Dynojet vs Factory Pro

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Beide carb kits zien er goed uit, en als ik de verkoop praatjes op de website zie zouden ze beide geweldig moeten zijn.

Kan iemand vertellen of er verschillen tussen biede merken zitten, en zo ja welk van de 2 is aan te raden.

Het gaat om een 97 ZX6R met een mooi akra systeem en een zelfbouw ramair airbox waar ook nog wel een net filter in komt. Het kleen air systeme is al verwijderd. Ook zit ik te denken aan een ontstekings vervroeger.

Daarnaast heb je bij dynojet verschillende stages. Ik denk dat ik gewoon stage 1 nodig heb, maar ik geef niet al te veel over veel kracht onderin de toeren dus misschien is een hoger stage toch wel leuk. iemand addvies?
 
De stages geven aan wat er verder aan de fiets is veranderd qua carburatie/ontsteking. Het heeft dan ook weinig zin om een hogere stage te kopen, omdat je dan bv. ook andere cams moet hebben, andere luchtfilters etc.

Van de Dyno is bekend dat de naalden érg hard slijten. Voor beide sets moet je ook een uurtje Dynobank erbij tellen..... voor de goede afstelling.
 
Beide carb kits zien er goed uit, en als ik de verkoop praatjes op de website zie zouden ze beide geweldig moeten zijn.

Kan iemand vertellen of er verschillen tussen biede merken zitten, en zo ja welk van de 2 is aan te raden.

Het gaat om een 97 ZX6R met een mooi akra systeem en een zelfbouw ramair airbox waar ook nog wel een net filter in komt. Het kleen air systeme is al verwijderd. Ook zit ik te denken aan een ontstekings vervroeger.

Daarnaast heb je bij dynojet verschillende stages. Ik denk dat ik gewoon stage 1 nodig heb, maar ik geef niet al te veel over veel kracht onderin de toeren dus misschien is een hoger stage toch wel leuk. iemand addvies?

Het beste is gewoon af laten stellen via een testbank.
De sproeiers die geleverd zijn bij een dynojetset of factory pro zijn vaak niet de goede.

Meestal moeten er toch nog een andere maat sproeiers in..
 
enige verschil tussen de dynokit en de factory is de gasnaalden, de factory zijn titanium naalden dus slijten minder hard. Heb zelf zo n 30.000 km met een dynokit gereden en bij mijn naalden was geen slijtage te zien. Maar was een cbr600f misschien dat het voor andere type bikes wel belangrijk is. Misschien beter om de factory te nemen maar verwacht er niet te veel van, je krijgt een iets sterker middengebied en een betere gasrespons maar veel pk s zal je er niet mee winnen.
 
kijk, dat is heeeel interesant om te weten!

als die dynojeyt naalden sneller slijten, ga ik echt liever voor die van factory pro! erg veel duurder zijn ze niet als ik ze uit amerika haal :)

Tovami heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk...
 
Tovami, is waarschijnlijk niet zo bekend als Dynojet en Factory pro maar is wel gekend voor de uitstekende dynobank service.

Het brein hier achter is Ruud Frederiks, wipsaaijt : http://www.tovami.com/


De Tovami kit's page : http://www.tovami.com/tekst.asp?id=16


Komt voor jou motor op 112 Euries.

Kwaliteit heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik heb er nog niets slecht over gehoord en er zullen hier ongewtijfeld wel personen zitten die dat wel kunnen vertellen.
 
Tovami maakt gebruik van Dynojet spullen.
Ik heb op mijn ZRX 1200 een Dynojetkit van Tovami gehad i.c.m. een Muzzy uitlaat. Na afstellen op de testbank ben ik van 117 naar 135 achterwiel pk gegaan. Daarna heb ik een Muzzy megafoon gekocht met een Factory Pro 2.5 kit (via Muzzy) en na afstellen op de testbank leverde dat 147 achterwiel pk.
Het is inderdaad belangrijk dat je vantevoren de slijtage in je naaldgeleiders opmeet en indien nodig laten vervangen.
 
Tovami maakt gebruik van Dynojet spullen.
Ik heb op mijn ZRX 1200 een Dynojetkit van Tovami gehad i.c.m. een Muzzy uitlaat. Na afstellen op de testbank ben ik van 117 naar 135 achterwiel pk gegaan. Daarna heb ik een Muzzy megafoon gekocht met een Factory Pro 2.5 kit (via Muzzy) en na afstellen op de testbank leverde dat 147 achterwiel pk.
Het is inderdaad belangrijk dat je vantevoren de slijtage in je naaldgeleiders opmeet en indien nodig laten vervangen.

mijn carbs zouden minder dan 10.000km gehad moeten hebben en zijn nog orgineel dus dat zal wel goed zitten.

Als tovami dynojet spul gebruikt ga ik toch voor factory pro, heb geen zin om snel versleten gasnaaleden te hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan