Echte motorrijders

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.788
11.151
Zuid-Limburg
Instagram
Zoveel motorrijders, zoveel meningen (hoop ik).

Vraag: Wat versta je onder de zgn.

\"Echte Motorrijder\"

Taaltechnisch gezien is elke motorrijder een echte motorrijder, aangezien hij bestaat en dus echt is.

In figuurlijke zin leg ik uiteraard de grens op de echte doorrijders zonder auto ernaast, de rest is nep.
Dit is uiteraard om te stangen, dat schijnt tegenwoordig te horen bij een nieuw topic.

Mijn mening is dat in figuurlijke zin elke motorrijder die rijdt omdat hij het rijden leuk vindt behoort tot de \"echte motorrijders\". Dit is dus ongeacht merk, type, rijstijl etc.

Lui die in mijn ogen erbuiten vallen zijn die gasten die een motor hebben om mee te pronken, en niet verder komen dan het terras of de boulevard. Ik geeft toe dat dit met name bepaalde types motoren betreft, maar dat hoeft dus niet altijd het geval te zijn.

Kortom iedereen die motorrijden echt leuk vindt om het rijden is in mijn ogen een echte motorrijder.
 
Helemaal gelijk

Een echte motorrijder is ook iemand die zo verstandig is om als het gesneeuwd heeft z\'n buikschuiver thuis te laten staan. Natuurlijk is het wel leuk om met een crossertje dan rond te gaan crossen. Kou maakt me niet zoveel uit alleen jammer dat dan de banden een stuk minder plakken.
 
Ben het er wel mee eens, voel mezelf wel een echte motorrijder, rij dan wel niet in de winter enzo maar heb ik Belgie wel vrijwillig uren in de stromende regen gereden, weer of geen weer.

Ik dacht altijd dat men de motorrijders bedoelde die ook in de winter enzo doorrijden, en met slecht weer.
 
Ik heb alleen m\'n motor, geen auto. Geen geld voor. Dus ik rij heel het jaar door. Ik ben natuurlijk wel trots op mijn motor. Maar dat is iedereen. Ja met sneeuw en zo moet ik bekennen dat ik ook wel eens rij, ondanks dat het misschien wat minder slim is. Maar zoals ik al zei het is mijn vervoer. Alleen beperk ik het dan zo veel mogelijk, en de meest riskante tijden rij ik heel even niet...

Maar iedereen die plezier heeft in het motorrijden is wat mij betrefd een echte motorrijder... (Pronken met de motor of rijstijl moet nooit de overhand krijgen dan je eigen rij-, kijk- en / of sleutelplezier.)
 
Tsjah,

Ik rij al 4 maanden woon-werk...ook met dit weer.

Niet dat ik het leuk vind hoor, maar ik doe het wel...

Ik ben wel een echte motorrijder dnek ik...denk vooral dat het in je hoofd zit.
 
Het zit ook in je hoofd...ik heb in 2,5 jaar 85000 gereden....zoetermeer naar heel NL...veel naar Amsterdam, en Delft...en heel vaak naar LWD en Groningen....ach ja, je moet wat met je tijd he :P
 
Ik kan me wel vinden in Fastcruiser zijn verhaal.

Wat een echte motorrijder is, vind ik daarom ook moeilijk te zeggen. Niet echte motorrijders pik je er echter zo tussenuit.

Laatst op de dijk Enkhuizen - Lelystad kwam ik ze tegen. Man en vrouw met splinternieuwe HD, allebei boven de 50 en dat eigenlijk niet willen weten, slechte motorkleding aan, frutsels aan het stuur, vooral niet groeten of een praatje maken (ter info: de brug stond aan allebei de kanten open. ff wachten dus). Ik hoop dat het beeld een beetje overkomt.
 
Het zit ook in je hoofd...ik heb in 2,5 jaar 85000 gereden....zoetermeer naar heel NL...veel naar Amsterdam, en Delft...en heel vaak naar LWD en Groningen....ach ja, je moet wat met je tijd he :P

85.000 km, dat is een goed begin... Maar jij rijdt R1. Dit alles op je R1 gereden? Was deze nieuw toen je begon met die 85.000 km? ik zit nu net onder de twee jaar en richting de 56.000, ik moet weer meer gaan rijden voor stage / werk en school dus ik schat zo in de richting van jou te komen. Hoe ver kun je gaan met een motor?
 
Ik kan me wel vinden in Fastcruiser zijn verhaal.

Wat een echte motorrijder is, vind ik daarom ook moeilijk te zeggen. Niet echte motorrijders pik je er echter zo tussenuit.

Laatst op de dijk Enkhuizen - Lelystad kwam ik ze tegen. Man en vrouw met splinternieuwe HD, allebei boven de 50 en dat eigenlijk niet willen weten, slechte motorkleding aan, frutsels aan het stuur, vooral niet groeten of een praatje maken (ter info: de brug stond aan allebei de kanten open. ff wachten dus). Ik hoop dat het beeld een beetje overkomt.

Ach al rijden ze HD, misschien was het wel een droom van vroeger, en hebben ze het nu samen waargemaakt. Dus rijbewijs gehaald, nieuwe HD\'s (motors? :) ) gekocht met frutsels eraan... En de rest komt misscien nog wel.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja... je weet wat HD-rijders graag beweren:

Je hebt motorrijders en je hebt HD-rijders.

Ik moet zeggen dat ik het in dit ene geval roerend met ze eens ben.
 
Een echte motorrijder heeft een kriebel...bij het horen, zien of ruiken van een motor. Een echte motorrijder weet dat er nog maar 1 plekje in je leven is waar je echt helemaal jezelf kunt zijn..... :]
 
Een paar jaar geleden had je een reclamecampagne van HD (je denkt toch niet dat ik de moeite neem om die naam voluit te schrijven toch?). Advertenties met als titel \"Eigenlijk zouden we kijk- en luistergeld moeten vragen\". Zie je twee mannen in een mid-life-crisis met splinternieuwe HD\'s op een bijzonder zelfingenomen wijze voor een vol terras staan, waar iedereen ze loopt aan te gapen. Vrouwen glijden van de stoel, mannen hebben een dikke leuter etc... :j

Nou niet dus hè :r

Maar ja... ik weet zeker dat het de doelgroep wel zal aanspreken.
 
Een echte motorrijder heeft een kriebel...bij het horen, zien of ruiken van een motor. Een echte motorrijder weet dat er nog maar 1 plekje in je leven is waar je echt helemaal jezelf kunt zijn..... :]

Ik ruik een motor nooit :) Van die pokke 2 takt scooters ruik ik wel. Als je ff scooter hebt gereden ruik je helemaal naar de synthetische olie.

Maaruh ik ben een echte motorrijder, want die kriebel heb ik :) Ik rij alleen niet met sneeuw/ijzel/flinke stortbuien. Voor de rest vind ik het wel best. Last van de kou heb je niet als je genoeg voering in je pak hebt.

Wanneer ben je overigens een echte automobilist?
Als je in je spiegels kijkt maar niet over je schouder? :)
 
85.000 km, dat is een goed begin... Maar jij rijdt R1. Dit alles op je R1 gereden? Was deze nieuw toen je begon met die 85.000 km? ik zit nu net onder de twee jaar en richting de 56.000, ik moet weer meer gaan rijden voor stage / werk en school dus ik schat zo in de richting van jou te komen. Hoe ver kun je gaan met een motor?

Ik zou niet weten hoe ver je kan gaan met een motor...zie andere topics...R1 is mn 6e fiets...maar heb wel altijd doorgebikkeld :P
 
Max, ik zou graag eens met je rijden...jij leert me schakel-wheelies, ik jou de kneedowns links en rechts :)

(Heb goede verhalen over je gehoort)
 
Geen idee wanneer iemand een echte motorrijder is. Ik rijd geen auto meer omdat ik motorrijden stukken leuker vind (auto heb ik dus ook verkocht). Weer of geen weer, ik ben altijd wel in voor een stukkie toeren :9 . Maarja, of dat me een echte motorrijder maakt, ik weet het niet.

Er zijn ook mensen die vinden dat het een levenswijze is, ze schijnen zichzelf graag \'bikers\' te noemen. Zij vinden zichzelf de enige echte motorrijders.

Ach, als je lol hebt in het rijden en geen snackbarrijder :r bent ben je in mijn ogen al een aardige echte motorrijder...


PS: snackbarrijders: motor uit de schuur, parkeren bij een terrasje maximaal 2 km. verderop, stoer zitten op het terras en vervolgens de 2 gehele km. weer terug naar de schuur. Verder rijden ze niet echt veel.
 
Ach al rijden ze HD, misschien was het wel een droom van vroeger, en hebben ze het nu samen waargemaakt. Dus rijbewijs gehaald, nieuwe HD\'s (motors ) gekocht met frutsels eraan... En de rest komt misscien nog wel.
Daar heb je weer helemaal gelijk in.
Ik bedoelde meer midlife-crisis volk. Hoe zal ik het zeggen, het verschil met liefhebbers was wel duidelijk.
 
- Elke keer als ik een motor hoor, draait mijn hoofd automatisch in de richting van het geluid en speuren mijn ogen koortsachtig naar alles wat op een motor lijkt...

- Elke keer als het zonnetje lekker schijnt wil ik op mijn motor springen en een eind weg tuffen...

- Ik heb zomer-, winter- en regenkleding die allen op het gepaste moment worden gebruikt (niet tegelijkertijd natuurlijk)...

- Als ik in het koekblik in de file sta, hou ik ruimte over voor motoren...

- Elke keer als ik ergens een bochtig weggetje of een heuvel zie, wil ik er met mijn motor op en neer jakkeren...

- Mijn glimrandjes zijn 5 mm en worden steeds kleiner...

- De motorbeurs in Utrecht is mijn Mekka...

- Als ik een paar dagen niet heb gereden, krijg ik ontwenningsverschijnselen...

- Elke keer als ik een vette bocht heb genomen vraag ik mij af hoe het beter had gekund...

- Ik heb een motor gecrashed...

- Vliegen, koekblikken en flitsers zijn mijn grootste vijanden...



Ben ik nu een echte motorrijder :? Geen idee...
 
Een echte motorrijder houdt van rijden, de motor maakt dan niet uit.

Bij mij storen de mensen die bij de eerste woorden over hun motor het al over hebben over hoe snel \'ie wel niet is, scoren bij mij dus ook niet echt hoog, net als veel andere posers.
 
Een echte motorrijder houdt van rijden, de motor maakt dan niet uit.
Ben ik niet met je eens, ik ben gek op motorrijden maar dan wel het soort motor dat ik mooi vind, in mijn geval een sportmotor. Toermotor zou ook nog gaan maar ik zie mezelf nog niet op een HD rijden. :r
 
- Elke keer als ik een motor hoor, draait mijn hoofd automatisch in de richting van het geluid en speuren mijn ogen koortsachtig naar alles wat op een motor lijkt...

- Elke keer als het zonnetje lekker schijnt wil ik op mijn motor springen en een eind weg tuffen...

- Ik heb zomer-, winter- en regenkleding die allen op het gepaste moment worden gebruikt (niet tegelijkertijd natuurlijk)...

- Als ik in het koekblik in de file sta, hou ik ruimte over voor motoren...

- Elke keer als ik ergens een bochtig weggetje of een heuvel zie, wil ik er met mijn motor op en neer jakkeren...

- Mijn glimrandjes zijn 5 mm en worden steeds kleiner...

- De motorbeurs in Utrecht is mijn Mekka...

- Als ik een paar dagen niet heb gereden, krijg ik ontwenningsverschijnselen...

- Elke keer als ik een vette bocht heb genomen vraag ik mij af hoe het beter had gekund...

- Ik heb een motor gecrashed...

- Vliegen, koekblikken en flitsers zijn mijn grootste vijanden...



Ben ik nu een echte motorrijder :? Geen idee...

De meeste kloppen wel ja, alleen gelukkig nog niet gecrashed. En nog één:

- Als ik met een koekblik in de file staat zit ik te vloeken dat ik beter mijn motor had kunnen nemen... :(
 
Een echte motorrijder houdt van rijden, de motor maakt dan niet uit.

Bij mij storen de mensen die bij de eerste woorden over hun motor het al over hebben over hoe snel \'ie wel niet is, scoren bij mij dus ook niet echt hoog, net als veel andere posers.
De motor maakt heel veel uit! Motorrijden is leuk, maar er zijn modelletjes waar ik niet lekker op rij & dus liever niet rij...
Maar idd, motorrijden op een model wat je ligt = :9~ en als je dat niet vindt, ben je slechts een fake-rijder, voor de sjooow...
Ook een custom kan fun zijn (Yama road star 1600 bijv) op z\'n eigen manier... Rijden op zoiets is serieus kl*te met een supersport rijstijl, maar als je je rijgedrag wat aanpast aan het apparaat (bij mij makkie, want geen rijstijl), kan je ook hier lekker (hetzij heeeel wat rustiger) op rijden. Ook dan zijn dijkweggetjes serious fun, maar dan anders... :)

Ook ik vertelde in het begin vaak dat het ding heel snel is... Gewoon omdat dit me zo opviel en ik die trekkracht bij volgas zo leuk vind, niet om te pochen, want er zijn tal van fietsen die veeeeeeel sneller zijn...


Op Donderdag 20 september 2001 16:28 schreef soeptablet het volgende:
- Elke keer als ik een motor hoor, draait mijn hoofd automatisch in de richting van het geluid en speuren mijn ogen koortsachtig naar alles wat op een motor lijkt...


Yep

- Elke keer als het zonnetje lekker schijnt wil ik op mijn motor springen en een eind weg tuffen...
...Zelfs als het bewolkt, maar (nog net) droog is... moet rijden....

- Ik heb zomer-, winter- en regenkleding die allen op het gepaste moment worden gebruikt (niet tegelijkertijd natuurlijk)...

nope... Wel zgn. All-weatherpak, maar geen winterhandschoentjes...

- Als ik in het koekblik in de file sta, hou ik ruimte over voor motoren...

Doet ik niet... Motorrijder is dan vaak argwanend, heb ik gemerkt... Denkt dat je dan ieder moment weer naar binnen kan komen... Maak wel ruimte op het moment dat ik eentje zie rijden een eindje achter me... En zie het vrijwel altijd op tijd...

- Elke keer als ik ergens een bochtig weggetje of een heuvel zie, wil ik er met mijn motor op en neer jakkeren...

Zeker... Zelfs als ik in het blik zit...

- Mijn glimrandjes zijn 5 mm en worden steeds kleiner...

Mijn glimrandjes zijn stukken groter (ongeveer 2 cm, dacht ik... \ '( )... Maar, ter verdediging, ze worden wel steeds kleiner & ik rij pas 10 dagen op dit ding...

- De motorbeurs in Utrecht is mijn Mekka...
Nooit geweest, wil wel...

- Als ik een paar dagen niet heb gereden, krijg ik ontwenningsverschijnselen...

(nog) niet... nog slechts 1 dag niet gereden... :)

- Elke keer als ik een vette bocht heb genomen vraag ik mij af hoe het beter had gekund...

Elke keer als ik een bocht heb genomen, baal ik dat de bocht niet beter ging.... Gaat vast wel goedkomen, maar geduldig blijven is moeilijk...

- Ik heb een motor gecrashed...

Geen motor gecrashed & als doel dat zo te houden...

- Vliegen, koekblikken en flitsers zijn mijn grootste vijanden...

Toevoeging: ouders met kleine kinderen... Hier al vier keer een noodstop mogen maken op een weg grenzend aan een stadpark omdat de ouders totaal niet op hun kinderen letten. kind links fietsend, moet voluit trappen om de ouders bij te houden, ouders onderling in gesprek.... |(

Nog een toevoeging:
Sinds ik een kleine muis was(2, 3 jaar) altijd al motor willen rijden... Nooit eruit gegaan, ook niet na praatjes over het gevaar (nou... bij min 23 op de brommert 60 kilometer woon - school verkeer op een dag daalde het enthousiasme wel eens...)
... Maar ook auto\'s altijd leuk gevonden... En de auto is wel stukken comfortabeler... :)

Ben ik nu een semi-motorrijder?
Nee toch? Voor mij is een motorrijder iedereen die voor zichzelf geniet van het rijden op de motor... De een geniet van de power van z\'n R1, de ander geniet van het olieverbruik eh, de klappen van z\'n Harley... Hoorde laatst een keer dat een echte motorrijder z\'n banden tot op een halve cm moet gebruiken... Maar wat heb je daaraan als je enkel relaxt wilt toeren? Niet iedereen wil zo snel mogelijk blazen & boenderen over de weg... Net zomin als niet iedereen een Harley wil (\'de enige echte fiets\' :? )De terrasracers met hun opgepoetste fiets, die na 1 jaar omgewisseld wordt \'omdat er anders niet het nieuwste staat\', maar die wel graag een babbeltje maakt over zijn top-masjien is voor mij minder motorrijder dan die 60-plusser die met een grote smile op z\'n Harley zit en liever rijdt dan babbelt...
Een sociale motorrijder maakt ook nog een babbeltje, zwaait etc, maar als je een keer geen in hebt in een praatje, of toevallig je handje niet opsteekt, ben je niet minder motorrijder, toch?
 
Een echte motorrijder heeft vliegen op zijn tanden (die hij er meteen weer af eet), olie in zijn haar, afgesleten voeten en knieen, loopt in dezelfde houding als hij op zijn motor zit heeft een stalen plaat in zij kop, titanium bouten en moeren door zijn hele lijf, steekt ook in de auto zijn duim op naar een andere motorrijder, heeft zwarte handen die nooit meer schoon worden, gebruikt WD40 als mondspoelwater, maakt snurkend het geluid van een Laverda twin als je gas terug neemt en stinkt naar bezine....
Zoiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan