E-keur laten graveren?

Wat een bangmakerij hier zeg... bah....

Gewoon zorgen dat het geluid niet te hard is, killertje erin, nummertje erop. Geen haan die er naar kraait.
Feiten.

Als TS die vraag stelt waarschuw ik 'm gaarne ff voor de consequenties. Dat jij dat "bangmakerij" vindt is allemaal prima, maar jij bent niet diegene die de boete mag betalen. Ik ben al een paar keer gecontroleerd en de agenten die die controles doen weten over 't algemeen exact hoe het met die uitlaten zit en kunnen per merk prima aangeven wat er E-gekeurd is en wat niet. Probeer je ze dan moedwillig te bedonderen dan kan je er vanuit gaan dat ze het onderste uit de kan halen en zeker in Zwitserland zijn dat hele hoge boetes, net als in Oostenrijk.

In Duitsland mag je gewoon niet verder rijden. Ga jij TS ff ophalen met de aanhanger als hij daar staat :?
 
Laatst bewerkt:
Feiten.

Als TS die vraag stelt waarschuw ik 'm gaarne ff voor de consequenties. Dat jij dat "bangmakerij" vindt is allemaal prima, maar jij bent niet diegene die de boete mag betalen. Ik ben al een paar keer gecontroleerd en de agenten die die controles doen weten over 't algemeen exact hoe het met die uitlaten zit en kunnen per merk prima aangeven wat er E-gekeurd is en wat niet. Probeer je ze dan moedwillig te bedonderen dan kan je er vanuit gaan dat ze het onderste uit de kan halen en zeker in Zwitserland zijn dat hele hoge boetes, net als in Oostenrijk.

In Duitsland mag je gewoon niet verder rijden. Ga jij TS ff ophalen met de aanhanger als hij daar staat :?

Dat was vroeger zo, sinds 2010 niet meer. Tegenwoordig krijg je een boete van €70,00 en mag je rustig verder rijden zonder je E-keur.
 
Dat was vroeger zo, sinds 2010 niet meer. Tegenwoordig krijg je een boete van €70,00 en mag je rustig verder rijden zonder je E-keur.

Ik heb daar wat moeite mee om dat te accepteren, omdat het hier ook niet zo is. Ik kan me niet voorstellen dat ze een overtreding gewoon door laten gaan.
Heb je daar een bron voor?
 
Wat een gedoe allemaal, heb geen e-keur en geen papiertje voor goedkeuring en dit terwijl m'n uitlaat origineel is. Als je gewoon een beetje normaal doet is er niets aan de hand zo lijkt me.
 
Dat was vroeger zo, sinds 2010 niet meer. Tegenwoordig krijg je een boete van €70,00 en mag je rustig verder rijden zonder je E-keur.
Volgens mij geldt dat alleen als je uitlaat goedgekeurd is en je de db-killer bij hebt. Dan ben je weer "wegwaardig" en goedgekeurd en mag je verder. Zonder E-keur is het volgens mij nog steeds :W want je motor is niet toegestaan op de weg...
 
als ik een adresje wist, liet ik nu nog een nep e-keur in mijn dempers graveren...


als je iemand weet stuur me maar een pb'tje
 
E-merkje erin rammen en gewoon zeggen: ja geen idee, ik heb hem zo gekocht *D :9 :9
Gelukkig zijn het niet allemaal van die watjes als hier.

Doe je dat in Duitsland, Oostenrijk of CH dan is het "Oeh, da's vervelend voor u. Wij nemen uw motor in beslag, zullen we u op het treinstation afzetten en waar mag de (gigantische) boete naartoe?"
 
Wat een gedoe allemaal, heb geen e-keur en geen papiertje voor goedkeuring en dit terwijl m'n uitlaat origineel is. Als je gewoon een beetje normaal doet is er niets aan de hand zo lijkt me.

Als jij een wat oudere motor hebt zal de E-keur daar mogelijk nog niet op voorkomen. Dat zal na te gaan zijn (via lijsten oid.) en in dat geval zullen ze mogelijk het toegestane geluidsniveau meten, als ze dat dan nog nodig vinden.

Ach nee, er is geen 100% garantie dat er opgetreden wordt.
Ik ben een aantal jaren in Duitsland geweest op de motor, meerdere keren in de Eifel en nog nooit gecontroleerd, wel een keer langs een snelheidscontrole voor motoren gereden. Wij hadden mazzel dat we het op tijd doorkregen.
Maar ik gooi er wel altijd m'n standaard pijp op voor zo'n rit, is toch een kopzorg minder.
 
Doe je dat in Duitsland, Oostenrijk of CH dan is het "Oeh, da's vervelend voor u. Wij nemen uw motor in beslag, zullen we u op het treinstation afzetten en waar mag de (gigantische) boete naartoe?"

Oohh..... jij..... maakt de mensen báng..... B|
 
Gelukkig zijn het niet allemaal van die watjes als hier.

Doe je dat in Duitsland, Oostenrijk of CH dan is het "Oeh, da's vervelend voor u. Wij nemen uw motor in beslag, zullen we u op het treinstation afzetten en waar mag de (gigantische) boete naartoe?"

motor of uitlaat in beslag nemen mag allang niet meer, hoogstens escorteren naar de grens..

boete voor zonder db killer rijden = 80E
boete voor zonder e keur rijden = nog eens 80E...

ik zou gewoon met open pijp gaan, kom zelf al jaren in duitsland/luxemburg en omstreken met open uitlaat en nog nooit gezeik gehad..
 
Oohh..... jij..... maakt de mensen báng..... B|
Neuh, ik vertel gewoon de feiten. Alhoewel ik moet toegeven dat de "woorden" van die agent zijn verzonnen keek die kerel redelijk beteuterd toen z'n mooie scheurijzer in beslag werd genomen (met een toch nog redelijk beschaafde uitlaat) _O-


motor of uitlaat in beslag nemen mag allang niet meer, hoogstens escorteren naar de grens..
Heb je daar een bron voor?
Dus eentje dat het in CH niet meer gebeurt, eentje dat het in Oostenrijk niet meer mag en eentje dat het in Duitsland niet meer mag?
ik zou gewoon met open pijp gaan, kom zelf al jaren in duitsland/luxemburg en omstreken met open uitlaat en nog nooit gezeik gehad..
Tsjah. Ik ken ook mensen die al jaren bezopen auto rijden. Ook nog nooit gezeik gehad...
 
Heb je daar een bron voor?
Dus eentje dat het in CH niet meer gebeurt, eentje dat het in Oostenrijk niet meer mag en eentje dat het in Duitsland niet meer mag?


Heb jij overal een bron voor? :W


Je brommer wordt echt niet in beslag genomen omdat er een ander knetterpotje onder zit hoor..... :W

Dat je her en der een prent zou kunnen krijgen omdat ie teveel herrie maakt is duidelijk.
 
Neuh, ik vertel gewoon de feiten. Alhoewel ik moet toegeven dat de "woorden" van die agent zijn verzonnen keek die kerel redelijk beteuterd toen z'n mooie scheurijzer in beslag werd genomen (met een toch nog redelijk beschaafde uitlaat) _O-Heb je daar een bron voor?
Dus eentje dat het in CH niet meer gebeurt, eentje dat het in Oostenrijk niet meer mag en eentje dat het in Duitsland niet meer mag?Tsjah. Ik ken ook mensen die al jaren bezopen auto rijden. Ook nog nooit gezeik gehad...

laten we het in dezelfde volgorde doen..

jij komt eerst met een bron dat ze motoren in beslag nemen, en als jij die hebt ga ik een bron voor je zoeken waarin staat dat dat niet zo is oke ;)
 
laten we het in dezelfde volgorde doen..
jij komt eerst met een bron dat ze motoren in beslag nemen, en als jij die hebt ga ik een bron voor je zoeken waarin staat dat dat niet zo is oke ;)

Dat is simpel: het journaal. Twee of drie jaar geleden lieten ze zien dat de Duitse politie in de Eifel er genoeg van had en mensen verbood nog verder te rijden met een open pijp. De foute uitlaat werd inbeslaggenomen, niet de motor. Dat kan ook niet.

De bestuurders mochten of een legale uitlaat scoren of vervoer naar de grens regelen. Diverse bestuurders werden geïnterviewd.
 
Papieren? Heb een motor uit 95 met originele pijpen + E-keur... papieren heb ik nog nooit gezien.

Ik denk dat hij de Tüv toelating bedoelt, die moet je er bij krijgen als je in Duitsland onderdelen koopt zoals een uitlaat.
Maar die kunnen ze aan een buitenlander uiteraard niet vragen.
 
laten we het in dezelfde volgorde doen..

jij komt eerst met een bron dat ze motoren in beslag nemen, en als jij die hebt ga ik een bron voor je zoeken waarin staat dat dat niet zo is oke ;)
Zoals ik al schreef heb ik het voor m'n ogen zien gebeuren (Zwitserland). Voor Duitsland; zie Jan's reactie. Voor Oostenrijk is het bij mij alleen hear-say.
 
Dat is simpel: het journaal. Twee of drie jaar geleden lieten ze zien dat de Duitse politie in de Eifel er genoeg van had en mensen verbood nog verder te rijden met een open pijp. De foute uitlaat werd inbeslaggenomen, niet de motor. Dat kan ook niet.

De bestuurders mochten of een legale uitlaat scoren of vervoer naar de grens regelen. Diverse bestuurders werden geïnterviewd.

of alsnog je db killer erin schroeven en verder rijden na een boete van 80E..

wat ik heb begrepen is dat je als je geen db killer hebt, nog eens 80E boete krijgt en dan niet meer in het land mag rijden, maar je mag nu wel terug naar eigen land rijden nog heb ik begrepen...

maar dat blijft allemaal speculeren, feit is dat ik met open uitlaten nog nooit gezeik heb gehad in die regionen terwijl ik regelmatig langs controles ben gereden, voor polizei wagens uit heb gereden en routine controles heb gehad..

niet als een debiel aan je gas gaan hengsten is dan natuurlijk aanbevolen :P
 
Gek ??

Bij mijn E keur laser, waar het E keur ook netjes in gegrafeerd zit, zat juist een papier, dat aangaf, dat ik geen goedkeuringspapieren bij me hoef te dragen met deze demper.
Sorry verkeerd geformuleerd dat ging over de zelfgemaakte uitlaten die je kunt laten keuren.
Daar moet je wel papieren laten zien want anders kan iedereen wel een krabbeltje erin laten zetten.
 
Als z'n motor op Nederlands kenteken staat heeft hij die helemaal niet nodig.


Wat boeit het de agent nou wat er in nederland mag. Je gaat naar een ander land met andere regels en dan moet je maar zorgen dat jij je spullen in orde hebt.

Duiters mogen hier toch ook niet onbeperkt hard rijden omdat het toevallig wel in Duitsland mag,
 
of alsnog je db killer erin schroeven en verder rijden na een boete van 80E..

wat ik heb begrepen is dat je als je geen db killer hebt, nog eens 80E boete krijgt en dan niet meer in het land mag rijden, maar je mag nu wel terug naar eigen land rijden nog heb ik begrepen...

maar dat blijft allemaal speculeren, feit is dat ik met open uitlaten nog nooit gezeik heb gehad in die regionen terwijl ik regelmatig langs controles ben gereden, voor polizei wagens uit heb gereden en routine controles heb gehad..

niet als een debiel aan je gas gaan hengsten is dan natuurlijk aanbevolen :P

Waren dat uitlaten met E-keur waar de db-killer uit gehaald is?

Of

Waren het uitlaten zonder E-keur en zonder db-killer?

Maakt volgens mij nog wel een behoorlijk verschil namelijk.....

Als jij een E-Keur hebt en je kunt de db-killer ter plekke weer in schroeven krijg je waarschijnlijk een boete, een ferme handdruk en veel plezier toegewenst bij de rest van je rit....

Heb je geen E-Keur, dan zal het toewensen van plezier bij het vervolgen van je rit waarschijnlijk achterwegen blijven en mag je gaan bellen voor een aanhanger of voor een E-Keur uitlaat....
 
Wat boeit het de agent nou wat er in nederland mag. Je gaat naar een ander land met andere regels en dan moet je maar zorgen dat jij je spullen in orde hebt.

Duiters mogen hier toch ook niet onbeperkt hard rijden omdat het toevallig wel in Duitsland mag,

Er is een verschil tussen te hard rijden en het niet voorhanden hebben van keuringspapieren....

De snelheid staat namelijk aangegeven...verder voldoet geen enkele nederlandse motor aan de eisen van de duitse StVo, want de nederlandse motor heeft geen TÜV of APK....

Dus hoeft jij als Nederlander (met nederlands kenteken rijdende) geen papieren te kunnen overleggen over het E-Keur of de TÜV van je uitlaat. Als je met duits kentekend rijdt moet je dat dus wel kunnen....

Wel dien je gewoon een E-Keur uitlaat te hebben natuurlijk....en dat staat ingelaserd of ingegraveerd in je uitlaat....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan