E-keur laten graveren?

Wat boeit het de agent nou wat er in nederland mag. Je gaat naar een ander land met andere regels en dan moet je maar zorgen dat jij je spullen in orde hebt.

Duiters mogen hier toch ook niet onbeperkt hard rijden omdat het toevallig wel in Duitsland mag,

als je hier onderdelen koopt krijg je daar helemaal geen papieren bij dus heb je ook niks om te laten zien..

of heb jij wel "gutachten" voor alle aftermarket spulletjes op je motor?(als je die hebt)..

of alsnog je db killer erin schroeven en verder rijden na een boete van 80E..

wat ik heb begrepen is dat je als je geen db killer hebt, nog eens 80E boete krijgt en dan niet meer in het land mag rijden, maar je mag nu wel terug naar eigen land rijden nog heb ik begrepen...

maar dat blijft allemaal speculeren, feit is dat ik met open uitlaten nog nooit gezeik heb gehad in die regionen terwijl ik regelmatig langs controles ben gereden, voor polizei wagens uit heb gereden en routine controles heb gehad..

niet als een debiel aan je gas gaan hengsten is dan natuurlijk aanbevolen :P

Waren dat uitlaten met E-keur waar de db-killer uit gehaald is?

Of

Waren het uitlaten zonder E-keur en zonder db-killer?

Maakt volgens mij nog wel een behoorlijk verschil namelijk.....

Als jij een E-Keur hebt en je kunt de db-killer ter plekke weer in schroeven krijg je waarschijnlijk een boete, een ferme handdruk en veel plezier toegewenst bij de rest van je rit....

Heb je geen E-Keur, dan zal het toewensen van plezier bij het vervolgen van je rit waarschijnlijk achterwegen blijven en mag je gaan bellen voor een aanhanger of voor een E-Keur uitlaat....

totaal geen E-keur gaat het hier om..

die van een maat van me had niet eens demping erin ;)
 
Wat een overdreven gedoe hier zeg :P.
Motor in beslag nemen, bla bla...

Ik rijd ook gewoon zonder killer in Duitsland, en ben laatst staande gehouden.
Netjes een bekeuring voor te snel rijden, over een E-keur of killer is nooit gesproken, wat een onzin.

Het word natuurlijk anders als je met 14.000 toeren in het gebied rond de Nurburgring gaat rijden, of het midden in de nacht doet.

Beetje opgeklopt allemaal hier.

En goed, dan word je aangehouden, je betaald fijn, en rijd weer door, klaar.
Ik denk niet dat de politie in een desbetreffend land je motor in beslag gaat nemen.
Mocht dit wel gebeuren hoor ik het graag, zou echt de eerste keer zijn dat ik het echt van iemand zou horen.

Ik zeg, houd het beschaafd, is er niks aan de hand.
(In Italië in dorpjes gewoon rustig zonder kabaal rijden).
 
Wat boeit het de agent nou wat er in nederland mag. Je gaat naar een ander land met andere regels en dan moet je maar zorgen dat jij je spullen in orde hebt.

Duiters mogen hier toch ook niet onbeperkt hard rijden omdat het toevallig wel in Duitsland mag,


Nou nou maar als z'n motor op Nederlands kenteken staat moet hij aan de Nederlandse regelgeving voldoen ;)
 
Wat een overdreven gedoe hier zeg :P.
Motor in beslag nemen, bla bla...

Ik rijd ook gewoon zonder killer in Duitsland, en ben laatst staande gehouden.
Netjes een bekeuring voor te snel rijden, over een E-keur of killer is nooit gesproken, wat een onzin.

Het word natuurlijk anders als je met 14.000 toeren in het gebied rond de Nurburgring gaat rijden, of het midden in de nacht doet.

Beetje opgeklopt allemaal hier.

En goed, dan word je aangehouden, je betaald fijn, en rijd weer door, klaar.
Ik denk niet dat de politie in een desbetreffend land je motor in beslag gaat nemen.
Mocht dit wel gebeuren hoor ik het graag, zou echt de eerste keer zijn dat ik het echt van iemand zou horen.

Ik zeg, houd het beschaafd, is er niks aan de hand.
(In Italië in dorpjes gewoon rustig zonder kabaal rijden).

Omdat ze het bij jou toevallig niet hebben gecontroleerd is het onzin?

Hier maar even kijken dan hoeveel onzin het is

En daar hebben de heren motorrijders gewoon geluk gehad dat ze door mochten rijden...dat had ook anders af kunnen lopen....
 
Laatst bewerkt:
graveren doet een graveur. Probeer eens de gouden gids of zo
 
Ik zeg: Graveren! Ik ben in Duitsland op alles gecontroleerd. Ze keken naar Rijbewijs, kentekenbewijs, chassisnummer op kentekenbewijs en controle op de motor, ze keken naar DB killer EN E-keurmerk........ Dus alles werd op alles gecontroleerd.
Dat was bij de Nurburgring, maar ze deden het wel.

een gast die er bij was had wel E-keurmerk maar geen DB killer, en kon ter plekke 0f € 100,-- afrekenen, of motor laten staan. Keus was aan hem........

Je kunt beter goed voorbereid zijn!
 
Dus zonder E-keur en sommige zonder DB killer, even 70 euro betalen en rijden(na wat praten denk ik wel).

Jap...heb je gehoord wat de heer politieman eerst zij?

Aanhanger regelen en terug naar eigen land....

Dus dat is wat er kan gebeuren als je een beetje pech hebt....en wie heeft het dan volgens betrokkene weer gedaan? Juist...de stomme boze polizei... :+

Dat deze mannen door mochten rijden is dus meer geluk als dat je er op kunt vertrouwen denk ik....
 


Wat boeit het de agent nou wat er in nederland mag. Je gaat naar een ander land met andere regels en dan moet je maar zorgen dat jij je spullen in orde hebt.


Duiters mogen hier toch ook niet onbeperkt hard rijden omdat het toevallig wel in Duitsland mag,


Voor Duitsland geldt dat de geluidsnorm niet in de StVO (Duitse RVV) is opgenomen maar in de StVZO (Duitse Voertuigreglement).

Ingevolge de Europese regelgeving moet een lidstaat een voertuig van een andere lidstaat (tijdelijk) toelaten indien dat voertuig volgens de wetten van die andere lidstaat op de weg is toegelaten en voldoet aan de technische bepalingen.

Zo'n geluidsnorm is een technische bepaling. Indien het voertuig aan de Nederlandse eisen voldoet dan kan daarvoor nooit een bekeuring in Duitsland volgen voor het niet voldoen aan de technische geluidseisen (het gebeurt in de praktijk echter wel).
Zo is een Duitsland voor een motorfiets een EG goedkeuringsteken voor een uitlaat van een motorfiets verplicht, in Nederland niet. Ook daar wil Herr polizist wel een bekeuringen voor uit schrijven.
Bij banden speelt iets dergelijks als technische eis. In Nederland geldt voor de motorfiets een minimum profieldiepte van 1mm; in Duitsland van 1,6mm. Daarvoor zijn ook wel bekeuringen uitgedeeld.

Al dat soort bekeuringen die betrekking hebben op de wetgeving m.b.t. de technische staat of toelatingseisen van het voertuig zijn met succes aan te vechten. Zij worden ook altijd ingetrokken.

Waar men in Duitsland wel streng op is, dat is het veroorzaken van onnodig geluid. Bij het even opendraaien van het gas bij stilstand volgt vrijwel altijd een bon.

In Nederland word er gewoon niet zo vaak gecontroleerd, maar het is wettelijk gezien wel aan te pakken.

Gejat uit dit stukje->
pepe in "E keur demper??"

En dit is ook interessant
RDW uitspraak over dB`s en E-keur op brikken.
en dan met name dit stukje
Mr. Martek in "RDW uitspraak over dB`s en E-keur op bri..."

Het opleggen van Duitse voertuigeisen aan buitenlandse voertuigen, en de doorgang van de reis verbieden is verleden tijd. Waarschijnlijk heeft Duitsland een aantal keer op zijn donder gehad vanuit de EU of van klantjes die de staandehouding hebben aangevochten, ik kan er zo snel geen jurisprudentie over vinden.

Het legendarische filmpje wat Jan B aanhaalde is alweer uit begin 2007, en inmiddels toch echt achterhaald, nadien heb ik zelf ook niet meer gehoord dat dit meer gebeurt is. Sterker nog, ik heb nog nooit gelezen dat men niet verder heeft mogen rijden, ook in het filmpje mocht men verder. Ik hoor daarom graag recentere voorbeelden waarbij men niet verder heeft mogen rijden. Wat ik wel lees zijn de berichten dat men na een bekeurinkje mensen weer vrolijk verder mogen tuffen. :]

Het filmpje heeft echter wel goed gewerkt, tot op de dag van vandaag schijt men in zijn broek. :+
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vorig weekend in de Eiffel geweest en weer geen goedgekeurde dempers onder de motor gedaan. Maar wel met een DB-killer dit maal.

Eigenlijk best dom want ik had speciaal orginele dempers gevonden voor de Storm. Tijdens mijn bezoek, was de Nurbürgring afgesloten wegens een rockfestival, des te meer controles waren er in de nabije omgeving van Koblenz. Ik heb weer dondersveel geluk gehad, maar ik wil je adviseren om voor de reis orginele dempers te monteren.

Vooral in Oostenrijk en Zwitserand is het bepaald niet grappig om een overtreding te begaan. De prijzen kunnen hier aardig oplopen weet ik uit ervaring met mijn koekblik. Ik weet niet hoe het is gesteld met betrekking tot motoren, maar wanneer ik dit interpoleer met de vraagprijs voor snelheidsovertredingen zullen de boetes niet mals zijn als je fraude pleegt in deze contreien.
 
BRON RDW

Even moeten zoeken, maar waarom zou het RDW adviseren om een E-Keur uitlaat te monteren bij de typeoedkeuring of import van een motor? Juist...zodat die zeker aan de geluidseis van Nederland voldoet...

Bouw je dan een niet E-Keur er onder is er een redelijke kans dat deze niet aan de eis voldoet...

Haal jij de dB-killer uit een E-Keur uitlaat is de kans redelijk aanwezig dat de uitlaat ook niet meer aan de eis voldoet...

EN dus kan de duitse polizei er van uit gaan dat een niet E-Keur uitlaat niet voldoet aan de eisen....
 
BRON RDW

Even moeten zoeken, maar waarom zou het RDW adviseren om een E-Keur uitlaat te monteren bij de typeoedkeuring of import van een motor? Juist...zodat die zeker aan de geluidseis van Nederland voldoet...

Bouw je dan een niet E-Keur er onder is er een redelijke kans dat deze niet aan de eis voldoet...

Haal jij de dB-killer uit een E-Keur uitlaat is de kans redelijk aanwezig dat de uitlaat ook niet meer aan de eis voldoet...

EN dus kan de duitse polizei er van uit gaan dat een niet E-Keur uitlaat niet voldoet aan de eisen....

Advies is anders dan werkelijke voertuigeis, zie hoofdstuk 3.4
http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf

er is geen E-keur eis voor nederlandse goedkeuring, ook bij import wordt er niet gecontroleerd op een E-keur
 
Laatst bewerkt:
_O- :W

Als je gepakt word ben je zwaar de sjaak.
Ze komen er achter als je aangehouden word en dan ben je denk ik je motor wel kwijt iig een hele zware bekeuring.
Tevens moet je je papieren laten zien van goedkeuring en die heb je ook niet bij je dan.

hoe kom je daar nu bij? :? :z
 
Advies is anders dan werkelijke voertuigeis, zie hoofdstuk 3.4
http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf

er is geen E-keur eis voor nederlandse goedkeuring, ook bij import wordt er niet gecontroleerd op een E-keur

Daar staan alleen het aantal dB's en onder andere de volgende text:

"Het is belangrijk hierop te letten als de
uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of
als een niet-originele uitlaat is gemonteerd"

Ik heb nooit gezegd dat het verplich is...heb enkel gezegd (dus lezen) dat het RDW zelf het advies geeft om E-Keur uitlaten te monteren....

En daar zullen ze ongetwijfeld een heel goede reden voor hebben dat ze dat vermelden en adviseren denk je niet?
 
Laatst bewerkt:
Daar staan alleen het aantal dB's....

Ik heb nooit gezegd dat het verplich is...heb enkel gezegd (dus lezen) dat het RDW zelf het advies geeft om E-Keur uitlaten te monteren....

En daar zullen ze ongetwijfeld een heel goede reden voor hebben dat ze dat vermelden en adviseren denk je niet?

:Y Heb jij een dB meter thuis liggen? Ik vermoed van niet, met een E-keur heb je een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je aan de geluidsnormen voldoet. De RDW geeft je dus een tip waarmee je bijna gegarandeerd door de geluidskeuring komt.

Wat aardig van ze hè
 
:Y Heb jij een dB meter thuis liggen? Ik vermoed van niet, met een E-keur heb je een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je aan de geluidsnormen voldoet. De RDW geeft je dus een tip waarmee je bijna gegarandeerd door de geluidskeuring komt.

Wat aardig van ze hè

En dus zegt de polizei in Duitsland vrij eenvoudig....Geen E-Keur, dus voldoe je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aan de geluidsnorm....

Zelfde geldt voor E-Keur uitlaat zonder dB-killer....daar gaat de duitse polizei er eenvoudig van uit dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet voldoet aan de geluidsnorm....

De E-Keur uitlaten zijn goedgekeurd met dB-killer...zonder dB-killer is het een niet goedgekeurde uitlaat, dus aftikken die eurotjes en dB-killer plaatsen of aanhanger regelen

En ik geef ze nog groot gelijk ook :)
 
En dus zegt de polizei in Duitsland vrij eenvoudig....Geen E-Keur, dus voldoe je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aan de geluidsnorm....

Zelfde geldt voor E-Keur uitlaat zonder dB-killer....daar gaat de duitse polizei er eenvoudig van uit dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet voldoet aan de geluidsnorm....

De E-Keur uitlaten zijn goedgekeurd met dB-killer...zonder dB-killer is het een niet goedgekeurde uitlaat, dus aftikken die eurotjes en dB-killer plaatsen of aanhanger regelen

En ik geef ze nog groot gelijk ook :)


Ok, geef jij dan eens wat bronnen naast dat grijsgedraaide filmpje uit 2007... Want alles wat ik hier op MF tot nu toe hoor is alleen maar op dat ene enkele filmpje gebaseerd.

Zolang ik dat niet heb is het nog steeds, geluid teveel, bekeuring betalen, klaar... Meer ervaringen dan dat ken ik niet...

Wat jij en iedereen doet is gissen, ik wil bewijs zien dat iemand daarwerkelijk naar de grens is begeleid of een aanhanger heeft moeten halen.
 
Ok, geef jij dan eens wat bronnen naast dat grijsgedraaide filmpje uit 2007... Want alles wat ik hier op MF tot nu toe hoor is alleen maar op dat ene enkele filmpje gebaseerd.

Zolang ik dat niet heb is het nog steeds, geluid teveel, bekeuring betalen, klaar... Meer ervaringen dan dat ken ik niet...

Wat jij en iedereen doet is gissen, ik wil bewijs zien dat iemand daarwerkelijk naar de grens is begeleid of een aanhanger heeft moeten halen.

Zoals ik al aangaf is dat wat de duitse politie doet....

E-Keur met dB-Killer = Prima en binnen de geluidsnorm
E-Keur zonder dB-Killer = Buiten de geluidsnorm....boete betalen...dB-killer plaatsen en door rijden...of, indien geen dB-killer helaas pindakaas....
Geen E-Keur = buiten de geluidsnorm....boete betalen...en helaas pindakaas....

Dat ze daar geen wettelijke basis voor hebben...who cares? Ik snap hun redenatie....

Je zult toch eerst moeten aftikken die boete en dan kun je, als je dan thuis bent, bezwaar aan gaan tekenen, want ik persoonlijk denk dat de duitse polizei niet echt onder de indruk zal zijn van een papiertje dat je ze in hun handen drukt....

Ik heb er zelf geen last van...is weer zo een voordeel als je je fiets lekker origineel houdt, kan er nooit ergens gezeik komen :)

En persoonlijk denk ik dat je je alleen maar meer problemen op je nek gaat halen als je dan nog zelf een of ander E-Keur in je uitlaat gaat graveren....want dat zou zo maar eens aan fraude kunnen grenzen....
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf (maar lezen is blijkbaar neit jou sterkste kant blijkbaar) is dat wat de duitse politie doet....
waar heb je dat vandaan dan? Lezen kan jij blijkbaar erg goed, want het napraten van iedereen hier op MF gaat je prima af.

E-Keur met dB-Killer = Prima en binnen de geluidsnorm
E-Keur zonder dB-Killer = Buiten de geluidsnorm....boete betalen...dB-killer plaatsen en door rijden...of, indien geen dB-killer helaas pindakaas....
Geen E-Keur = buiten de geluidsnorm....boete betalen...en helaas pindakaas....
teveel geluid is teveel geluid, boete betalen en klaar is klara met of zonder E-keur, zoveel MF'ers die het Eifelgebied onveilig maken, en niet 1 die zijn motor op de aanhanger naar huis heeft mogen brengen :? Nogmaals, waar is het bewijs dan behalve dat ene filmpje? Ga maar eens zoeken, ik heb niet kunnen vinden dat er ook maar 1 iemand lopend naar huis mocht... 1 filmpje waarin gedreigd werd... uit 2007... en zelfs daar mocht men vrolijk verder rijden...

Laat ik het scharen onder 'bangmakerij'. :+

Dat ze daar geen wettelijke basis voor hebben...who cares? Ik snap hun redenatie....

Je zult toch eerst moeten aftikken die boete en dan kun je, als je dan thuis bent, bezwaar aan gaan tekenen, want ik persoonlijk denk dat de duitse polizei niet echt onder de indruk zal zijn van een papiertje dat je ze in hun handen drukt....

Ik heb er zelf geen last van...is weer zo een voordeel als je je fiets lekker origineel houdt, kan er nooit ergens gezeik komen :)

En persoonlijk denk ik dat je je alleen maar meer problemen op je nek gaat halen als je dan nog zelf een of ander E-Keur in je uitlaat gaat graveren....want dat zou zo maar eens aan fraude kunnen grenzen....

Ik zou zelf ook geen E-keur gaan vervalsen, ook ik rij fijn met dB-killers, want ik trek al genoeg aandacht als ik langs kom 'rasen'. Ik hoef niet zo nodig nog meer aandacht naar mij toe te trekken. :]
 
Laatst bewerkt:
En dus zegt de polizei in Duitsland vrij eenvoudig....Geen E-Keur, dus voldoe je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aan de geluidsnorm....

Zelfde geldt voor E-Keur uitlaat zonder dB-killer....daar gaat de duitse polizei er eenvoudig van uit dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet voldoet aan de geluidsnorm....

De E-Keur uitlaten zijn goedgekeurd met dB-killer...zonder dB-killer is het een niet goedgekeurde uitlaat, dus aftikken die eurotjes en dB-killer plaatsen of aanhanger regelen

En ik geef ze nog groot gelijk ook :)


Je praat onzin en aan je laatste regel is wel te zien dat je jaloers bent op mensen met een leuke herriepijp..... :W
:W
 
waar heb je dat vandaan dan? behalve het napraten van iedereen hier op MF?teveel geluid is teveel geluid, boete betalen en klaar is klara met of zonder E-keur, zoveel MF'ers die het Eifelgebied onveilig maken, en niet 1 die zijn motor op de aanhanger naar huis heeft mogen brengen :? Nogmaals, waar is het bewijs dan behalve dat ene filmpje? Ga maar eens zoeken, ik heb niet kunnen vinden dat er ook maar 1 iemand lopend naar huis mocht... 1 filmpje waarin gedreigd werd... uit 2007... en zelfs daar mocht men vrolijk verder rijden...

Laat ik het scharen onder 'bangmakerij'. :+Ik zou zelf ook geen E-keur gaan vervalsen, ook ik rij fijn met dB-killers, want ik trek al genoeg aandacht als ik langs kom 'rasen' :]

Ervaring?

Ik denk dat 14 jaar in duitsland wonen, meer dan 60% van mijn km's (motor+auto samen) op de duitse wegen, meerdere motorrijdende familie en vrienden in duitsland voldoende info is voor wat betreft onze duitse vrienden van de politie toch?

ZE zijn daar wat strenger dan in Nederland denk ik....en of ze nu altijd de wettelijke basis hebben of niet....ze kunnen daar gewoon wat meer dan hier dan hier en jij als Nederlander hebt daar dan op dat moment gewoon weinig in de melk te brokkelen....

Wat ik ook al zij....ze zullen je vaak door laten rijden, maar dat betekend voor jou ook meteen dat je bij de volgende staande-houding weer het bokje bent en gewoon weer mag aftikken...En als je er dan een hebt die zijn dag niet heeft en je (ook al is dat zonder wettelijke basis) wel terug naar huis stuurt achter op de aanhanger....wat doe je dan?

Papiertje in zijn hand drukken met die mooie tekst....met een beetje pech krijg je ook nog een boete wegens beamten beleidigung aan je broek als hij zijn dag toch al niet heeft.....
 
Er hebben al zoveel mensen gereageerd die niet weten waar ze het over hebben, dan kan ik niet achterblijven.

Wat ik me nou afvraag: staat er op de uitlaat van TS het merk/type/logo oid? Zo niet, hoe kan oom bromsnor dan zien wat voor uitlaat het is? Dus als die uitlaat geen achterlijk geluid maakt en voorzien is van E-nummer, what else is new? Ik zou het nummer van een andere, bestaande, wel-goedgekeurde uitlaat erin laten zetten (op dezelfde wijze als bij de originele "donor"uitlaat).

Kan er dan veel mis gaan..?
 
:P wat een discussie hier. "zal ik me netjes aan de regels houden van het gastland waar ik van mn vakantie ga genieten, of zal ik lekker 'onbeleefd' het niet doen, of zal ik net alsof doen en ze gewoon belazeren?"

mijn mening is voor 95% van de tijd (als ik in een ander land ben), respecteer een gastland en haar regels. heb zelf dan bijv. ook een schurft hekel aan Duitsers die hier je met 150 voorbij komen, je misdragen doe je maar lekker in je eigen land.

m.a.w. los van wat de consequenties zijn van het rijden zonder E-keurmerk in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk, je weet wat de regels zijn, als die je niet aanstaan ga je toch lekker niet.....?
 
Terug
Bovenaan Onderaan