Echt waterdichte leren motorkleding? Nieuwe ontwikkelingen?

IJzervreter

MF veteraan
Donateur
29 apr 2004
31.906
17.951
Ik heb wat zoekwerk gedaan op het forum en het www maar ben vooral benieuwd naar ervaringen. Ik rijd het liefs in leer en ook nog graag het hele jaar door. Ik heb soorten kleding textiel leer en speciale regenkleding. Mijn ervaring is dat textiel met goretex prima werkt het hele jaar door. Leer is lekker maar ik ben toch af en toe nat omdat ik niet (op tijd) stop om mijn regenkleding erover aan te trekken.

Ik ben aan iets nieuws toe en wil er best wat aan uitgeven iemand concrete ervaring met waterdicht leer??
 
Een eigenschap van leer is dat het niet waterdicht is, met zowel z'n voor als nadelen daarvan als je leer waterdicht maakt op wat voor manier dan ook (plastic laag er over of inspuiten met een goedje) dan haal je juist de eigenschappen eruit waar het om bekend staat.
 
Ik heb Gore-tex in mijn leren laarzen en in mijn leren handschoenen.
Er bestaan ook Gore-tex leren pakken, maar of die nog wel een prettig klimaat en draagcomfort hebben weet ik niet.
 
Een eigenschap van leer is dat het niet waterdicht is, met zowel z'n voor als nadelen daarvan als je leer waterdicht maakt op wat voor manier dan ook (plastic laag er over of inspuiten met een goedje) dan haal je juist de eigenschappen eruit waar het om bekend staat.


Dat het niet waterdicht is van zichzelf is me bekend, ik was benieuwd of er inmiddels goede waterdichte leren motorkleding is voorzien van waterdichte goretex voering oid.

Ik hoorde ooit iemand over een Restylewear Cruiserjack die zoiets had. Buitenlaag dus nat en zwaar maar je lijf lekker warm en droog. ;)
 
Ik heb Gore-tex in mijn leren laarzen en in mijn leren handschoenen.
Er bestaan ook Gore-tex leren pakken, maar of die nog wel een prettig klimaat en draagcomfort hebben weet ik niet.


Misschien dat de combinatie goretex en leren motorkleding meer treffers oplevert bij Google. :}
 
Ja waterdicht is tot een niveau. Je zit eenmaal niet luchtdicht in een ballon.
Ik heb zelf Alpinestars waterproof en ja als ik door een hevige regenbui moet rijden dan komt er echt wel na een half uur water langs mn nek.
Ik rij dan ook op een supersport.
 
Rukka heeft de Merlin als waterdicht leren pak. Maar daar moet je flink de portemonnee voor open trekken
 
Dat het niet waterdicht is van zichzelf is me bekend, ik was benieuwd of er inmiddels goede waterdichte leren motorkleding is voorzien van waterdichte goretex voering oid.

Ik hoorde ooit iemand over een Restylewear Cruiserjack die zoiets had. Buitenlaag dus nat en zwaar maar je lijf lekker warm en droog. ;)
Het bestaat wel, maar precies met de dingen die jij aangeeft :)
 
is ook mooi spul en draagt prettig. wel even passen want de maatvoering is wat kleiner als bij andere rukka pakken.

Dat is dan best ruk(ka).

De meeste mensen met mijn gewicht zijn 10 centimeter langer.
 
Hoe zweet je dan met een waterdichte huid ??

Huid is net als Gore-Tex, is waterdicht, kan tegen een stootje, ademt, maar kunnen beide slecht tegen scheuren. Echter Gore-Tex is van mindere kwaliteit, die is bij een scheur stuk. Huid is zelfhelend :} ;) O-) _O- :Y
 
Laatst bewerkt:
Rukka heeft de Merlin als waterdicht leren pak. Maar daar moet je flink de portemonnee voor open trekken

Ik heb de voorloper, (Rukka Lancelot).... en die is inderdaad niet goedkoop.. maar wel 100% waterdicht.
TFL Cool werkt ook prima, ik kan het pak echt aanraden..
 
BMW heeft ook een waterdicht leren pak: de Atlantis. Ik vind het een mooi pak. Mario kreeg de broek niet over mijn dijen omhoog...Kost ook een paar centen!
 
BMW heeft ook een waterdicht leren pak: de Atlantis. Ik vind het een mooi pak. Mario kreeg de broek niet over mijn dijen omhoog...Kost ook een paar centen!


Het lijkt wel suede. Is het echt van BMW? Griezelig hoor. ;) :+
 
_O- Ja speciaal voor BMW homo's _O-

Het is inderdaad een soort nubuck- achtig pak. Ik vond het prachtig, maar helaas ik kom er niet in. Ik was in Andorra en daar was het een stuk goedkoper dan hier, scheelde enkele honderden euri's
 
In het april nr. van het duitse "motorrad news" €2.20 staat een test van 6 lederen waterdichte kombi's.

de 2 besten zijn Buse Nogaro stx en Modeka Tourrider.
 
Terug
Bovenaan Onderaan