ECU tuning

Dan installeer je een rijkere mapping (als dat mogelijk is middels tuneEcu) dan standaard en sync je de gasklephuizen en dan ben je klaar. Welke mapping standaard is weet ik niet. Op het www is veel te vinden omtrend de daytona 675, jouw model weet ik zo niet.
 
Ja en nee. Zoveel mogelijkheden dat het best spannend kan worden. Afhankelijk van merk en model kan je vanalles controleren op werking. Storingen uitlezen en resetten. Brandstofmengsel aanpassen. Servo s uitschakelen en nog veel meer. Mooi dat het bestaat, maar weet wat je doet.

Da's wel wat anders dan tuning.
Echte mappen aanpassen doe je niet zomaar ff.

Ben zonder kennis 3 jaar bezig geweest met een hele simpele diesel en Winols. Voordat je de data gevonden hebt zonder "kaart". Ben je al een jaar verder.

En met 1 verkeerde klik sloop je je motorblok.
 
Volgens mij moet de mapping van een TOR demper het goed doen. Dat kan een Triumph dealer ook wel voor je doen. Soms is het leven simpel.:+
:^

TOR is Triumph Off Road, hun eigen open sportdemper. Door de mapping van die demper in je ecu te (laten) zetten kom je waarschijnlijk behoorlijk dicht bij een optimale uitkomst.
 
In mijn onwetendheid ga ik er vanuit dat bet het zelfde werkt als carbs, dat heb ik nagenoeg ook perfect gekregen, wel uren bezig geweest met gas naalden, emulsie buizen, sproeiers en synchroon stellen.
En leuke leer momenten.......

klopt, gewoon zelf doen. carbu's krijg je goed zonder dyno, waarom zou je injectie dan niet goed krijgen?
zolang je niet aan racen doet , heeft het totaal geen belang om die laatste 2 pk er uit te persen.

je hebt er altijd die denken dat je dure aparatuur nodig hebt om iets goed te krijgen (ultrasoon reinigers bv om carbu's proper te krijgen. nog nooit nodig gehad hier). Niets mis met een goede butt-dyno en wat referentiepunten.
 
Voor onder andere het zelf aanpassen van de mapping: Triumph Keihin | Tuneboy

Werkt ook op de Sagem ECU's die op de Daytona 955i werd gebruikt (als ik het goed herinner).

Werkt uitstekend en de interface is begrijpelijk. Je moet wel weten waar je mee bezig bent. In geval van nood zet je de origele mapping weer terug.
Eigenaar Wayne Macdonald is altijd bereid vragen te beantwoorden. Niet te veel vragen over de software zelf want hij is nogal achterdochtig en als hij maar half denkt dat je zijn kindje probeert te hacken, kapt hij alle communicatie af.
 
Uhhhhh......kun je dat uit leggen?

Ik kan het je wel uitleggen .
Een TOR demper is een open demper van triumph zelf.
Daar is een standaard mapping voor.
Deze zou je voor ,ik denk,ca 50 euro in je ecu kunnen laten laden,en zou je klaar zijn,redelijk afgesteld op je eigen open demper.

Ikzelf heb mijn eigen fiets ,moto morini 1200,met behulp van enkele MF's ook zelf geremapped.(er zijn mappings van in omloop)
Maar dat is relatief makkelijk en heb daarna voor 50 euro een run laten maken om de A/F te laten meten,voor de zekerheid.
Ik weet dat er losse A/F meters te koop zijn ,maar van de kwaliteit en prijzen ben ik weer niet zo goed op de hoogte
 
Voor een zg 0-run O een testbank zul je rond de €60,- kwijt zijn, naderhand kan je de tuner om advies vragen.
Als de tuner zonder te flashen de boel af kan regelen hoeft het helemaal niet veel te kosten.
Bij de way, heb je de uitlaatpakkingen al gecontroleerd op lekkage?
 
klopt, gewoon zelf doen. carbu's krijg je goed zonder dyno, waarom zou je injectie dan niet goed krijgen?
zolang je niet aan racen doet , heeft het totaal geen belang om die laatste 2 pk er uit te persen.

je hebt er altijd die denken dat je dure aparatuur nodig hebt om iets goed te krijgen (ultrasoon reinigers bv om carbu's proper te krijgen. nog nooit nodig gehad hier). Niets mis met een goede butt-dyno en wat referentiepunten.
Dat idee heb ik ook.......zelf uit dokteren en met wat hulp van anderen die het al eens gedaan hebben.
 
Voor onder andere het zelf aanpassen van de mapping: Triumph Keihin | Tuneboy

Werkt ook op de Sagem ECU's die op de Daytona 955i werd gebruikt (als ik het goed herinner).

Werkt uitstekend en de interface is begrijpelijk. Je moet wel weten waar je mee bezig bent. In geval van nood zet je de origele mapping weer terug.
Eigenaar Wayne Macdonald is altijd bereid vragen te beantwoorden. Niet te veel vragen over de software zelf want hij is nogal achterdochtig en als hij maar half denkt dat je zijn kindje probeert te hacken, kapt hij alle communicatie af.
Kijk.....daar heb ik wat aan.👍👍👍👍👍
 
Voor een zg 0-run O een testbank zul je rond de €60,- kwijt zijn, naderhand kan je de tuner om advies vragen.
Als de tuner zonder te flashen de boel af kan regelen hoeft het helemaal niet veel te kosten.
Bij de way, heb je de uitlaatpakkingen al gecontroleerd op lekkage?
Yep, in Goes geinformeerd voor dit "probleem", begint bij 290 euro, en dan moet het in een x goed zijn en niet iets tegen komen wat niet of niet optimaal werkt.
Is toch ff 150 km heen en 150 km terug.
 
Ik kan het je wel uitleggen .
Een TOR demper is een open demper van triumph zelf.
Daar is een standaard mapping voor.
Deze zou je voor ,ik denk,ca 50 euro in je ecu kunnen laten laden,en zou je klaar zijn,redelijk afgesteld op je eigen open demper.

Ikzelf heb mijn eigen fiets ,moto morini 1200,met behulp van enkele MF's ook zelf geremapped.(er zijn mappings van in omloop)
Maar dat is relatief makkelijk en heb daarna voor 50 euro een run laten maken om de A/F te laten meten,voor de zekerheid.
Ik weet dat er losse A/F meters te koop zijn ,maar van de kwaliteit en prijzen ben ik weer niet zo goed op de hoogte
Bij de triumph dealer er in laten zetten of is dat wat software dat je dwnl of koopt en via een data kabeltje er in zet?
 
Nou......Blom motoren leggen hem aan een laptop, controleren of de aanpassing van de TOR er in zit, zo niet, zetten zij hem er in voor weing.
Betere optie denk ik, zodra ik er geweest ben laat ik het weten.
Bedankt voor de tip voor die TOR.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Klopt, is een injectie fiets.
Ik begrijp dat het een lastige materie is, maar alles gelijk afschieten is ook wel weer wat.
Zoals ik al zei, ik hoef er niet alle pk's uit te halen die er in zitten en een super optimale powerband te creëren.
Als je een standaard fiets neemt die normaal rijdt en die op een testbank zet, is er ook het eea te verbeteren.
Het boeit mij niet dat er bij 7500 toeren een klein dipje zit.
Ik heb die triumph gekocht maar niet op gereden omdat ie val schade had maar wel liep, met race demper.
De eigenaar had dat zo door een maatje laten maken en wist niet of er ook wat met de afstelling was gebeurd.
Hij roggelt en knettert behoorlijk als je van hoge toeren je gas dicht draait, dus waarschijnlijk niet gebeurd.
Adviezen van in een potje gaan zitten roeren en niks weten is niet echt het antwoord wat ik zoek.
Iemand die er verstand van heeft en verteld welke software het beste geschikt is en welke waardes je zou kunnen hanteren in de software om stapje voor stapje verbetering (of verslechtering) te krijgen, heb ik nog niet gezien.
Zoals ik al zei, ik ben niet geheel onervaren met afstellen, maar dan bij een carb fiets.
Die GSX had ik op een dipje na bijna goed op de de dyno bank, en gewoon nuchter na denken en testen......testen.......testen.

Dus jij denkt dat het knallen door een verkeerde afstelling komt?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan