dynojet kit

zxr400 king

MF veteraan
8 apr 2003
4.625
5
Terwolde
Ik wil een dynojet kit plaatsen in mijn motor, maar nu komt de vraag je kan hem ook zelf via internet bestellen en dan dus inbouwen dat steld nog niet zoveel voor. Maar wat moet er dan afgesteld worden. Ik bedoel als het alleen synschrooniseren is dan steld het niet zoveel voor of zit er meer achter ? Alvast bedankt
 
het cynchroniseren is juist het belangrijkste en het moeilijkste, je met zorgen dat alle gaskleppen even ver open gaanen dat elke cilinder genoeg benzine/lucht krijgt, hier zitten waarschijnlijk 3 stelschroeven voor op je carburateur en je moet dus de juiste combinatie hebben van de 4 per cilinder/carburateur.
 
Weet niet precies, maar er zitten verschillende maten sproeiers en naalden in een kit. De kunst is om de goeie te plaatsen. Om te weten welke, zul je toch de testbank op moeten.

Morgen wordt mijn 600 gedynojet ;)
 
waarom ga je dat nog doen hans binnenkort krijg je je nieuwe motor. Maar effe ontopic ik dacht zo van ik koop de dyno kit zet hem erin en laat dan effe de cabu's synchroniseren stel dat je bv 3 verschillende maten sproeiers krijgt dan zet ik gewoon de middelste erin want ik heb alleen andere demper dan zou die naar mijn idee toch al een stuk beter moeten lopen


oh ik lees het al je circuit bike. Zal me benieuwen of het veel scheelt
 
waarom ga je dat nog doen hans binnenkort krijg je je nieuwe motor. Maar effe ontopic ik dacht zo van ik koop de dyno kit zet hem erin en laat dan effe de cabu's synchroniseren stel dat je bv 3 verschillende maten sproeiers krijgt dan zet ik gewoon de middelste erin want ik heb alleen andere demper dan zou die naar mijn idee toch al een stuk beter moeten lopen


oh ik lees het al je circuit bike. Zal me benieuwen of het veel scheelt

In de handleiding staat wat je in welke situatie moet gebruiken. Afstellen is het moeilijkste volgens mij, maar morgen weet ik meer ;)
 
Ik denk dat wanneer je het dynojet kitje zelf monteerd dat de winst ver te zoeken is, de kans is groter dat je vermogen zult verliezen.

Mee eens! Monteren en afstellen zonder testbank is vrij nutteloos.
Bovendien, reken niet op veel vermogenswinst bij een zxr400 (de meeste zijn origineel al ok)
Mijn sugestie: bespaar je de uitgave en laat hem lekker zo.
 
Mee eens! Monteren en afstellen zonder testbank is vrij nutteloos.
Bovendien, reken niet op veel vermogenswinst bij een zxr400 (de meeste zijn origineel al ok)
Mijn sugestie: bespaar je de uitgave en laat hem lekker zo.

het is inderdaad zo dat de winst niet zo gek groot zal zijn.
je kan nog beter de tandwielverhouding iets aanpassen.
nadeel hier van is minder topsnelheid en een hoger toerental bij b.v. 100km/u
voordeel de trekkracht neemt iets toe.
ik heb zelf iets grotere sproeiers erin gezet(100)hij loopt hier iets beter door.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan