Een ander zijspan...

Daaag oma!!

de ruit op het Ural span staat recht overeind op het span; daardoor heb je natuurlijk de stroomlijn van een flatgebouw, en de wind slaat direct neer achter het scherm zodat je er geen ene fluit aan hebt vwb windbescherming. Nu wil ik dat scherm wél gebruiken, maar de ruit verkleinen; is dat een kwestie van afplakken en dan met de decoupeerzaag over het afplakband zagen?

De lakschade aan het span is er nog steeds; we hopen dat deze maand het rapport van de expert binnenkomt en dan moet de rechter aan de hand van dat rapport een oordeel vellen. Dan pas kunnen we gaan herstellen; duurt pas 1,5 jaar, te zot voor woorden!

De tia's zijn ge-upgraded naar een beroerte; kan wel rijden, maar niet zo lang. Energietekort is -gelukkig- het enige tekort. In 2016 gaan we dus niet mee met Motor Trails, maar ik heb zelf een yamaha met span geregeld in Osh in Kirchizie. Gaan dus zelf rijden in eigen tempo. Alles gaat, alleen veel gaat in een ander tempo, dus count your blessings!
 
ja hoor , afplakken , decoupeerzaag erin , schuren met blok 80 - 200 - 400 en daarna nat schuren 600- 1000 - 1200 .............moet je niet letterlijk nemen hoor , weet zelf niet of dat bestaat al de nummers dat ik geeft , maar je begrijpt mij wel denk ik ...;)
 
Wel opletten dat de decopeerzaag niet gaat klapperen dan kan het ruitje meteen kapot slaan. Met een slijptol en een 1 mm doorslijpschijfje lukt het ook en minder kans op kapot slaan. Stinkt wel enorm :r

Suc6
 
Laatst bewerkt:
ik heb zo'n klein circelzaagje op mijn dremel, daarmee gaat het veel genuanceerder dan met de decoupeer
 
Ik doe dat met slijptol, met een mm schijfje erin. Gaat veel mooier dan met de deco, omdat de deco al heel snel gaat klapperen
 
Ik heb destijds gedaan door in te snijden en zo de grote stukken af te breken daarna fijn bijwerken met dremel en schuurpapier (gaat best vlot met een grove korrel)

Toch zou ik dat insnijden en breken nu denk ik niet meer doen, zeker niet met een goede bestaande ruit.
Ik had destijds materiaal zat en het ruitje werd maar heel laag;
full


Zoals al vaker gezegd; met de decoupeerzaag echt kans op scheuren, als deze effe 'hapt' en zeker als je ruit al een beetje broos is geworden.
 
Laatst bewerkt:
Lees nu pas over je geschil. Ik zit in het zelfde schuitje, en dat is ook al een dik jaar aan de gang. Het deskundigen rapport bevatte onwaarheden en dat hebben we kunnen aantonen gelukkig. Daar is een nieuwe deskundige op los gelaten, en nu is het afwachten. Zelfde probleem. Hopen dat het aan jou kant ook snel word afgehandeld nu. Dat is het enige wat ik er op internet over zeg. Succes.

De ruiten die wij zagen hebben een beschermlaag af fabriek. Het zaagt wel heel gemakkelijk en barst geensinds. Afplakken zou dus prima moeten kunnen, en daarna met een lamellenschijf licht de rand netjes maken.
 
Geen idee wat het is; zal d'r een fotootje van plaatsen. Wellicht weet een kenner waarvan het scherm gemaakt is?

full
 
Ha Janenjoep.
Mooie foto van je brommert ;-)
Dat touw maakt het helemaal af!
Maar dat geel was toch mooier.
En zomaar een vraag, hoe heb je dat gevaarte in je achtertuin gekregen?
;-)
Doei,
Doudou
 
Ha Eduard, touw heb ik niet nodig, ben ANWB lid en die hebben van die grote gele wagens waar ook zijspannen op passen......! Maar de motor is klaar met als resultaat meer als 11 bar compressie op beide cilinders, daar waar de meting eerst niet verder kwam als net 7 bar!
 
Heb nog even een rubber vraagje: mijn zijspanband heeft hetzelfde gladde oppervlak als die van Max Verstappen, echt een slick geworden. Maat is 150/70/17, denk aan een Mitas omdat het alleen maar hoeft mee te rollen en af te remmen, that's it; iemand nog een voordelig(er) alternatief?
 
Laatst bewerkt:
Oprotten oma!

Heb voor een Ural of Dnepr span een sier/valbeugel over (foto); iemand interesse? Anders gaat het de kliko in.

Ik zoek zelf naar een rugleuning van het zitje; heb er nu een soort van Scheel rugleuning inzitten, wel comfortabel maar veel te groot. Iemand nog iets liggen?

full
 
Lees nu pas over je geschil. Ik zit in het zelfde schuitje, en dat is ook al een dik jaar aan de gang. Het deskundigen rapport bevatte onwaarheden en dat hebben we kunnen aantonen gelukkig. Daar is een nieuwe deskundige op los gelaten, en nu is het afwachten. Zelfde probleem. Hopen dat het aan jou kant ook snel word afgehandeld nu. Dat is het enige wat ik er op internet over zeg. Succes.

De ruiten die wij zagen hebben een beschermlaag af fabriek. Het zaagt wel heel gemakkelijk en barst geensinds. Afplakken zou dus prima moeten kunnen, en daarna met een lamellenschijf licht de rand netjes maken.

De schade wordt begin september hersteld, hoera *D *D ! En dat na 2 jaar..... De expert heeft geconstateerd dat het de schuld van de spuiter is (wisten we eigenlijk wel....) en nu is deze gesommeerd om het schadebedrag te betalen. Hopelijk is die zo slim, anders moeten we toch naar de rechter en die volgt het expertiserapport, want dat heeft de rechtbank zelf gevraagd.
Ijs en weder dienende rijden we half september rond met een fris en fruitig gespoten zijspan :Y !!
 
Ha janenjoep, dat gaat de goede kant op.
Ik wil die beugel wel eens aan Etienne voorleggen, hij heeft een Ural bak aan z'n BMW.
En anders heb ik er, bij de toekomstige ombouw van m'n MZ span, misschien wel emplooi voor.
Dus nog niet in de kliko s.v.p.!
We gaan ons zien.
Doei,
Doudou
 
Terug
Bovenaan Onderaan