E-keur laten graveren?

egbert1987

Rookie
3 dec 2007
23
0
Omdat ik volgende maand met mn maten naar Zwitserland / Oostenrijk / Duitsland / Italie op vakantie ga *D , vroeg ik me af of het misschien een slim idee is om een e-keurmerkje te laten graveren op mijn demper. Want deze heb ik namelijk niet :N .

Wel heb ik een DB-killer :Y .

Wat zeggen jullie ervan? Is dit af te raden, of is de politie daar zo onnozel dat ze het niet doorhebben? B|
En wat voor nummer zou ik er dan in moeten laten graveren?
Tis voor een Devil high mount carbon voor Yamaha R1 2002 :] .
 
volgens mij staan die e-keurmerken erin gelaserd, niet gegraveerd. Dat ziet er toch best anders uit .....
full
 
Even inbreken in de TS zn topic :+

Ik heb dus nu met m´n volledig akra systeem geen keur maar wel DB killer (en dan klinkt hij serieus netjes/beschaafd) maar geven ze dan toch al gelijk een bekeuring omdat je geen E-keur hebt?
 
Doen! We horen graag je ervaringen daarna.... :X
_O- :W

Als je gepakt word ben je zwaar de sjaak.
Ze komen er achter als je aangehouden word en dan ben je denk ik je motor wel kwijt iig een hele zware bekeuring.
Tevens moet je je papieren laten zien van goedkeuring en die heb je ook niet bij je dan.
 
Wel geld voor een dikke motor, vakantie van een paar duizend km, open uitlaat, de boel laten graferen maar geen geld om via markplaats een gebruikte gekeurde uitlaat te kopen?
En als ze tig dempers gecontroleerd hebben.... denk je dat ze dan niet opvalt dat die van jou er net ff anders uit ziet?
Maar.... wie weet word je niet eens gecontroleerd. Afgelopen zomer was er ook iemand mee naar Zwitserland die gewoon met open Akra's rond reed.
 
Even inbreken in de TS zn topic :+
Ik heb dus nu met m´n volledig akra systeem geen keur maar wel DB killer (en dan klinkt hij serieus netjes/beschaafd) maar geven ze dan toch al gelijk een bekeuring omdat je geen E-keur hebt?

Klopt..... :Y

Overigens is dat in Nederland ook zo, al wordt hier wat minder streng gecontroleerd.
 
Wat is er mis met je originele pijp voor die paar dagen? Je mist misschien wel je hoognodige pk's. Maar je bespaart je en, risico, lege portomonnee's en ergernis van je vrienden omdat jij zonodig met je blerpijp moest rijden.
 
_O- :W

Als je gepakt word ben je zwaar de sjaak.
Ze komen er achter als je aangehouden word en dan ben je denk ik je motor wel kwijt iig een hele zware bekeuring.
Tevens moet je je papieren laten zien van goedkeuring en die heb je ook niet bij je dan.


Gek ??

Bij mijn E keur laser, waar het E keur ook netjes in gegrafeerd zit, zat juist een papier, dat aangaf, dat ik geen goedkeuringspapieren bij me hoef te dragen met deze demper.
 
Controleert de politie hier ook echt daadwerkelijk het nummer wat op de uitlaat staat?
Ik neem aan dat het ergens voor staat...
 
Omdat ik volgende maand met mn maten naar Zwitserland / Oostenrijk / Duitsland / Italie op vakantie ga *D , vroeg ik me af of het misschien een slim idee is om een e-keurmerkje te laten graveren op mijn demper. Want deze heb ik namelijk niet :N .

Wel heb ik een DB-killer :Y .

Wat zeggen jullie ervan? Is dit af te raden, of is de politie daar zo onnozel dat ze het niet doorhebben? B|
En wat voor nummer zou ik er dan in moeten laten graveren?
Tis voor een Devil high mount carbon voor Yamaha R1 2002 :] .
Niet doen.
Daar is dit een milieumisdrijf en de boetes daarvoor kunnen fors zijn. Denk aan minimaal 3 nulletjes :W
 
Naar mijn ervaring kijken ze alleen of er een db killer in zit en het E keur merkje. Het nummer wat er achter de E staat wordt niet gecontroleerd.

Dus als je het netjes erin kan laten etsen ofzo zou ik het gewoon doen.
 
Wat is er mis met je originele pijp voor die paar dagen? Je mist misschien wel je hoognodige pk's. Maar je bespaart je en, risico, lege portomonnee's en ergernis van je vrienden omdat jij zonodig met je blerpijp moest rijden.


hij heeft een Devil high mount... dus zn ori demper geeft meer PK's... :X :+

ow ja, TS; die nummertjes hebben idd een betekenis... een agent die twijfelt kan die bvb in duitsland via de TUV site opvragen.. maar ze hebben daar (helaas) dikwijls kennis genoeg om zo al te weten dat dat type Devil niet eens bestaat in n E-keur versie... :+

in DL weet ik de hoogte van de boete niet precies als ze je daarmee snaaien, zou het eens aan mn vader moten vragen, die woont in het zuiden van dl... maar in zwitserland vinden ze dat alvast niet geinig, de boete daar ligt ergens om en bij de 1600 euro eens ze 'al' je overtredingen verzameld hebben voor dergelijk geintje.. :X mede-belg met een k1 gsxr1000 heeft het n jaar of wat geleden aan den lijve mogen ondervinden...
 
Dit is een verzoek in de categorie: wie kan er even een framenummer slaan in mijn onlangs gekochte, erg goedkope, tweedehands marktplaats frame-pje.


Ik zou zeggen: pak een graveersteker en maak een mooi plaatje:
 
Wat een bangmakerij hier zeg... bah....

Gewoon zorgen dat het geluid niet te hard is, killertje erin, nummertje erop. Geen haan die er naar kraait.


Ik zou gewoon mijn originele demper erop zetten.....of de herrie verkopen en er eentje met e-keur aanschaffen, scheelt een hoop gezeik.
 
Wat een bangmakerij hier zeg... bah....

Gewoon zorgen dat het geluid niet te hard is, killertje erin, nummertje erop. Geen haan die er naar kraait.


Ik zou gewoon mijn originele demper erop zetten.....of de herrie verkopen en er eentje met e-keur aanschaffen, scheelt een hoop gezeik.

gezien de eigenaar van de k1 hierboven vermeld niet echt 'machtig' is in de duitse/franse/ wat dan ook taal, heb ik wat uren mogen spenderen (oa toen ie tegengehouden werd om 11u 's avonds.... n half uurtje met n niet echt aardige oom agent en vervolgens met de plaatselijke procureur 's anderendaags) om alle telefoontjes voor hem te doen, en ook nog ns zn hele papierwinkel te vertalen en voor hem in orde te maken... en die boete heeft ie echt wel mogen contant gaan aftikken, plus dat (maar dat was vanwege wat te 'enthousiast aan het gas gedraaid') zn rijbewijs ook nog ns ff daar gehouden werd, en 3 weken later per aangetekende werd afgeleverd..

lijkt me een redelijk directe ervaring ipv bangmakerij.... natuurlijk zijn r altijd die het beter weten.. :z
 
Naar mijn ervaring kijken ze alleen of er een db killer in zit en het E keur merkje. Het nummer wat er achter de E staat wordt niet gecontroleerd.

Dus als je het netjes erin kan laten etsen ofzo zou ik het gewoon doen.
:N zoek maar even met de zoek functie
 
gezien de eigenaar van de k1 hierboven vermeld niet echt 'machtig' is in de duitse/franse/ wat dan ook taal, heb ik wat uren mogen spenderen (oa toen ie tegengehouden werd om 11u 's avonds.... n half uurtje met n niet echt aardige oom agent en vervolgens met de plaatselijke procureur 's anderendaags) om alle telefoontjes voor hem te doen, en ook nog ns zn hele papierwinkel te vertalen en voor hem in orde te maken... en die boete heeft ie echt wel mogen contant gaan aftikken, plus dat (maar dat was vanwege wat te 'enthousiast aan het gas gedraaid') zn rijbewijs ook nog ns ff daar gehouden werd, en 3 weken later per aangetekende werd afgeleverd..

lijkt me een redelijk directe ervaring ipv bangmakerij.... natuurlijk zijn r altijd die het beter weten.. :z


Leestekens en hoofdletters zijn gratis. ;)

Sorry, maar ik kan er echt niks van maken.
 
Wat een bangmakerij hier zeg... bah....

Gewoon zorgen dat het ge

Ik zou gewoon mijn originele demper erop zetten.....of de herrie verkopen en er eentje met e-keur aanschaffen, scheelt een hoop gezeik.

Idd, al is akra keurmerk nagemaakt, geen haan die er na kraait :N
Als je het gewoon netjes doet is er niks aan de hand! Papier kun je gewoon downloaden op internet!

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan