"Echte" motor vs motorscooter

Vaak heeft men een mening over iets waar ze geen ervaring mee hebben. Zo is dat nou eenmaal. :)
Maar je hebt wel meer beleving op een motor, althans, dat vind ik wel. Anders had ik de motor wel weggedaan en een GP800 of SRV850 gekocht.
Maar die zijn mij weer te lomp. Maar dat zijn ook halve motoren, ook geen snaar, maar ketting en tandwielen.

Tot 2007 vond ik motorscooters ook niets hoor en toen ging ik eens een rondje doen op een Yamaha X-Max 250. Heb 'm niet gekocht, maar vond het toen al erg leuk spul. In 2009 mijn eerste motorscooter gekocht (150cc), toen in 2010 een zwaardere (250cc) en toen miste ik het schakelen en heb ik een half jaar later toch weer een motor gekocht na dus in totaal anderhalf jaar alleen maar te hebben gescooterd. Toen in 2018 weer een motorscooter, maar wel voor erbij. De motor gaat er hier ook echt niet uit. Het enige wat ik nog een keer wil hebben is een gele 2016 Honda MSX125SF, maar daar is nu geen plek voor. Mag van mijn vrouw geen MSX in de woonkamer zetten en de schuur zit al vol. :)

Ik ben altijd "versnellingen" blijven rijden maar sinds een jaar of 6 kun je me veel op een motorscooter rijden.
Zware (maxsym 600) zijn ook heel handelbaar,(mede door de zeer goede remmen erop)
In de eifel en luxemburg dikke pret.🤗als ook WW verkeer,boodschappen ,je kent het wel
 
De xadv van honda is een nette scootert, evenals de T max van yamaha zijn wel erg volwassen motorscooters.
 
Dus hier mogen we wel mekkeren over scooters :?
De eerste de beste reactie van een scooterrijder is dat volgens de rdw blabla. Wat weet de rdw d’r nou van, zij moeten dat ding in een hokje stoppen.
Een scooter is een scooter, blijft een scooter en zal altijd een scooter zijn.
Of er nou 49cc of 1200cc onder hangt.
Je zit erop alsof je op de plee zit, zit een hoop plastic omheen met een kek ruitje of regenkleedje, treeplankjes voor je pootjes.
Kortom een scooter....

Als je een peer vanaf de onderkant bekijkt is het net een appel.... maar dat is het niet , tis en blijft een peer. Hoe je het ook bekijkt.
Tis wel beide fruit ja , dat wel...
 
stel je vooor je bent 21 en je verteld je ouders dat je .....................

de vergelijking gaat nog steeds op .......................
 
Dus hier mogen we wel mekkeren over scooters :?
De eerste de beste reactie van een scooterrijder is dat volgens de rdw blabla. Wat weet de rdw d’r nou van,
Tis wel beide fruit ja , dat wel...
Helaas voor jou bepaald de RDW inderdaad in welk hokje een voertuig wordt gezet. En dat is dat elk tweewielig motorvoertuig >49cc een motorfiets is. Punt uit! Een auto met automaat staat ook gewoon in de catogorie Auto.
En ja, het is allebei fruit, dat wel... (motorfietsen)
 
De RDW is ook de instantie die vindt dat een quad een driewielig motorrijtuig kan zijn. Dus wat dat betreft.. :+
 
Mooi topic T. maar laten we beginnen om dat apparaat 'raceplee' te noemen, dat deden wij meer dan 50 jaar geleden al. 😛
 
Helaas voor jou bepaald de RDW inderdaad in welk hokje een voertuig wordt gezet. En dat is dat elk tweewielig motorvoertuig >49cc een motorfiets is. Punt uit! Een auto met automaat staat ook gewoon in de catogorie Auto.
En ja, het is allebei fruit, dat wel... (motorfietsen)

Nice, ik had op m'n 16e een 70cc Suzuki TS50X, dikke motor had ik dus! *O*
 
Nice, ik had op m'n 16e een 70cc Suzuki TS50X, dikke motor had ik dus! *O*
Met het gevaar dat als je een ernstig ongeluk had veroorzaakt, dan had je en flink probleem gehad met de verzekering en dat had je tonnen kunnen kosten.
 
Met het gevaar dat als je een ernstig ongeluk had veroorzaakt, dan had je en flink probleem gehad met de verzekering en dat had je tonnen kunnen kosten.
Daar dacht je toen niet over na :Nals t maar hard ging
 
Met het gevaar dat als je een ernstig ongeluk had veroorzaakt, dan had je en flink probleem gehad met de verzekering en dat had je tonnen kunnen kosten.

Ja ik was echt een crimineel...
Ben ik nog steeds trouwens, mijn auto's zijn ook niet standaard.
 
Als ze nou eens kwamen met een motorscooter GP, zouden ze dan motorscooters wel voor echte mannen gaan vinden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan