Dynokit Yamaha fz750

Ik heb verschillende factorykitjes in een FZ750 gemonteerd en met positieve uitslagen dus feller optrekken ( ze hadden allemaal na montage last van een slippende koppeling) en de topsnelheid gaat klein beetje omhoog, maar hij is er eerder.
Maar ze zijn best gevoelig op de afstelling
 
Ik kan je dat niet aanraden , je zou een run moeten maken op zo`n dynobank en
daar vertellen ze je haarfijn wat je zou kunnen aanschaffen. Een stagekit 1,2 of 3 .
Vaak moet uitlaatsysteem , luchtfilter , carburateurs aangepast worden om bv meer vermogen te krijgen.

Maar een FZ750 origineel loopt het beste door het hele toeren bereik heen.
 
Laatst bewerkt:
Wat olie betreft heb je er gelukkig geen verstand volsyntheet en slippende koppeling daar gaat het hele forum over wordt er een beetje moe van dus verder geen reactie erop van mijn kant.
Maar juist door koppelstijging kan een koppeling die al zijn beste tijd heeft gehad slippen.
Het zelfde als een XJR1200/1300 na een leuke modificatie, dan gaat de koppeling ook vaak slippen ( oja komt door de olie).
ik hoop dat er eens iemand komt met de uitleg waarom een koppeling gaat slippen door een goede volsyntheet???????
Dan ga ik uitleggen waarom een goede volsyntheet juist geen slippende koppeling veroorzaakt, we gaan het zien.





Vreemd, het topvermogen stijgt nauwelijks, het koppel wordt iets hoger (wanneer je geluk hebt) en dan slippen?

Er niet toevallig gelijktijdig vol-syntheet in gegooid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan