Echte snelheid vs jouw snelheidsmeter

Hij zegt dat hij door de vertanding aan te passen het ding 350 kan laten lopen op de bank.

Hij zegt niet dat die bank dan 350 meet en hij zegt ook niet niet bedoelt dat zijn teller dan 350 loopt.
Een bank ziet niet dat jij jouw vertanding wijzigt.

Dat hij vervolgens schijnbaar bedoelt dat je waardes gaat wijzigen aan de bank zodat deze denkt dat je 350 loopt had ik uiteraard niet voorzien.

Ik ga ervan uit dat je uit een bank actuele data wilt halen. 8)7

Hou even op met mijn uitspraken verkeerd te interpreteren aub, je zit er elke keer naast terwijl de rest het wel snapt.
Ik had niet ingeschat dat er iemand op zou reageren die niet weet hoe een testbank werkt.
De bank meet het toerental van de rol en haalt daar de snelheid uit, zet ik een extreme vertanding op mijn motor draait mijn achterwiel sneller rond en dus ook de rol.
 
Hij zegt dat hij door de vertanding aan te passen het ding 350 kan laten lopen op de bank.

Hij zegt niet dat die bank dan 350 meet en hij zegt ook niet niet bedoelt dat zijn teller dan 350 loopt.
Een bank ziet niet dat jij jouw vertanding wijzigt. Ik ga ervan uit dat je uit een bank actuele data wilt halen, want waarom ben je überhaupt anders aan het meten?

Dat hij vervolgens schijnbaar bedoelt dat je waardes gaat wijzigen aan de bank zodat deze denkt dat je 350 loopt had ik uiteraard niet voorzien. 8)7
Het de vertanding aanpassen waaraan? Want jij doet de AANNAME dat het de bank moet zijn |(
Hij zegt niet niet :?
Bedoel je dat hij nergens zegt dat het niet de teller is welke meet?
:$_O-8)7
In de wet staat niet specifiek dat je mag ademen, moet je daar dan ook maar mee stoppen?
En vervolgens ziet een bank niet dat je iets wijzigt en kijk je het wel opeens over een aanpassing aan de motor te hebben... Wtf?
En Dan wijzig je plots weer dingen aan de bank'(

Ik ben het eens met @Robinjo eens, je lijkt de enige te zijn die het echt niet snapt maar volgens jou ben jij niet gek maar is de rest van het topic gek. Wat zou daar mis mee zijn volgens jou?
 
Ik heb gewoon waze aanstaan op het mobieltje als navigatie. En die geeft keurig aan hoe snel ik rij (en de GS500 wijst een goede 10% te veel aan).
Bovendien, trajectcontroles en flitsagenten worden ook keurig aangegeven. Soms zelfs nog als de agent allang weer thuis zit.
 
Hou even op met mijn uitspraken verkeerd te interpreteren aub, je zit er elke keer naast terwijl de rest het wel snapt.
Nou ik begrijp deze discussie al een tijdje helemaal niet meer hoor, niet inhoudelijk, maar ook niet meer welk punt nu eigenlijk gemaakt moet worden. Lekker belangrijk. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd, zullen we maar zeggen:?
 
Nou ik begrijp deze discussie al een tijdje helemaal niet meer hoor, niet inhoudelijk, maar ook niet meer welk punt nu eigenlijk gemaakt moet worden. Lekker belangrijk. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd, zullen we maar zeggen:?
Het begon over de afwijking van een teller.
Deze afwijking is bewust. Stel dat een ander type band net wat anders van omtrek is, dit zorgt voor een afwijking t.o.v. de standaard gemonteerde band.
En als de teller exact accuraat is kan het dus dat de teller te weinig aangeeft. Niet handig als er boetes volgen maar extreem slecht voor de fabrikant als er doden vallen door een te hoge snelheid.
 
Het begon over de afwijking van een teller.
Deze afwijking is bewust. Stel dat een ander type band net wat anders van omtrek is, dit zorgt voor een afwijking t.o.v. de standaard gemonteerde band.
En als de teller exact accuraat is kan het dus dat de teller te weinig aangeeft. Niet handig als er boetes volgen maar extreem slecht voor de fabrikant als er doden vallen door een te hoge snelheid.
Dank je, maar dit deel snapte ik nog prima :Y
 
Een rollenbank meet volgens mij de snelheid van de rol waar het achterwiel op staat. Bij extreme vertanding kun je dus theoretisch makkelijk boven de 300 rijden.
 
Dat is correct, om het vermogen te kunnen meten kijkt de computer hoe snel de snelheid van de rol omhoog gaat, het hele testprincipe gaat dus om de snelheid van de rol. Die is ook behoorlijk zwaar trouwens om zo de weerstand van rijden op de weg te simuleren.
 
...snelheid heeft niks met vermogen te maken
(Dat is al jaren een hekel punt bij brommer rollerbanken)

Het testprincipe werkt op afremmen van het achterwiel, niet het versnellen
 
...snelheid heeft niks met vermogen te maken
(Dat is al jaren een hekel punt bij brommer rollerbanken)

Het testprincipe werkt op afremmen van het achterwiel, niet het versnellen

Je weet dat er geremde en ongeremde banken zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan