Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@Jedi, wie heeft dat gezegt dat de PCII en de PCIIIr hetzelfde zijn ?
pcII en PCIIIr zijn wel verschillend : en werken op een andere manier.
PcII sjoemelt met de waardes die de sensoren meten en aan de ECU doorgeven de PCIIIR werkt direct op de injectie.
zie :
I have concluded that there are some definite advantages to the PCIIIr over the PCII.
1. No more of that hard starting, weak battery syndrome
2. Finer adjustment as the PCIIIr allows for 500rpm increments all the way to redline, whereas the PCII only goes to 6500 from there on it's every 1000 rpm
3. Much better connections, lessens the chances of a wire coming undone from the harness.
4. Much easier to tune, uses a mathematical formula for precise control of the air/fuel ratio's & all your fuel values can be changed from one sheet. Compatible with the automated dynojet sampling software that will basically build a map for you.
The only downside is that you will no longer be able to wire the soft-rev limiter mod into the Powercommander harness & instead will need to splice directly into the ECU wiring. There is also the issue that there still isn't alot of custom maps for the PCIIIr, but that will change in time.
--------------------------------------------------------------------------------
Just for clarification (I get this question alot) aside from the points I made above the PCIIIr technically differs from the PCII by directly controlling the injector dwell time whereas the PCII fudges the sensor inputs to the ECU making the bike think it is at a higher or lower altitude at certain rpms/throttle positions (or making the ECU think the load on the motor is greater for adjustments on the MP table)
Op donderdag 06 februari 2003 18:36 schreef Jedi het volgende:
Die verschillen zijn echt te verwaarlozen, is alleen wat meer werk bij het afstellen. Maar die info verzin ik zelf niet hoor ik ben maar leek.
Dat heb ik van Rinus vd Vaart, Tovami/Ruudfredriks.
En en en en en en en???????????Ga a.s weekend er ook langs, kijken wat ze uit een standaard R6je met orginele pijp kunnen halen.
dat zijn toch acherwiel pk's he van die dyno, niet gecorrigeerd naar krukas?
Je hebt helemaal gelijk. Zal 'm morgen inscannen.En en en en en en en???????????
Even het een en ander rechtzetten op het verhaaltje van Jedi.
De PC2 wijzigt de inkomende signalen van gasklep, luchtdruk of inlaatspruitstuk druk en inderdaad ook ontsteking. Dit bleek bepaalde beperkingen te hebben zodat de ontwikkeling van de PC3 begon.
Deze Power Commander 3 echter wijzigt het uitgaande signaal naar de injectors.
Hierdoor is het mogelijk om brandstof wijzigingen tot 50% mogelijk te maken.
Deze technologie is totaal anders.
Omdat de PC3 op de uitgaande kant van de ECU aangesloten zit, ontbreekt het ontstekings signaal.
Om dit wel te kunnen krijgen, is er een extra kabelboompje nodig en meer electronica in de Power Commander zelf.
Hierdoor is de PC3r duurder als de PC3
Voor meer info over de Power Commander en de verschillende types kun je alles vinden op: www.powercommander.com
En en en en en en en???????????