Earpeace

Hagaban

MF'er
22 jan 2018
99
32
Hi motormuizen,

Heeft er hier iemand ervaring met Earpeace? Ik kreeg ergens een advertentie te zien, en hun 'max' filters hebben een SNR van 26, in vergelijking met bijvoorbeeld 25 van de op maat gemaakte Alpine oordoppen. Ze beweren vooral windgeluid te filteren..

Hoor het graag! En heb dus geen aandelen :+
 
Nou... Ik hoopte ook wat ervaringen met die dingen te vinden, maar die zijn er nog niet...

Ik vind ook de SNR van 26dB aantrekkelijk (ben op dit moment een beetje de Noizzez en de EarPeace aan het vergelijken... Maar zonder andere ervaringen dan wat op hun eigen website wordt getoond schiet het niet op!

En de Noizzez komen dan met maar 1 filter, maar meerdere maten, wat ook dan weer een voordeel is...

Gezien ze geen Godsvermogen kosten overweeg ik om een set van allebei in huis te halen om ze te testen...
 
25 vs 26 dB SNR maakt in de praktijk nauwelijks verschil.

3M verkoopt doppen met 39 dB, dat zet pas zoden aan de dijk.
 
25 vs 26 dB SNR maakt in de praktijk nauwelijks verschil.
Dat is waar... Ik vergelijk oordoppen die 20,1 of 26 dB SNR hebben, dat is iets meer verschil...

3M verkoopt doppen met 39 dB, dat zet pas zoden aan de dijk.
Maar filteren die alles op hetzelfde niveau? Want de oordoppen die ik nu gebruik zijn op zich goed (SNR kan ik zo gauw niet meer vinden) maar alles wordt minder luid, dus ook omgevingsgeluiden, spraak, en mijn navigatie. Zolang ik zonder mijn headset rij is het nog te doen, maar als ik navigatie nodig heb is het wel een beetje jammer...
 
Het zijn schuimpjes en die filteren standaard meer hoog dan laag. Navigatie doe ik met een schermpje, niet met geluid.
 
Laatst bewerkt:
25 vs 26 dB SNR maakt in de praktijk nauwelijks verschil.

3M verkoopt doppen met 39 dB, dat zet pas zoden aan de dijk.

Dat is wel zo, maar de Alpine doppen met SNR 25 zijn meer dan 100 euro, terwijl je bij Earpeace voor SNR 26 maar twee tientjes betaalt.. vandaar mijn vergelijking.

3M heb ik nog niet eerder langs zien komen, heb je een linkje? Ik kan t zo gauw niet vinden.
 
Ik gebruik die gele 39db schuimpjes ook. Beste dopjes die ik heb gebruikt.

Ze dempen wel alles en niet alleen de wind. Ze dempen dusdanig veel windruis dat het mij erg veel rust geeft.

Het is overigens niet zo dat je doof rond rijdt er mee, maar jouw motorgeluid wordt ook gedempt bijvoorbeeld.

Het zijn wel wegwerp dingen. Ik rij er 2 dagen mee heen en terug en daarna pak ik nieuwe, want de demping wordt duidelijk minder.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik die gele 39db schuimpjes ook. Beste dopjes die ik heb gebruikt.

Ze dempen wel alles en niet alleen de wind. Ze dempen dusdanig veel windruis dat het mij erg veel rust geeft.

Het is overigens niet zo dat je doof rond rijdt er mee, maar jouw motorgeluid wordt ook gedempt bijvoorbeeld.

Het zijn wel wegwerp dingen. Ik rij er 2 dagen mee heen en terug en daarna pak ik nieuwe, want de demping wordt duidelijk minder.

Dit geldt 100% hetzelfde voor mij.
 
Ik gebruik de gele van 3M. Fantastische doppen die enorm stil zijn. Ik heb ook nog een doos van deze liggen maar daar ben ik niet zo heel tevreden over. De zwaardere windruis komt nog steeds door wat op lange rit storend wordt en om de een of andere manier sluiten ze niet altijd even goed af.
 
Voor mij gaat er echt niets boven otoplastiek. Wel iets dat ik heb ervaren na meerdere malen opnieuw aan laten meten: Laat de dag voor je ze laat aanmeten je oren goed schoon spuiten. Dat scheelt een dag en nacht in de pasvorm en dus demping.

Ik probeerde altijd mijn oren netjes schoon te houden met wattenstaafjes, maar dat werkt maar heel beperkt. Er is eigenlijk niet echt een methode om je oren zelf goed schoon te houden. Dus een dag of 3 wat olie met een watje in je oren als je naar bed gaat, dan uit laten spuiten en de dag daarna aan laten meten. Dan heb je veel meer draagcomfort en betere (niet noodzakelijk hogere) demping dan je met schuimpjes bereikt.
 
Ik ben op dit moment de Noizezz aan het uitproberen. Vandaag eerste lange rit ermee gemaakt, ben niet ontevreden! De windruis is prima te doen, ook met 140 km/u, maar ik hoorde wel meer van de omgevingsgeluiden (ik kon bv de motor die achter mij aan het filteren was wel horen).

Ik kan nog steeds bijna niets van mijn headset horen, maar goed, eerlijk is eerlijk, ik denk dat het aan de headset ligt! Volgende uitgave daar.

Ook moet ik zeggen dat ik best blij ben met de service bij Noizezz. Besteld, was er de dag erna! Toen ging ik ze passen (er komen 4 maten) en kwam erachter dat ik 3x de XL en 1x de L had, ipv een paar van elk. Ik heb ze gemaild met een foto, twee dagen later had ik een extra L in de brievenbus!
 
Ik heb juist moeite met navigatieaanwijzgingen te horen als ik geen gehoorbescherming draag.
Met schuimpjes of plastieken gaat dat veel beter.

De 39dB van een goed schuimpje komt momenteel geen enkele (goede) optoplastic aan helaas... die zitten allemaal rond de 25/26 dB.
Navigatie en muziek hoor ik nog prima, evenals een claxon, maar meestal zijn het toch de lichtsignalen waarmee er gecommuniceerd wordt.
Qua draagcomfort tov een optoplastiek is het even zoeken naar het juiste schuimpje maar dan is het ook net zo goed.
En verder genoeg schuimpjes meenemen.
En met schuimpjes is het ook niet erg als er eens eentje kwijtraakt.
 
Ik heb juist moeite met navigatieaanwijzgingen te horen als ik geen gehoorbescherming draag.
Met schuimpjes of plastieken gaat dat veel beter.

Zonder gehoorsbescherming doe ik alléén maar kleine stukjes, met hooguit een paar minuten snelweg op de ring, dan doe ik het ook zonder navigatie en muziek... Dus ik weet niet of het voor mij ook geldt..
 
hallo MF oma

Nu ik gisteren reclame zag paseren op facebook over de earpeace M motorsport oordoppen met de nodige positieve comments er onder ben ik benieuwd over de earpeace motor plugs. ik heb nu die van alpine aangezien dit topic 2 jaar oud is ben ik benieuwd wat zijn julie ervaringen? 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan