dynojet

blade954

Die hard MF'er
27 aug 2003
321
0
berkel-enschot
hallo ff een vraagje
ik heb een fazer 1000 uit 2004 waarvan men gezegd heeft dat er een dynokit opzit
ik weet echter niet hoe zoiets eruit ziet, laat staan waar het zit,heeft iemand toevallig
een foto van zoiets :? alvast bedankt
 
Ik heb de mijne bij Ruud Fredriks laten aanpassen, werden andere naalden, andere veren ingeplaatst en de membranen kregen een iets groter gaatje. Verder weinig bijzonders aan te zien.
 
Yep, bij mij niks aan sproeiers gedaan. Wel luchtfilterhuis modificatie maar dat is stage 2.
Die naalden bij mij zijn door Fredriks zelf ontwikkeld.
 
Laatst bewerkt:
beide he, iets andere benzine / lucht verhouding en daardoor betere prestaties en vermogen.
als ik het goed heb, is het om dipjes en emissie-eisen te omzeilen zegmaar en heeft elk motortype een eigen dynokit beschikbaar.

scheelt weinig vermogen hoor, maar kan wat soepeler en dus prettiger gaan rijden.
 
Door de vorm van de naald geeft ie door het toerengebied een bepaalde brandstofhoeveelheid. In het middengebied en bij deellast misschien iets meer. Na tig duizend km is het misschien nodig ringetjes onder de naalden te monteren ivm iets armer lopen als gevolg van het gebruikelijke compressieverlies. Meestal na 50.000 km of meer. De veren en membraan aanpassing is geloof ik voor het beter oppakken van het gas.
 
Door de vorm van de naald geeft ie door het toerengebied een bepaalde brandstofhoeveelheid. In het middengebied en bij deellast misschien iets meer. Na tig duizend km is het misschien nodig ringetjes onder de naalden te monteren ivm iets armer lopen als gevolg van het gebruikelijke compressieverlies. Meestal na 50.000 km of meer. De veren en membraan aanpassing is geloof ik voor het beter oppakken van het gas.
Mijn motor liep na 61.000 kilometer als nieuw, een fractie te rijk, maar te weinig om te veranderen aldus de master Ruud Freriks zelf. Zie plaatje rechts bij mijn ondertitel. *O*
 
Laatst bewerkt:
HEEFT IEMAND IETS OM IN TE KOTSEN?????

Die heeft fredriks ontwikkeld DENK je zou beter zijn.

Wat doet een dynojongen?
Gewoon een simpelle ziel met wat centen koopt een bank en een tabellenboek.
En dat tabellenboek is hun enige macht/kennis.
Zij doen een run, en als hij op de naald moet wijziggen dan kijkt hij wat voor fabrieks type naald je hebt, en neemt gewoon uit de tabel het dynojet vervangingstype dat identiek is maar dan een rijker of armer.
Das alles.
Niks zelf ontwikkelt.
Zelf in de tabel opgezocht.

Als je zelf een aparaat had om tijdens het rijden de ontbranding te kunnen meten had je heel die rollerbank niet nodig.
Naalden die in nederland vlot 40 euro kosten kun je bijvoorbeeld bij www.sudco.com voor nog geen 5 dollar bestellen en das wel effe een factor 10 goedkoper.

Als je echt wilt tunen of goed wilt afstellen, ga naar een professioneel tuner, en niet iemand die voor de bij wat met een dyno bank rommelt.
Iederre maf kan een standaard kit inbouwen, maar heb je iets anders dan standaard, dan heb je vakkenis nodig en ja daar zit hem vaak het probleem want ja het is vaak voor erbij om de omzet te stimuleren en niet omdat het nou eenmaal hun vak is.
Okee Frederiks weet goed wat hij doet, hij is zeker heel kundig, maar zijn kracht blijft gewoon dat hij als enige in Nederland zo een enorme variatie aan naalden heeft.
Ook bij hem kom je niet buiten zonder dat hij je een powercomander aan probeert te smeren.
 
Laatst bewerkt:
maar is het dan perse nodig om een sportdemper te hebben?
ik weet alleen dat er een open lucht filter inzit bsc? ik zal morgen kijken moet het een speciale kleur van het filter zijn.
dank u wel mede mf ers ;)
 
HEEFT IEMAND IETS OM IN TE KOTSEN?????

Die heeft fredriks ontwikkeld DENK je zou beter zijn.

Wat doet een dynojongen?
Gewoon een simpelle ziel met wat centen koopt een bank en een tabellenboek.
En dat tabellenboek is hun enige macht/kennis.
Zij doen een run, en als hij op de naald moet wijziggen dan kijkt hij wat voor fabrieks type naald je hebt, en neemt gewoon uit de tabel het dynojet vervangingstype dat identiek is maar dan een rijker of armer.
Das alles.
Niks zelf ontwikkelt.
Zelf in de tabel opgezocht.

Als je zelf een aparaat had om tijdens het rijden de ontbranding te kunnen meten had je heel die rollerbank niet nodig.
Naalden die in nederland vlot 40 euro kosten kun je bijvoorbeeld bij www.sudco.com voor nog geen 5 dollar bestellen en das wel effe een factor 10 goedkoper.

Als je echt wilt tunen of goed wilt afstellen, ga naar een professioneel tuner, en niet iemand die voor de bij wat met een dyno bank rommelt.
Iederre maf kan een standaard kit inbouwen, maar heb je iets anders dan standaard, dan heb je vakkenis nodig en ja daar zit hem vaak het probleem want ja het is vaak voor erbij om de omzet te stimuleren en niet omdat het nou eenmaal hun vak is.
Okee Frederiks weet goed wat hij doet, hij is zeker heel kundig, maar zijn kracht blijft gewoon dat hij als enige in Nederland zo een enorme variatie aan naalden heeft.
Ook bij hem kom je niet buiten zonder dat hij je een powercomander aan probeert te smeren.
:? :? :? En hier moet serieus op in gegaan worden?
 
Laatst bewerkt:
Wat doet een dynojongen?
Gewoon een simpelle ziel met wat centen koopt een bank en een tabellenboek.
En dat tabellenboek is hun enige macht/kennis.
Zij doen een run, en als hij op de naald moet wijziggen dan kijkt hij wat voor fabrieks type naald je hebt, en neemt gewoon uit de tabel het dynojet vervangingstype dat identiek is maar dan een rijker of armer.
Das alles.
Niks zelf ontwikkelt.
Zelf in de tabel opgezocht.

Als je zelf een aparaat had om tijdens het rijden de ontbranding te kunnen meten had je heel die rollerbank niet nodig.
Naalden die in nederland vlot 40 euro kosten kun je bijvoorbeeld bij www.sudco.com voor nog geen 5 dollar bestellen en das wel effe een factor 10 goedkoper.

En dat geloof je zélf :?
Wél is het zo dat de aanschaf van een goede bank nog lang niet wil zeggen dat je 't ook werkelijk kunt bedienen/aflezen/interpreteren en iets goed kunt aanpassen.
En dat tabel waar jij het over hebt, Ík heb 't iig nog nooit gezien :N

Als je écht denkt dat 't zo makkelijk is, dan zal ik je wel 's een probleemgevalletje op de bank zetten, en dan mag je het met een meegenomen tabelletje proberen, sterker nog, je mag ALLE tabellen gebruiken die je ook maar kunt vinden, maar wat ik dan NIET accepteer is : "ik kan het niet goed (lees perfect) krijgen" :N
Volgens jou moet een simpele ziel het immers óók kunnen. :+
 
Laatst bewerkt:
En dat geloof je zélf :?
Wél is het zo dat de aanschaf van een goede bank nog lang niet wil zeggen dat je 't ook werkelijk kunt bedienen/aflezen/interpreteren en iets goed kunt aanpassen.
En dat tabel waar jij het over hebt, Ík heb 't iig nog nooit gezien :N

Als je écht denkt dat 't zo makkelijk is, dan zal ik je wel 's een probleemgevalletje op de bank zetten, en dan mag je het met een meegenomen tabelletje proberen, sterker nog, je mag ALLE tabellen gebruiken die je ook maar kunt vinden, maar wat ik dan NIET accepteer is : "ik kan het niet goed (lees perfect) krijgen" :N
Volgens jou moet een simpele ziel het immers óók kunnen. :+
:^

Ik ben nu al bij vier verschillende bedrijven geweest met een bank, en RF is de top in dat rijtje. En 50% had inderdaad geen idee waar ze mee bezig waren. |(

(ook leuk als een Motoport een bank koopt en klaar denkt te zijn, of een andere die gewoon gaat gissen -ontsteking- waar een probleem in de afstelling aan zou kunnen liggen.
Wat ergens anders -MotorXtra :} - slechts een verkeerde maat sproeier bleek)

Ook de sleutelvaardigheden werden bij RF met grote snelheid en deskundigheid uitgevoerd. *O*
Ik ga er zeker nog vaker heen. Jammer dat het geld kost, leuke hobby. :+
Maar het werkplaatstarief vond ik ook heel redelijk. Had niet het idee dat ik een poot werd uitgedraaid.

Tovami: testbanken voor motoren, auto's en karts
 
Laatst bewerkt:
Een jetkit is gemaakt om zowel betere prestaties te leveren, maar vaker nog om bepaalde problemen voor die specifieke motor op te lossen, bv. een "dip" bij bepaalde toerentallen.

Probleem is dat bij een Fazer 1000 een dynojetkitje bepaalde problemen niet oplost (koude start bv) Een dynojet kitje kan ook alleen goed werken als er ook wat tijd op de bank is doorgebracht om de boel goed af te stellen en er een tuner aan het werk is die weet wat hij doet.
In sommige gevallen hebben mensen zelf een kitje geïnstalleerd (je kunt ze los kopen) zonder hem goed af te stellen. In zo'n kitje zitten meerdere sproeiers, voor een leek is de juiste sproeier een grote gok.

Overigens: een open luchtfilter op een Fazer 1000 is vragen om problemen (loopt al arm in lagere toeren), tenzij de tuner de kit daar op heeft aangepast. Is het filter er later ingekomen, dan kon je probleem daar wel eens zitten....

Mijn advies: vervang de dynokit door Ivan's jetkit of de Holeshot kit (beide in Amerika te koop en specifiek voor de 1000 ontwikkeld) of ga met je motor naar een goeie tuner om hem af te laten stellen.
Paul lijkt me wel zo'n Pietlut die er voor zorgt dat je Fazertje er perfect werkend uit komt...... Hij heeft namelijk gelijk, er komt iets meer bij kijken dan een tabelletje.... als je het goed wil hebben tenminste......
 
Laatst bewerkt:
He Paul R,

Deze zomer kom ik nog langs met de GPZ/zzr 1100 streetfighter (die kameleonkleur) om de dyno kit te laten optimaliseren. Helaas ging dat afgelopen keer niet ivm het inrijden na bovenblok revisie. Bestel maar alvast de gasbuizen waar je het over had.

Ik moet overigens de balanspijp nog creeren.

mvg

Ronald
 
Terug
Bovenaan Onderaan