ebay software tbv aanschaf motoronderdelen

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
1
Tilburg
hallo!

ik ben op zoek naar een ebay software (ik gebruik een mac) waarmee je makkelijker kunt bieden. stel dat ik iets wil hebben en ik heb een maximum, ik kan alsnog verliezen omdat ik niet op tijd ben. ik zoek dus iets waar jij je maximum kunt invoeren en wat voor jouw elke keer gaat bieden onder die prijs. kan dat?

gr
chris
 
Je zou wel goed stom zijn als je zelf ook ebay gebruikt en die info dan gaat delen he ;)
google is your friend :)
 
Laatst bewerkt:
'ebay software' > 'ebay software tbv aanschaf motoronderdelen'
 
Dat zit toch in ebay zelf gebouwd?
Klopt. Met als resultaat dat als jij 1 dag vantevoren een bod plaatst, de vorige hoogste bieder een mailtje krijgt van eBay, en z'n bod kan verhogen. Dit leidt tot hogere prijzen...

Zelf gebruik ik www.bidnip.com , en ik kan het je aanraden! Software die dit vanaf je eigen PC doet lijkt me niet zinnig, je eigen internetverbinding (en PC die aan moet staan) legt het altijd af tegen een serverpark van bijvoorbeeld Bidnip.

Korte uitleg: Bij Bidnip krijg je 5 gratis "snipes", waarmee je 5 veilingen kan winnen. Win je niet, kost het je geen snipes. Na mijn 5 gratis "snipes" had ik dusdanig veel bespaard dat ik graag voor 5 dollar 20 nieuwe snipes kocht. Mijn advies: proberen!
 
Klopt. Met als resultaat dat als jij 1 dag vantevoren een bod plaatst, de vorige hoogste bieder een mailtje krijgt van eBay, en z'n bod kan verhogen. Dit leidt tot hogere prijzen...

Zelf gebruik ik www.bidnip.com , en ik kan het je aanraden! Software die dit vanaf je eigen PC doet lijkt me niet zinnig, je eigen internetverbinding (en PC die aan moet staan) legt het altijd af tegen een serverpark van bijvoorbeeld Bidnip.

Korte uitleg: Bij Bidnip krijg je 5 gratis "snipes", waarmee je 5 veilingen kan winnen. Win je niet, kost het je geen snipes. Na mijn 5 gratis "snipes" had ik dusdanig veel bespaard dat ik graag voor 5 dollar 20 nieuwe snipes kocht. Mijn advies: proberen!

Maar op ebay kun je toch je max bod direct invoeren?
of gaat bidknip pas de laatst 30 seconden bieden tot je max?
 
je snapt het niet. je kan op ebay ook meteen het maximum bieden! maar stel dat er iemand 5 euro biedt voor een product. jij wilt het hebben en je hebt een budget van 100 euro. als je dus 100 euro invoert, dan betaal je ook 100 euro voor het product. terwijl je dat ding voor 6 euro had kunnen kopen. met zo'n software geef ik meteen aan wat mijn maximum is en als de "vijand" 5 euro biedt, bied ik 6 euro. gaat hij naar 10, ga ik naar 11. totdat ik aan die 100 euro kom. snappie?
 
Laatst bewerkt:
je snapt het niet. je kan op ebay ook meteen het maximum bieden! maar stel dat er iemand 5 euro biedt voor een product. jij wilt het hebben en je hebt een budget van 100 euro. als je dus 100 euro invoert, dan betaal je ook 100 euro voor het product. terwijl je dat ding voor 6 euro had kunnen kopen. met zo'n software geef ik meteen aan wat mijn maximum is en als de "vijand" 5 euro biedt, bied ik 6 euro. gaat hij naar 10, ga ik naar 11. totdat ik aan die 100 euro kom. snappie?
Nee schat, zo werkt het niet. verdiep je er eens wat meer in.
 
Maar op ebay kun je toch je max bod direct invoeren?
Dat kan, maar is vaak niet verstandig.
of gaat bidknip pas de laatst 30 seconden bieden tot je max?
Standaard is 10 seconden, maar dat kan je instellen.


Iets meer uitleg voor de liefhebbers:
Uiteraard kan je op eBay gewoon het maximum wat je wilt betalen bieden. Maar het is natuurlijk veel leuker om het product voor veel minder te kopen! En daar komen bid-snipers van pas. En ja, dat is volledig toegestaan op eBay, tenslotte is het gewoon een bod voor het eind van de veiling.

Stel, er wordt een motorblok aangeboden, bieden vanaf 1 euro. Je hebt maximaal 250 euro voor het blok over, en bent de eerste bieder. Je zet je maximum op 250, en de huidige prijs staat op 1 euro. Het wachten is nu op de volgende bieder. Komt er iemand die 200 euro bied, dan ben jij nog steeds hoogste bieder, maar staat de huidige prijs op 200 euro. De bieder ziet dat-ie niet genoeg geboden heeft, en kan zijn bod verhogen. Of een andere bieder kan dat doen. Zo stijgt het bod, wat leuk is voor de verkoper, maar niet voor de uiteindelijke koper.
Het alternatief is dat je Bidnip (of een van de vele andere auction snipers) gebruikt. (mijn keuze voor Bidnip was trouwens omdat je het gratis kan proberen). In Bidnip zet je een maximum van 250 euro, en 10 seconden voor de veiling afloopt, plaats Bidnip je bod. Nu kan het uiteraard zijn dat andere bieders al meer hebben geboden. In dat geval is er geen probleem, want je hebt dat er niet voor over. Het kan ook zijn (en daar doe je het voor!) dat het hoogste bod nog aanzienlijk lager staat. Doordat bieders niet tegen elkaar aan het opbieden zijn geweest, is de prijs niet verder opgedreven. En dus koop je het motorblok goedkoper!

Nog 1 tip: 250 euro is natuurlijk een veel te mooi bedrag, mijn voorkeur gaat om diverse redenen uit naar "rare" bedragen: 251,93 euro bijvoorbeeld :)
 
Klopt. Met als resultaat dat als jij 1 dag vantevoren een bod plaatst, de vorige hoogste bieder een mailtje krijgt van eBay, en z'n bod kan verhogen. Dit leidt tot hogere prijzen...

+1

@ TS, nare prijsdrijver wannabe :+

Maar ik heb wel een hekel aan mensen die al 3 dagen van te voren honderden euro's gaan bieden :X dat doe je toch gewoon in de laatste minuut :?
 
ja, leuk... en hoe moet ik weten dat dat "sniper" software heet??? sjezus man :+

Daar ging ik ook niet vanuit, vandaar dat ik je dat linkje gaf ;)

En ondertussen had de poster boven me het ook al "verraden", de schavuit _O-
 
scheelt dat echt veel dan?

ik vind de prijs meestal wel goed en koop buy it now...

(iemand leuke dealtjes kunnen maken?)
 
scheelt dat echt veel dan?

ik vind de prijs meestal wel goed en koop buy it now...

(iemand leuke dealtjes kunnen maken?)


Niet alle artikelen kan je via "buy it now" kopen. :N


Daar ging ik ook niet vanuit, vandaar dat ik je dat linkje gaf ;)

En ondertussen had de poster boven me het ook al "verraden", de schavuit _O-


Jij bent gewoon te traag. ;)
 
Laatst bewerkt:
scheelt dat echt veel dan?

ik vind de prijs meestal wel goed en koop buy it now...

(iemand leuke dealtjes kunnen maken?)

Ja! Het is heel simpel, als jij een dag van te voren je max. bod invoerd, en je staat daarmee bovenaan, dan heeft die ander nog een dag om zijn max. bij te stellen. Als jij de laatste 10 sec gaat bieden heeft de ander dat simpel niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan