Een aantal vragen voor het opleuken van mn FZ750

Bike4Fun

Die hard MF'er
14 apr 2003
783
0
Enschede
Ik ben bezig met het oppoetsen van mijn FZ750 en heb wat vraagjes;

- er zit een breuk in mijn binnenkuipdeel. Ik heb geprobeerd deze te lijmen, maar dit was niet succesvol, maar het is zover gebroken dat het wel gemaakt moet worden. Ik heb ook even een fototje er van gemaakt zodat het wat duidelijker is wat ik bedoel.

91078

Ik zelf zat te denken aan een soort 'fiberglass' aan de onderkant, maar heb geen idee hoe dat moet :?

- tweede; mijn logo op het carter is wat, tsja ehm.... geoxideerd? maar ik heb geen idee of dit chroom of alu is. nou kan ik wel gaan poetsen met belgom maar welke is de goeie :?

91087

er zit ook een rubberrand om zag ik, dit vind ik een beetje vreemd, dus even een zijdelings vraagje; Wahsdah voor?

En als laatste; heeft iemand nog een achterbokje dat ik kan lenen/ kopen? Ik woon in Assen. O-) Ik moet een nieuwe achterbandje en dan moet mijn motor even 2-3 dagen op een bokje steunen. Ik zal hier ook even een G&G topic voor openen want ik wil mettertijd zelf toch zon ding hebben.

Laatst bewerkt:
Ik kan mij niet voorstellen dat er niemand is die op een van deze vragen een antwoord heeft! Het gaat mij voornamelijk om dat kuipdeeltje te herstellen.

Alle suggesties zijn welkom!

Hoi, het is het stukje kunststof bij de choke zie ik ,had ik ook een scheurtje zitten heb ik opgelost met velpon lijm en dan aan de achterkant zwarte gaffa tape geplakt om de scheur op z`n plaats te houden zit al 2 jaar prima en de scheur is niet te zien.Het yamaha logo op de zijdeksel is bij mij goudkleurig bij jouw zilver het bloemkooleffect krijg je niet weg aangezien het erin gevreten is
mooiste is proberen te polijsten wordt het niet fraaier dan zwart spuiten.

Achterbokkie moet je zelluf maar kopen desnoods steun je de boel met houten blokken onder je swingarm.
Meet je bougiedoppen ff na of deze 10K zijn willen nogal eens minder worden bij de FZ (bv 60K)Verders ketting niet te strak zetten liever iets losser ivm het lager van de uitgaande versnellingsbak die snel defect raakt.

Weet niet wat voor bouwjaar je hebt maar als je de driespaaks velg monteerd
van de latere FZ die past er zonder aanpassingen zo in kan je er een bridgestone BT54R onder zetten 150 breed ipv die 130 :( /140.Ook de 16 inch voorwiel zou je eigenlijk moeten vervangen voor de 17 Inch alleen al voor de banden keus.

groeten

Terug
Bovenaan Onderaan