Dynokit

Daan750

MF'er
30 okt 2005
40
0
Rotterdam
Ik wil graag een andere demper op m'n fiets hebben, nu ben ik naar de motoport gegaan en die vertelde me dat als ik er een nieuwe demper op zou zetten, ik er ook gelijk een dynokit op zou kunnen zetten, helpt dat ? en hoort daar ook gelijk een sportfilter bij? En wat als ik er alleen een andere demper op zet en geen dynokit+filters kan dat gevolgen hebben, want die demper kan ik voor ong. 200 euro overnemen en die kit+filter gaat me nog ff 350 euri erbovenop kosten
 
In princiepe verstoor je de balans van de motor door hem dus minder tegendruk te geven met die open pijp en zou je je afstellingen moeten controleren.

Je kan natuurlijk altijd ergens een run op een bank maken om te kijken hoe hij met alleen die pot loopt, want de ene loopt beter met alleen een demper, en de anderre moet je nogmeer aan afstellen voordat hij netjes loopt.

Er is een GSXR merken club op het internet, ik denk dat die jongens jouw wel gedetaileerde info kunnen geven.
 
Ik wil graag een andere demper op m'n fiets hebben, nu ben ik naar de motoport gegaan en die vertelde me dat als ik er een nieuwe demper op zou zetten, ik er ook gelijk een dynokit op zou kunnen zetten, helpt dat ? en hoort daar ook gelijk een sportfilter bij? En wat als ik er alleen een andere demper op zet en geen dynokit+filters kan dat gevolgen hebben, want die demper kan ik voor ong. 200 euro overnemen en die kit+filter gaat me nog ff 350 euri erbovenop kosten

Meten is weten in dit geval.
Eerst met de originele sproeiers een run maken op een testbank en aan de hand daarvan bepalen of er iets aan de afstelling gedaan moet worden.
Ook hier wordt het woord Dynojet kit weer als wondermiddel voor al uw afstelproblemen gebruikt, meestal is het wijzigen van alleen de hoofdsproeiers of gasnaalden meer dan voldoende. Deze kosten aanzienlijk minder dan een compleet kitje waar je de helft niet van gebruikt.
 
Ik heb via internet een uitlaatje gekocht, zelf gemonteerd en het beestje liep gewoon goed, net zoals altijd alleen met meer DB`s, en dat was ook de bedoeling.
Heb er na die tijd nog een racefiltertje ingezet, en een run gemaakt op de testbank, en volgens het boekje heeft die 120pk en bij mij kwam er 118,9 pk uit.
Standaart sproeiers met alleen een race filter en een race demper.
Dus die DURE Dino kit laat nog maar effen staan,
probeer het eerst zomaar.
Grtjsssssssssssss
Meten is weten in dit geval.
Eerst met de originele sproeiers een run maken op een testbank en aan de hand daarvan bepalen of er iets aan de afstelling gedaan moet worden.
Ook hier wordt het woord Dynojet kit weer als wondermiddel voor al uw afstelproblemen gebruikt, meestal is het wijzigen van alleen de hoofdsproeiers of gasnaalden meer dan voldoende. Deze kosten aanzienlijk minder dan een compleet kitje waar je de helft niet van gebruikt.
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Bedankt voor jullie reacties, ik kan ook wel naar de verkopers gaan luisteren , die er heus wel verstand van hebben, maar die vinden het ook niet erg om zo'n kitje voor 350 euro te verkopen.
 
Zijn er nog andere dingen ,behalve uitlaat en filter, waarmee je wat meer vermogen krijgt en dan heb ik het niet over tientallen pk's maar een beetje extra, kan geen kwaad voor die 200kg wegende machine,
Heb nu standaard 118 pk, hoeveel kan daar ongeveer bij komen als ik een demper+dynokit eronder zet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan