Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil namelijk een yoshimura rs-5 halen, dat weten jullie toevallig niet zo of die een keurmerk heeft (A)
yoshimura met een E-keur???
het is een race uitlaat zonder E-keur.
CE Marking (CE-Marking), also known unofficially as "CE mark" or "EC Mark", as shown on the top of this page, is a mandatory mark for many (estimatively around 70%) of the products sold on the EFTA plus European Union (EU) market (total 28 countries) and it is often referred as the "Trade Passport to Europe" for non-EU products.
Ik wil namelijk een yoshimura rs-5 halen, dat weten jullie toevallig niet zo of die een keurmerk heeft (A)
Als je niet teveel herrie maakt boeit een e-keur inderdaad nauwelijks. Tenzij je bij een uitgebreide politiecontrole een keer gezeik krijgt. Wel denk ik dat het een verschrikkelijk stupide idee is om zo'n ding er zelf in te slaan. Niet alleen zie je dat meteen, het levert ook heel veel extra gezeik op. Je kunt veel beter zonder e-keur rondrijden.Wat ik mij zomaar afvraag betreffende de e-keur:
Stel je koopt een tweedehands setje uitlaten zonder e-keur, slaat zo'n teken erin met slagletter en gaat lekker rondrijden en doet alsof je nergens iets van af weet.
Ik neem aan dat bijna niemand het keuringsrapport van de uitlaten altijd bij zich heeft dus misschien kan je bij een eventuele controle zo toch de politie op het verkeerde been kan zetten als de uitlaat niet teveel herrie maakt.
Nee, natuurlijk niet. Er zijn 2 onafhankelijke verplichtingen: je moet een uitlaat met e-keur hebben (en knippers met e-keur, reflectoren met e-keur, en nog een hele serie onderdelen), en daarnaast mag je motor niet teveel herrie maken. Het punt is alleen dat bekeuren op herrie altijd ingewikkeld is, bekeuren op het missen van een keurmerkje is heel makkelijkAndersom denk ik dat een e-keur ook weinig betekend als je uitlaten alsnog een takke herrie maken, ook al staat er een e-tje op. Denk niet dat je onder een boete uitkomt dan of ligt dit anders?
net ff opgezocht: RS5 = US of A = ongekeurd.
In Nederland heb je gelijk, daar wordt niet of nauwelijks op de E-keur gelet.Als je niet teveel herrie maakt boeit een e-keur inderdaad nauwelijks. Tenzij je bij een uitgebreide politiecontrole een keer gezeik krijgt. Wel denk ik dat het een verschrikkelijk stupide idee is om zo'n ding er zelf in te slaan. Niet alleen zie je dat meteen, het levert ook heel veel extra gezeik op. Je kunt veel beter zonder e-keur rondrijden.
Nee, natuurlijk niet. Er zijn 2 onafhankelijke verplichtingen: je moet een uitlaat met e-keur hebben (en knippers met e-keur, reflectoren met e-keur, en nog een hele serie onderdelen), en daarnaast mag je motor niet teveel herrie maken. Het punt is alleen dat bekeuren op herrie altijd ingewikkeld is, bekeuren op het missen van een keurmerkje is heel makkelijk
oke even een vraag,
"stel" ik heb een uitlaat (aftermarket) met E keur, rij lekker op zaterdag ochtend naar de TT. Veel controles natuurlijk. De politie wilt mijn geluid meten, en ze meten 5 dB te hoog voor mijn motor.
Wat dan??? ik heb een goedgekeurde uitlaat, verder nix veranderd, en toch is mijn dB te hoog. Wat dan. Iemand een idee of ervaring????