E-keur demper

18 feb 2005
113
0
Puttershoek
Gezocht voor Supercup 600, een heuze fluisterdemper ;(

Dus een (sport)demper met een E-keur
(het liefst slip on 60mm, maar alles is pas te maken :p)

evt te ruil tegen laser hotcam demper
 
Laatst bewerkt:
heb een micron carbon demper in nieuwstaat (met E-keur uiteraard). past precies op een cbr600f van 99-00, maar weet zo uit het hoofd niet de aansluitmaten, maar dan heb je een beetje een idee.

Als je intresse hebt dan zal ik weleens even opmeten.
 
wat voor motor heb je?
Dit jaar zouden ze er nog niet naar kijken, maar in het technisch reglement staat dat de demper een E-keur moet hebben , PASSEND bij de motor. ( zie KNMV-site, Sport, KNMV CUP technisch reglement)
Dus bv een Laser gemaakt voor een CBR600 met E-keur, gemonteerd óp een CBR600.
Dus niet een KAWA E-keurdemper die op een CBR600 zit.
Als ze er tóch naar gaan kijken of volgend jaar wel, dan zou ik kiezenvoor het juiste type demper. Anders kan je wellicht 2x een demper kopen.

Snap trouwens niet dat er dit jaar nog niet naar kijken bij de keuring. Als ze nou gelijk 1 lijn trekken zijn we gelijk van eventuele problemen af.
 
wat voor motor heb je?
Dit jaar zouden ze er nog niet naar kijken, maar in het technisch reglement staat dat de demper een E-keur moet hebben , PASSEND bij de motor. ( zie KNMV-site, Sport, KNMV CUP technisch reglement)
Dus bv een Laser gemaakt voor een CBR600 met E-keur, gemonteerd óp een CBR600.
Dus niet een KAWA E-keurdemper die op een CBR600 zit.
Als ze er tóch naar gaan kijken of volgend jaar wel, dan zou ik kiezenvoor het juiste type demper. Anders kan je wellicht 2x een demper kopen.

Snap trouwens niet dat er dit jaar nog niet naar kijken bij de keuring. Als ze nou gelijk 1 lijn trekken zijn we gelijk van eventuele problemen af.


weet niet hoe je er bij komt dat ze er dit jaar nog niet naar kijken echt wel je hoeft alleen nog geen certifikaat erbij te hebben :Y :W
 
heb een micron carbon demper in nieuwstaat (met E-keur uiteraard). past precies op een cbr600f van 99-00, maar weet zo uit het hoofd niet de aansluitmaten, maar dan heb je een beetje een idee.

Als je intresse hebt dan zal ik weleens even opmeten.
Iig bedankt, maar ik ben nu al voorzien, misschien weet ik nog wel iemand voor je demper ;)
 
Met "er nog niet naar kijken"bedoelde ik dat ze alleen nog maar kijken of er een Ekeurdemper is gemonteerd in 2007.
Het certificaat zouden ze nog niet vergelijken met de demper die op de motor zit in 2007.
Deze "wijsheid"haalde ik uit andere reacties op de Ekeurverhalen hier op MF. Was volgens mij een reactie van CRT op een vraag die iemand aan CRT gesteld had.

( o.a. uit een bericht van Nosfearatu die met Hennie van CRT had gesproken/gemaild en waaruit bleek dat een Suzuki K2 demper op een K4 niet goed zou zijn.)
Ik begreep o.a. daar uit dat in 2008 dus wel de link tussen motortype en daarvoor E-gekeurd dempertype gelegd zal worden.

Blijf er echter bij dat ze het gelijk goed moeten doen.
Anders hebben we straks weer van die figuren die toch gaan proberen de regels te omzeilen. Gevolg is dan weer teveel geluid terwijl de "goeden" geld gestoken hebben in goed materiaal en er nog steeds gevaar is dat we met racen in de probleemzone blijven.
 
Laatst bewerkt:
Ik had idd begrepen dat dit jaar het certificatenverhaal achterwege zal blijven.

Maar begrijp me niet verkeerd, mijn fiets voldeed al aan de geluidseisen, er moet alleen nog voor de regels een E-keur demper op.
Een fiets moet gewoon binnen de geluidsregels vallen, als een fiets al binnen de geluidsnormen zit dan is het in mijn optiek ook geldverspilling om een E keur demper aan te schaffen.
Als noodgreep heb ik trouwens nog een orginele E keur schoorsteen voor op mijn laser works setje _O-

de groeten,

Daniel
 
Terug
Bovenaan Onderaan