Ebay aankoop. Verkoper vraagt om E-mail en telefoonnummer?

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.828
237
Amsterdam
Willen jullie even met mij meekijken naar een Ebay handelaar?

Voor een Honda ben ik op zoek naar een stickerset en de enige die een zeer nette en volledige set heeft is dit bedrijf. Suabecool is lid sinds mei 2012 en bied een paar dingetjes aan, stickers voornamelijk. Geen wereldbedrag, dus als ik het kwijt ben overleef ik het wel.

Vreemde is alleen dat hij nu via het Ebay message platform vraagt om een E-mail adres en telefoonnummer. Kan hier een goede reden voor zijn?

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk vindt-ie dat gemakkelijk voor zichzelf. Maar misschien verkoopt hij ook lijsten met persoonsgegevens. Je kan het waarschijnlijk vragen via het message platform.

Als ik me ongemakkelijk voel bij zoiets, doe ik het niet. Benieuwd hoe het afloopt.
 
Ik denk dat ie buiten ebay om wil verkopen zodat ie de belachelijk hoge ebay verkoopcommissie niet hoeft te betalen.
 
Een e-mail adres en tel. nr. zijn inderdaad soms nodig om een verzendlabel aan te maken,bij DPD bvb.
Zo lang hij niet vraagt om het buiten ebay om te kopen en je met paypal betaalt kan er niet veel mis gaan.
 
Is niet raar, heeft hij nodig om een verzendlabel aan te maken. Als je met Paypal betaalt heeft hij automatisch je email
 
Ik koop jaren op Ebay uit: USA, Engeland, Italie, Belgie, Duitsland. Nooit geen problemen gehad. Wel 1 X uit Oostenrijk, toen werd pakketje met koppeling van Moto Guzzi teruggestuurd omdat verzendkosten (€65,=) niet betaald om een of andere reden waren door mij.
Pakketje lag in Goch te wachten, maar ze wel na 1 week weer teruggestuurd naar Oostenrijk. Wat kost dat dan niet?
 
Een e-mail adres en tel. nr. zijn inderdaad soms nodig om een verzendlabel aan te maken,bij DPD bvb.
Zo lang hij niet vraagt om het buiten ebay om te kopen en je met paypal betaalt kan er niet veel mis gaan.
Het internet lijkt hier redelijk eenduidig over en ook de verkoper zegt dat dit voor een verzendlabel is. Ik heb hem de info gegeven. Bedankt voor het meekijken!
Helaas. Stickers voor een Motocompo zijn an sigh dichterbij te halen maar zijn incompleet of niet accuraat. Deze set uit Thailand is compleet tot aan het lijstje met lampen welk aan de binnenkant van de kuip zit! Ik heb wel nog even gekeken of ze toevallig iets hadden voor een XRV750 maar helaas.
@PART 66, heb je al gekocht of alleen info gevraagd?
Ik had het product al gekocht en betaald (met Paypal). Ik koop weinig op Paypal en ben dus ook niet bekend met "bekende" oplichttrucs. Liever té wantrouwig dan te weinig.
 
Het internet lijkt hier redelijk eenduidig over en ook de verkoper zegt dat dit voor een verzendlabel is. Ik heb hem de info gegeven. Bedankt voor het meekijken!

Helaas. Stickers voor een Motocompo zijn an sigh dichterbij te halen maar zijn incompleet of niet accuraat. Deze set uit Thailand is compleet tot aan het lijstje met lampen welk aan de binnenkant van de kuip zit! Ik heb wel nog even gekeken of ze toevallig iets hadden voor een XRV750 maar helaas.

Ik had het product al gekocht en betaald (met Paypal). Ik koop weinig op Paypal en ben dus ook niet bekend met "bekende" oplichttrucs. Liever té wantrouwig dan te weinig.
Paypal is best duur ,commissie percentage en slechte wisselkoersen , maar je krijgt je geld wel gemakkelijk terug bij oplichting , ik had een keer gereedschap gekocht voor 400€ en verkoper kwam met allerlei vage verhalen waarom hij het nog niet had op gestuurd
Ik kreeg mijn geld na een maand gewoon terug
 
Paypal is best duur ,commissie percentage en slechte wisselkoersen
Indien je met de krediet kaart betaald, steeds de optie 'wisselkoers van kaartuitgevende instantie' kiezen.
Toegegeven, deze optie hebben ze wat verstopt maar kan je als standaard instellen én loont best de moeite.
 
Indien je met de krediet kaart betaald, steeds de optie 'wisselkoers van kaartuitgevende instantie' kiezen.
Toegegeven, deze optie hebben ze wat verstopt maar kan je als standaard instellen én loont best de moeite.
Bedoel je dan als je met paypal betaald gekoppeld aan een kredietkaart?
Waar kun je dat dan instellen?
Ik kan het niet vinden.
 
Voorwaarde is inderdaad dat je een kredietkaart aan je paypal account hebt gekoppeld.
Dan ben je trouwens dubbel beveiligd én kan je een geverifieerde gebruiker worden.

- Bij de betaling kies je voor 'Omrekenopties weergeven'
- Kies voor 'Omrekenen bij kaartuitgevende instantie'

Wordt regelmatig aangepast om het wat moeilijker te maken, dus mogelijk is het alweer iets verandert.
Succes !
 
Voorwaarde is inderdaad dat je een kredietkaart aan je paypal account hebt gekoppeld.
Dan ben je trouwens dubbel beveiligd én kan je een geverifieerde gebruiker worden.

- Bij de betaling kies je voor 'Omrekenopties weergeven'
- Kies voor 'Omrekenen bij kaartuitgevende instantie'

Wordt regelmatig aangepast om het wat moeilijker te maken, dus mogelijk is het alweer iets verandert.
Succes !

Ik ben ook geverifieerde gebruiker zonder kredietkaart, gewoon met mijn bankrekening. Volgens mij maakten ze dan €0,01 over met een code in de omschrijving en die vulde ik dan weer ergens in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan