E keurmerk einddempers : hoe belangrijk? Hoe groot de pakkans?

Is er een bedrijf die, tegen vergoeding, een E-keurmerk aan kan/wil brengen op een niet gekeurde demper ?

Serieus? Er zijn toch zat aftermarket uitlaten met e-keur die ook pleuris veel herrie maken? Waarom zoveel gedoe om meer herrie te maken...
 
Maar als er geen voorbereiding voor een DB-killer in zit blijkt daaruit toch dat er geen DB-killer in hoort

Dat je er dus helemaal geeneen bij of in hoeft te hebben???
 
Je kunt proberen in discussie te gaan met die Polizei....... Maar als hun db meter een waarde aangeeft die zij voor "Rechtswiedrig" houden is ben je gewoon het haasje.
 
Zover ik weet mag het geluidsniveau niet boven het aangegeven niveau van het kentekenbewijs komen.
Of er een e-keur op zit boeit niet.

Hier geldt meten = weten. Als de agent ter plekke kan meten en constateert dat het geluidsniveau te hoog is ben je zeker de sjaak. Als hij niet kan meten, kan hij volgens mij wel het kentekenbewijs innemen (WOK?).
 
Wat een bangmakerij zeg, hoevaak ik al niet in DE/Lux ben geweest. Al die keren dat ik Polizei heb gezien valt te tellen op 1 hand. Van een vuurwerkslachtoffer.

Ga niet als een idioot rijden, waan je geen Rossi. Bedoel, je mag daar buiten de bebouwde kom zo’n beetje overal standaard 100 km/h! Hard zat op de meeste wegen aldaar.

En is het echt zo tof om uren en uren achter elkaar een open pijp te horen? O nee daar zijn de oordopjes voor natuurlijk.
Hup, db killer erin (desnoods 1/3 afgekort, klinkt het iets beter, been there done that) en lekker gaan :]
 
Als je toch naar het buitenland gaat, zoek dan gewoon wegen op waar je geen 100 kan rijden

En ja, ik word wel blij als ik de hele dag mijn motor hoor terugpraten tegen mij
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het belangrijker dat er een werkende DB-killer in kan (en dat je die bij je hebt)... en dana lleen bij specifieke controles in NL of in de Eifel....
 
Iemand al in DL aangehouden?

Ik leg al ca. 15 jaar 2-3dkm / jaar in de Eifel af. Ieder jaar wordt ik 1-2-3 keer staande gehouden. Telkens controle op "staat van de motor", vooral, banden, uitlaat, verlichting. Nooit een probleem gehad. Enkel een keer door het oog van de naald i.v.m. een Full Akra EVO Race lijn. Gelukkig had ik er een dB killer voor laten maken. Bleef 1dB onder de waarde op het typeplaatje inclusief de meetafwijking waarmee ze moeten werken.
Tevens een keer gedoe gehad oven de dB killer die niet goed/gemodificeerd zou zijn... Geen boete uiteindelijk....

Op snelheid ben ik nooit gepakt. Maar je moet weten waar je wel/niet sportief kan rijden. In de loop der jaren krijg je daar een gevoel voor. De stukken waar bochten elkaar opvolgen kun je stevig doorrijden. Doorgaans staan ze aan het einde van de langere rechte stukken en/of na mooie lange doordraaiers....
Dus: zodra je je op de rechte stukken aan de snelheid houdt en het sportievere werk bewaart voor de bochtige stukken, loop je weinig kans op een snelheidsovertreding.
 
Krijg ik afgelopen zaterdag een appje van mijn zoon die met zijn vriendin een paar dagen er tussen uit is. Rijdt hij op de B258 en wordt door een motorrijder die met een verschrikkelijke snelheid hem inhaalde, paar bochten verder lag het spul tegen de vangrail....

DF1A7CDA-3B3E-40B0-97A6-4A495A204EB2.jpeg
0EAD7BB7-3CC5-4F94-97A8-F208BCCB3EAC.jpeg
 
Naast dat het onnodig veel overlast veroorzaakt is het toch ook vervelend om telkens met zo'n gevoel op je motor door duitsland te moeten... De mivvs op mijn tuono maken met db killers nog steeds genoeg kabaal en ik ben echt niet bang om polizei tegen te komen...
 
Nederlandse motor moet voldoen aan de nederlandse eisen . E-keur is niet genoemd, en dus niet verplicht, ook niet als je naar Duitsland gaat. Waar je wel aan moet voldoen is de geluidseisen.

Ik las laatst wel ergens dat Brussel :r bezig is om die E-keur overall te verplichten (zal wel weer geld opleveren )

Hoezo geld opleveren?
in ieder geval wel minder geluidsoverlast.
Wat geld opleveren snap ik niet, je koopt een best dure vervangingsuitlaat, je motor moet erop afgesteld worden en je loopt op het risico om momenteel in Rotterdam en Duitsland een boete te krijgen.
Terwijl onder elke ice motor standaard al een uitlaat zit.
En het kopen van een aftermarket uitlaat doe je vrijwillig, net als te hard rijden!!
 
Hoezo geld opleveren?
in ieder geval wel minder geluidsoverlast.
Wat geld opleveren snap ik niet, je koopt een best dure vervangingsuitlaat, je motor moet erop afgesteld worden en je loopt op het risico om momenteel in Rotterdam en Duitsland een boete te krijgen.
Terwijl onder elke ice motor standaard al een uitlaat zit.
En het kopen van een aftermarket uitlaat doe je vrijwillig, net als te hard rijden!!

Ik werd gedwongenB|


OT: Ben nog niet aangehouden in Dld, paar keer zonder killer rondgereden maar geen enkele interesse van agenten aldaar (Kleve in dit geval)
in de Eiffel of zoals door anderen gezegd Rotterdam of Scheveningen zal de pakkans beduidend hoger zijn.
Ik had vaak de killer wel mee zodat lopen naar Nederland in ieder geval niet aan de orde was.
Ook 3x TT geweest zonder killer, maar het blijft zoals gezegd eigen risico;)

Voor de aanstormende moraalridders: de motor word dit seizoen terug gebracht in decibellen dus laat de guillotine nog even binnen aub8)7
 
Ik bedoel dat het Brussel wel weeer geld op zal leveren. Ons kost het alleen maar geld ( zoals alles wat Brussel doet)
 
Krijg ik afgelopen zaterdag een appje van mijn zoon die met zijn vriendin een paar dagen er tussen uit is. Rijdt hij op de B258 en wordt door een motorrijder die met een verschrikkelijke snelheid hem inhaalde, paar bochten verder lag het spul tegen de vangrail....

Bekijk bijlage 1383774Bekijk bijlage 1383775
Heb ik ook wel is gezien motor vast onder de vangrails rijder gelukkig ongedeerd. Waar ze wat mij betreft strenger op mogen letten in plaats van db's is het inhaal gedrag van auto's en motoren die in onoverzichtelijke eiffelbochten gewoon inhalen. De vele kruizen langs de weg zijn de stille getuigen van wat daar veel te vaak mis gaat.
 
Heb ik ook wel is gezien motor vast onder de vangrails rijder gelukkig ongedeerd. Waar ze wat mij betreft strenger op mogen letten in plaats van db's is het inhaal gedrag van auto's en motoren die in onoverzichtelijke eiffelbochten gewoon inhalen. De vele kruizen langs de weg zijn de stille getuigen van wat daar veel te vaak mis gaat.
Klopt.. Aan de andere kant zijn Duitsers wel harder dan ons veilige en betuttelend Nederlandje... Je wordt gewaarschuwd en er staan regelmatig borden langs de weg met waarschuwingen over het aantal doden per jaar door hardrijders en racende lui... Wie niet horen wil moet voelen. Persoonlijk ben ik blij dat ze in Duitsland niet zo betuttelend zijn als hier in Nederland waar alles en iedereen zich ergert aan alles en iedereen. Hopelijk blijven ze zo en leggen ze niet overal drempels en dergelijken neer.
 
En is het echt zo tof om uren en uren achter elkaar een open pijp te horen? O nee daar zijn de oordopjes voor natuurlijk.
Hup, db killer erin (desnoods 1/3 afgekort, klinkt het iets beter, been there done that) en lekker gaan :]
Ik zet wel eens een dashcam filmpje op om onder het werk (thuis op die cutcomputer) weer effe een ritje terug te horen. Al mijn 4takten hebben een prachtig beschaafd geluid.
 
De Duitse Pozilei surveilleert nauwelijks. Als je ze al ziet zijn ze onderweg naar een evenement.
 
Ik heb ooit via ebay een e keur sticker gekocht en op de uitlaat geplakt. Dacht, zijn die duitsers ook weer blij. Tegenwoordig moet je toch ook van die ronde groene stickers op de voorruit van de auto plakken om in duitsland te rijden?
 
Ik zet wel eens een dashcam filmpje op om onder het werk (thuis op die cutcomputer) weer effe een ritje terug te horen. Al mijn 4takten hebben een prachtig beschaafd geluid.
Doe ik ook weleens...wintermaanden hè.....dan denk ik: loopt de mijne zo verrot..droge koppeling/kleppentrein......:?

Ga eens binnenkort eentje van de vtec maken, geheel origineel maar bij 7k omw/min komt de party mode en dan hij extra ‘lekker’ door.... overigens slechts 100pk maar voor mijn doen zat vermogen.

Voor de rest: ze doen maar mbt geluid....dB killers en originele motor. En ik hou me redelijk aan de snelheid...misschien een beetje saai maar ik geniet op mijn mijn manier.


Laatst reed ik achter een cb Twin geval....met open pijpen...mijn God wat een takke herrie met weinig pit.....
 
Ik heb ooit via ebay een e keur sticker gekocht en op de uitlaat geplakt. Dacht, zijn die duitsers ook weer blij. Tegenwoordig moet je toch ook van die ronde groene stickers op de voorruit van de auto plakken om in duitsland te rijden?

Groene sticker is alleen als je een milieu zone in wil in een grote stad. Maar dat is alleen maar geld vangen zelf mijn diesel uit 2008 kreeg zonder problemen een groene sticker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan