een bandenverhaaltje ..

Ik had vorige week voor mijn gs500 een nieuwe voorband besteld bij een erkende suzukidealer (waar ik mijn gs'je gekocht heb). Aangezien ik redelijk wat km's rijd per jaar en geregeld banden laten veranderen bij hun, ging ik er vanuit dat ze daar wisten welke dat het moeten zijn (BT-45).
Ik had mijn gs'je gisteren daar gelaten, toen ik hem vandaag ging halen zag ik dat er niet de juiste op lag. Er ligt nu een BT-014 op van voor.
Is dit eigenlijk wel veilig? Wat zou ik hier mee doen?
 
Welke band heb je er achter omliggen?

Als dat een BT-45 is, dan zou ik eens een mailtje aan Bridgestone richten met de vraag of zij dit een handige keuze vinden. Ik had op zijn minst een belletje van de dealer verwacht.
 
Ik had vorige week voor mijn gs500... Wat zou ik hier mee doen?

Tja, er worden niet voor niets alleen maar diagonaal banden voor de GS500 geadviseerd (heb eens gelezen dat het oa te maken heeft met de velg en dat een radiaal band er vanaf zou kunnen lopen :? maar dat is een beetje de klok hebben horen luiden maar niet wetende waar de klepel hangt). Ik zou iig terug gaan naar de bandenboer, en juiste band er alsnog onder laten leggen...
Bovendien is het zeer onverstandig om met een radiaal voorband te rijden icm met diagonaal achterband. Rijeigenschappen schijnen dan zeer nadelig beinvloed te worden. Andersom mag overigens wel (schijnt dan weer geen invloed te hebben op elkaar :? )
 
bt014.gif

* Battlax BT-014 is a new ultra-high performance radial designed for the aggressive street rider.
* Battlax BT-014 utilizes the latest technology from MotoGP tire development and innovations for outstanding performances in all conditions; better cornering performances, handling, high-speed stability, shock absorption, and wet performances.
bt014.jpg

http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/battlax/bt014.html

Denk dat er geen problemen zal hebben met deze band, heb hem zelf er speciaal op laten leggen. (op m'n R6 dus) Ben der zeer tervreden over!! Het feit dat ze die er bij jou onder gestopt hebben, wil denk al zeggen dat het kan!
Maar het is een "Ultra High Performance Sport"- type band, zo noemen ze hem tenminste.. Dus als jij zo'n sportieve band niet gewild had.. Had je het gelijk moeten zeggen. Je vraagt tenslotte om een andere band, die overeenkomst heb je gemaakt met hun. Dan moeten ze ook de juiste band leveren. Ze zouden je natuurlijk een ander advies kunnen geven, en aan jou de keus om ja of nee te zeggen.
 
waarom zou je een super kleef band op een GS500 monteren dat is een zwaar overbodige keuze, naar mijn mening een fout van de dealer aan gezien je zelf een 045 wou wat dus voor de GS meer dan voldoende is.

en verder radiaal en diagonaal niet combineren
 
nu ligt er een bt45 achter op (diagonaal)
en een bt014 voor (radiaal)

ik heb in een aantal oudere topics gezien dat je dit normaal niet mag combineren.
Ohw das nie handig neej.. zou terug gaan!!!!! B| Dit combineer je zeker niet!!! Dit is niet goed!!!!!!!

En de BT-014 is wel een ander bandje dan een BT45.. :?
Als ze nu beide BT-014 de onder gestopt hadden .. 8-) Tis een lekkere band. Alleen jij hebt ze niet nodig denk.
 
Laatst bewerkt:
hij voelt niet slecht aan ofzo, maar ik vertrouw dit helemaal niet.
ik ga morgen terug ermee.
Doen!!!
Die combinatie klopt niet!!! En de BT-014 is een sportieve band.. die moet jij volgens mij niet hebben.. je wilt niet voor niks een BT45!!!
 
Laatst bewerkt:
Ze zouden je natuurlijk een ander advies kunnen geven, en aan jou de keus om ja of nee te zeggen.

Bridgestone adviseert uberhaupt alleen maar de BT-45 voor een GS500...
Ik snap niet hoe die dealer er op komt om dan een BT-014 te leveren, ik neem aan dat hij ook gewoon een boek heeft van oa Bridgestone waarin Bridgestone aangeeft welke band voor welke motor geschikt is. Ennuh, ook al mag de band dan qua maat passen, is het een totaal andere (verkeerde) type band in elk opzicht...
 
Bridgestone adviseert uberhaupt alleen maar de BT-45 voor een GS500...
Ik snap niet hoe die dealer er op komt om dan een BT-014 te leveren, ik neem aan dat hij ook gewoon een boek heeft van oa Bridgestone waarin Bridgestone aangeeft welke band voor welke motor geschikt is. Ennuh, ook al mag de band dan qua maat passen, is het een totaal andere (verkeerde) type band in elk opzicht...
Ben met je eens!
Ze hadden gewoon de band moeten leveren, die hij gevraagt had! (of die er op zat!) Ze zouden best een andere band kunnen adviseren om een bepaalde reden :? , ken de GS500 niet goed! Maar dan moet het nog in overleg, lijkt me duidelijk.
 
ik denk dat het niet heel veel kwaad kan. wat meestal niet handig is, is een hárdere band voor. nou dat is ie zeker niet. maar hij slijt dus wel een stúk sneller op dan een bt45. en aangezien je die grip helemaal niet nodig hebt (bt45 moet plenty geven voor jouw gebruik) zou ik inderdaad wel even terug gaan en gewoon om de juiste band vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan