E-mail in profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.581
36.094
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Waarom kan ik alles in het profiel van iemand kopieren behalve het e-mail adres? Heel onhandig als je iemand een keer een meel moet sturen. Je moet af en toe de meest onmogelijke e-mail adressen over typen.
 
De simpele reden is dat we willen voorkomen dat allerlei mensen de e-mailadressen van gebruikers gaan gebruiken om te spammen. Door het e-mailadres in een plaatje te mikken kunnen we voorkomen dat spammers volautomatisch alle adressen gaan distilleren uit de site.
 
bots die het internet afstruinen om email adressen op te halen, om die vervolgens te gebruiken voor spam..
 
De simpele reden is dat we willen voorkomen dat allerlei mensen de e-mailadressen van gebruikers gaan gebruiken om te spammen. Door het e-mailadres in een plaatje te mikken kunnen we voorkomen dat leechers volautomatisch alle adressen gaan distilleren uit de site.

:^
 
En sindsdien geen ongevraagde mail meer van oa. NVVM :P
 
Kunnen jullie dan niet gewoon de @ vervangen voor een ander teken zodat je hem nog wel kan kopieren?
Daar hebben de meeste spammers ook al aan gedacht jammer genoeg. Ze hoeven dan maar 1 keer de site te bezoeken, de variatie in presentatie aan hun bot te voeren en dan halen ze alsnog alles van de site af. En voor 15000 e-mailadressen doen ze hun best wel. ;)
Er zijn 2 methodes om er echt voor te zorgen dat je e-mailadressen veilig blijven en dat is 1) versleutelen met javascript of 2) in een niet 'machine leesbaar' formaat zoals een plaatje zetten.
 
De simpele reden is dat we willen voorkomen dat allerlei mensen de e-mailadressen van gebruikers gaan gebruiken om te spammen. Door het e-mailadres in een plaatje te mikken kunnen we voorkomen dat spammers volautomatisch alle adressen gaan distilleren uit de site.
:} :}

En ik nog mijn spamadres invullen om niet dagelijks allemaal rotzooi op mijn goeie mail te krijgen |(

Maar jij bent lekker met je onzichtbare e-mail :?
:^
 
Maar jij bent lekker met je onzichtbare e-mail :?

Kijk eens onderin deze post? En toen ik ongeveer 2 weken lang mijn iemeeladres voor meel had ingevuld kreeg ik alsnog een zooi troep weer weg gehaald en toen niet meer. Dus die zet ik er nu niet meer in. Als mensen mij moeten hebben MSN-en ze maar.

Daar hebben de meeste spammers ook al aan gedacht jammer genoeg. Ze hoeven dan maar 1 keer de site te bezoeken, de variatie in presentatie aan hun bot te voeren en dan halen ze alsnog alles van de site af. En voor 15000 e-mailadressen doen ze hun best wel. ;)
Er zijn 2 methodes om er echt voor te zorgen dat je e-mailadressen veilig blijven en dat is 1) versleutelen met javascript of 2) in een niet 'machine leesbaar' formaat zoals een plaatje zetten.

ke, waarom niet optie 1 dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan