkigerwijs niet goed combineerd met genoemd filter.
Ga eens zoeken op dat forum en lees even de reactie's. Ook dynojet is zeker niet "hot".

Ad gierig - ik denk dat het aantal standaard Bandits minimaal is; er wordt stevig geknutseld. Zoek je info over Big-Bore kits, USD vorken, verstevigde achtervorken, of wat dan ook voor Bandits, neus dan eens rond op dat forum.

Dan zijn er toch 8000 duitsers niet goed op de hoogte v/d mogelijkheden, en/of maken ze verkeerde combinatie's _O-
 
Voor een B12? En je had je Bandit net een paar week? Zie b.v.
Ratel motorblok Bandit in z'n 3

Of toch eerder een B12 gehad.. Kun je dus ook weten of dat gieren waar je het over hebt in dat topic normaal is.

Kortom - ik begrijp het even niet meer...

Ik heb idd pas sinds een week of 4 een B12,eerder geen Bandit gehad.
Mijn B12 was al voorzien van een stage 1 kit,de stage 3 + filters kreeg ik erbij.
Met de stage 1 heb ik geen problemen en ben niet van plan om de stage 3 te gaan gebruiken,daarom mijn stage 3 in de verkoop.

snappie ? ;)
 
Dan zijn er toch 8000 duitsers niet goed op de hoogte v/d mogelijkheden, en/of maken ze verkeerde combinatie's _O-

Wanneer ik denk aan de Duitse "Grundlichkeit".... Of zou daar ook de klad in zitten :+
Laat iedereen vooral doen wat ie wil (als de eigenaar er maar in gelooft).
Wanneer je er maar voldoende tijd in steekt ("dagen") zal het uiteindelijk best wel lukken. Of het het geld waard is mag iedereen gelukkig voor zichzelf beoordelen.
 
Het doet wel iets maar ik vind heeeel erg weinig! Heb mijn vorige bike ge dynojet en k&n filter was cbr 600f en ging van 89,0 naar 89,6 awpk s. Dan de cbr 400rr van mijn vriendin, andere demper, kitje en k&n filter van 56 naar 60 awpk s. Van beide uitdraai gemaakt op dyno bank en weer afgesteld en weer uitdraai gemaakt. Heb sinds kort een cbr 1000rr en heb sinds kort een pc3 usb en volledig arata titanium systeem en ben daar niet te vreden over, en nog mee bezig. Kan je wel melden dat je bike wel sterker is en wat belangrijker is je kan hem veel beter afstellen dan origineel dat is voor mij het voordeel ervan. Verwacht geen wonderen ervan want dat is dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan