"Echte" motor vs motorscooter

Hoewel het vele plastic op een goldwing doet vermoeden dat het hier om een ruime scooter gaat , is de plaatsing van de motor in het frame en niet op de achteras bepalend voor het stempel Motorfiets .
Tevens is het niet mogelijk om op een goldwing je beide benen naast elkaar tussen de stuurinrichting en het motorblok te plaatsen .
Neem daarbij ook nog het ontbreken van een automatische transmissie via riem en rollers .

helaas is een Goldwing dus gewoon een normale motorfiets .............
 
Motorscooters hebben een prima funfactor.

Rij Dyna en een xmax.

Xmax héérlijk voor woonwerk.

Mijn maat heeft ook een dyna en een xmax.

Dus wat dat zwaaien betreft zitten we op beide goed 😎

Ben benieuwd waar de zg." Echte" motorrijder straks de elektrische motor onder schaart.

En ..... wanneer ben je dan een Biker ?
Op de fiets toch ?

2sacrowd.
 
Hoewel het vele plastic op een goldwing doet vermoeden dat het hier om een ruime scooter gaat , is de plaatsing van de motor in het frame en niet op de achteras bepalend voor het stempel Motorfiets .
Tevens is het niet mogelijk om op een goldwing je beide benen naast elkaar tussen de stuurinrichting en het motorblok te plaatsen .
Neem daarbij ook nog het ontbreken van een automatische transmissie via riem en rollers .

helaas is een Goldwing dus gewoon een normale motorfiets .............
Hoewel het vele plastic op een goldwing doet vermoeden dat het hier om een ruime scooter gaat , is de plaatsing van de motor in het frame en niet op de achteras bepalend voor het stempel Motorfiets .
Tevens is het niet mogelijk om op een goldwing je beide benen naast elkaar tussen de stuurinrichting en het motorblok te plaatsen .
Neem daarbij ook nog het ontbreken van een automatische transmissie via riem en rollers .

helaas is een Goldwing dus gewoon een normale motorfiets .............
Een scootermotor zit niet op de achteras maar ervoor net zoals bij een Goldwing.
Er zijn ook Scooters waar je beide benen niet naast elkaar kan zetten,oa de T-max,Gilera GP800.
Niet iedere scooter heeft een automatische transmissie,je heb ook schakelscooters,en Goldwings met automatische transmissie,
dus een Goldwing is wel een scooter :Y :P
 
Een scootermotor zit niet op de achteras maar ervoor net zoals bij een Goldwing.
Er zijn ook Scooters waar je beide benen niet naast elkaar kan zetten,oa de T-max,Gilera GP800.
Niet iedere scooter heeft een automatische transmissie,je heb ook schakelscooters,en Goldwings met automatische transmissie,
dus een Goldwing is wel een scooter :Y :P
En nu, blij mee ?
 
Ja want nu hoor ik ook bij de echte scooterrijders8-) en anders zijn scooterrijders toch geen motorrijders:P
Hoho.... even rustig aan , als “echte” scooterrijder dien je wel in het bezit te zijn van een Roof helm en een “man-bag” om je schouder. Nou....?






(Voordat ik weer een getraumatiseerde scooter eigenaar aan de prozac help, dit meen ik niet echt hoor dat ALLE scooterrijders een roof helm hebben en met zo’n wijv...... man-bag rondrijden ;););))
 
scooterrijders zijn motorrijders die op een motorscooter rijden , dat kan om vele redenen zijn .
Een motorscooter is geen motorfiets maar valt wel in de categorie motorfietsen dus heb je er ook je motorrijbewijs voor nodig

en op iedere regel is wel een uitzondering pfffffffffffffffff
 
Goldwingrijders zijn motorrijders die op een Goldwing rijden , dat kan om vele redenen zijn .
Een Goldwing is geen motorfiets maar valt wel in de categorie motorfietsen dus heb je er ook je motorrijbewijs voor nodig

en op iedere regel is wel een uitzondering pfffffffffffffffff

O-) ;)
 
Hoewel het vele plastic op een goldwing doet vermoeden dat het hier om een ruime scooter gaat , is de plaatsing van de motor in het frame en niet op de achteras bepalend voor het stempel Motorfiets .
Tevens is het niet mogelijk om op een goldwing je beide benen naast elkaar tussen de stuurinrichting en het motorblok te plaatsen .
Neem daarbij ook nog het ontbreken van een automatische transmissie via riem en rollers .

helaas is een Goldwing dus gewoon een normale motorfiets .............
[/QUOT

Dat heeft een Brugman 650 dus ook🤗🤔
d20ea54cbaf0ad6e5bfff0a42dea37f6.png
 
Mijn broer heeft ooit een motor-ongeluk gehad.
Door een dronkelap werd zijn linker been eraf gereden.

Gewone motor niet meer toegestaan. Daarom kwam er een Burgman 650.
Toch nog steeds verdrietig dat ie niet meer op een ECHTE motor kan!
Wel leuk, maar het blijft behelpen!
 
Mijn broer heeft ooit een motor-ongeluk gehad.
Door een dronkelap werd zijn linker been eraf gereden.

Gewone motor niet meer toegestaan. Daarom kwam er een Burgman 650.
Toch nog steeds verdrietig dat ie niet meer op een ECHTE motor kan!
Wel leuk, maar het blijft behelpen!

Dus scooters zijn dus een soort van de "Reliant Robins" van de motorwereld?
 
Ach, iemand die een scooter wil, wil geen motor... het zijn twee verschillende voertuigen en het heeft geen zin om het ene type tegen het andere per se te willen verdedigen.
Ik heb een TMax "erbij" gehad voor W/W (en die heeft een motorchassis), maar ik vond de keukenstoel-zithouding tegen 130 km/u op een dagelijkse schroefbocht-uitrit van de autosnelweg écht griezelig... dus, exit scooter.
Maar dat is helemaal persoonlijk... en ik denk niet dat dit draadje beide adepten ook maar 1 micron dichter bij elkaar heeft gebracht... 8-)
 
zo ben ik net zo lui in mijn saab 95 uit 2003 automaat 150 pk en tja voor veel mensen is ook automaat in en auto rijden geen echte auto rijder.
todat ik gewoon de seat leon cubra golf r en ford rs etc eruit trekt bij het stoplicht en ver voor blijft.
puur uit het feit dat mijn auto er keurig standaard uitziet geen extra lawaaai uitlaten heeft maar stiekem toch gekieteld is tot om en nabij de 285 pk haha.

R badges bedoel je denk ik, een R ga je niet bijhouden simpelweg door de DSG en de AWD, maar dat is voor een ander forum:+
 
Gisteren anderhalf uur 110 gereden in de regen... De Silverwing heeft me uitstekend tegen de elementen beschermd. Ben 2 lotgenoten tegengekomen (een GS en een Pan). Eentje zwaaide vanaf de andere zijde van de vangrail. Ik had bijna teruggezwaaid...

P.s. Mijn SW is bijna identiek gebouwd als de Burgman 650, maar dan met scharnierpunt van de aandrijving aan het motorblok, waardoor hij veert in een meer rechte lijn. Een T-max is weer een stapje beter, met zijn stijvere alu chassis ipv buizen, maar dat gaat weer ten koste van bagageliters.
 
Laatst bewerkt:
Ah, het wuivendebat... to wuive or not to wuive naar een scooter ?
Oorzaak van heel wat tandengeknars en hysterische huilbuien bij scooteraars...:+

In Frankrijk heeft men dat simpel en vooral efficiënt opgelost :

1) motorrijders wuiven naar kruisende motorrijders, behalve op de autoroute en in de stad
2) motorrijders wuiven NIET naar scooteraars en vice versa
3) scooteraars wuiven NIET naar andere scooteraars

Simpel, duidelijk en efficiënt...:Y

Inbreuken worden bestraft met kielhalen....;)
 
Ah, het wuivendebat... to wuive or not to wuive naar een scooter ?
Oorzaak van heel wat tandengeknars en hysterische huilbuien bij scooteraars...:+

In Frankrijk heeft men dat simpel en vooral efficiënt opgelost :

1) motorrijders wuiven naar kruisende motorrijders, behalve op de autoroute en in de stad
2) motorrijders wuiven NIET naar scooteraars en vice versa
3) scooteraars wuiven NIET naar andere scooteraars

Simpel, duidelijk en efficiënt...:Y

Inbreuken worden bestraft met kielhalen....;)

Helaas herkennen de "echte" motorrijders de meeste moderne motorscooters niet van de voorkant en wordt er gezwaaid
Ik zwaai overigens altijd netjes terug ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan