Echt niemand anders met een MTX?

MTX200R-speed

Die hard MF'er
14 sep 2004
611
0
Etten-Leur
Is er nou echt niemand anders op dit forum met een MTX200R, of iemand die er ervaring mee heeft? Of is iedereen d'r al achter dat het rommel is...........? :P :P :P Weleens wat aan kapot gereden? 't blok misschien?
 
Ik vind een mtx200r echt chille. je vind er gewoon helemaal geen van. soms een brommer met een 200r blok eronder maar geen echte motor van de 200.

heb je een mtx200r???????
 
Nog nooit van gehoord ! :o
Heb zelf wel een mtx80 gehad maarja n.v.t.

Heb je mischien een piccie van dat ding ?
En ik begrijp uit je post dat de kwaliteit wat te wensen overlaat ?
Kun je daar meer over vertellen ?
 
Ha, bij ons in de buurt was het vroeger geen uitzondering dat iedereen een mb/mt/mtx/r 80 had. En maar opvoeren om nog harder te gaan. Nadat ik 18 was had ik eigenlijk pas genoeg geld om een 'echte' brommer te kopen. Juist, een MTX-R 200 R, een oranje/blauwe. Ik heb er weinig problemen mee gehad, wel met de politie. In ons dorp reden er een stuk of 5 tegelijk, dus dat viel op. Een top van ong. 140 km/uur en gassen maar. Het enige wat een kwaal was van die dingen was dat de 2e versnelling vaak uitviel. Eigenlijk geen probleem, van zijn 1 naar zijn 3 merkte je toch bijna niet. Als je voor jouw r nog spullen nodig hebt of je wilt een complete nieuwe, laat het me maar even weten
 
tsja, ik heb 'm gekocht, en terwijl ik 'm naar huis toe reed schakelde ie af en toe al niemer naar z'n 6e versnelling, even later ook al niet meer in z'n 2.....mmmm toch lastig.... achteraf bleek het slijtage te zijn geweest. Daarna kwam ik erachter dat mun olie elke week wit was....dit kwam dus doordat er een stuk van't blok af was zodat het regenwater in het blok terecht kwam (daarbij was de karteronluchting niet aangesloten zodat het luchtfilter, dat normaal in verbinding staat met de karteronluchting, niet aangesloten was. En zo kon er dus ongefilterde lucht in m'n motortje terecht komen :( ....)Enfin, dus ikke de olie d'ruit hale,"heej de oliebout kan ik d'r gewoon uittrekken..." zegt m'n pa......kut.......draad naar de klote.....mar da was nog nie alles......ik vond hem altijd al niet lekker lopen. Dus ik probere af te stellen, kom ik erachter dat de carburateur constant valse lucht zoog (verholpen door 't gaatje dicht te stoppen). Dus ik helemaal opnieuw gaan afstellen, en voila, hij loopt perfect!! tot vorige week maandag :( :( :( :( :( VASTLOPER!!!!! Borgveertje vastgelope!!! ^%^#$@%$@%$#%$#@@^^%**&^&*^, dus op zoek naar een andere zuiger.......pfff teveel geld, maar ineens, jajajaja, zuiger met cilinder compleet van Ruudje uit Donge!! prachtig mooi cilinderke, meteen in elkaar zette....toch nog effe thermostaat teste, neje en precies wa er nog mis aan kon gaan: thermostaat kapot!! 'k heb maar een banaan gepakt en achter de computer gaan zitten en vraag ik jullie vriendelijk: hebben jullie misschien nog een thermostaatje voor mij?
alvast bedankt, en vriendelijke groeten, Erik Buijs

(p.s. maar de 2e versnelling nie eruit :+
 
Kijk, we zitten op dezelfde lijn. Ik heb een tweewielerzaak in dongen en Ruudje is een maatje. Voor honda spul moet je bij hem zijn, scooters en fietsen bij mij. Succes
 
ah...die ruud :)
hannes loopt daar ook wel eens rond geloof ik.

Ken iemand die een 200 blok onder zijn mtx SH heeft geprobeerd te bouwen
Blok had ie helemaal gereviseerd maar onlangs verkocht.
 
ah...die ruud :)
hannes loopt daar ook wel eens rond geloof ik.

Ken iemand die een 200 blok onder zijn mtx SH heeft geprobeerd te bouwen
Blok had ie helemaal gereviseerd maar onlangs verkocht.


Idd wou hij volgens mij toen 350/400euro voor hebben maar dat blok was helemaal perfect... :)
 
Klopt ruud heeft weleens mtx200r gehad. Laatste tijd is het wat minder, maar hij heeft vast nog wel onderdelen etc liggen denk ik.
anders moet je hem maar gewoon een keer bellen --> http://www.honda80cc.nl (www.honda80cc.nl)
 
op z'n site staan eigelijk geen motoren of brommers meer ;(

alleen maar mini bikes en spulletjes.

heeft ie dan momenteel niks staan????

kan je eens een foto van je mtx200r posten?
 
ik zal binnenkort weleens een foto van mijn 2 MTXjes maken, hij rijdt trouwens alweer. Ik heb mijn pomphelft trouwens gerepareerd met "kneedbaar metaal". Maar ik rijdt allleen nog zonder thermostaat, en daarom rijdtie nie zoow perfect. Overigens is gisteren ineens m'n achterrem d'rmee gestopt ;( ......lig da nou ammel aan mijzelf of stond da ding altij al op scherp? Ruudje uit Dongen is trouwens gestopt met z'n brommer en 200-spul en heeft nu niks meer liggen.... toch jammer....
 
tuurlijk hoor, hier istie
full
 
Ach ja, hij loopt nou weer als een zonnetje, heb alles opgeknapt, vorige week een ander thermostaat erin gedaan, een andere waterpomphelft. Verder heb ik nu ook de achterbrug effe snel uit elkaar gehaald omdat de vetnippels dicht zate :( ........
ik wil nie wete wat voor een prullers eraan bezig zijn geweest..... nu maar weer eens lekker gaan genieten van m'n beestje...
 
Er staat nog een MTX200r te koop in loop-en-sloop-staat op http://www.2ehands.nl (www.2ehands.nl) .
Moet je maar even kijken of je er nog wat aan hebt voor onderdelen ofzo.
 
hmmmm die MTX die er te koop staat is van de eigenaar waarvan ik de mijne heb gekocht. Beetje een handelaartje ben ik achter aant kome..... nou weet ik waarom ik er zo weinig voor hoefde te betale :(
 
hoi, ik heb gisteren ook een mtx 200r gekocht via marktplaats bij topwheels in soest , hun hadden deze mtx bij de domeinen opgekocht ze hadden er daar het nummer eruit gehaald en een stukje frame uitgezaagd, maar na een kwartiertje lassen is hij weer als nieuw en na twee keer kickstarten lopen , hij rijdt als een speer gaat in ze 3e versn. nog op het achterwiel... toppie ik heb nog geen foto ervan gemaakt komt nog. ik kocht die mtx 200r voor 200 euries niet te veel toch groetjes miesbuus. *D
 
hoi, ik heb gisteren ook een mtx 200r gekocht via marktplaats bij topwheels in soest , hun hadden deze mtx bij de domeinen opgekocht ze hadden er daar het nummer eruit gehaald en een stukje frame uitgezaagd, maar na een kwartiertje lassen is hij weer als nieuw en na twee keer kickstarten lopen , hij rijdt als een speer gaat in ze 3e versn. nog op het achterwiel... toppie ik heb nog geen foto ervan gemaakt komt nog. ik kocht die mtx 200r voor 200 euries niet te veel toch groetjes miesbuus. *D

Leuk zo'n omgekatte motorfiets. Is illegaal als de pest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan