Een brandnieuwe motor aanpassen, zonde?

Veranderen

  • Nooit

    Stemmen: 4 2,7%
  • Kleine dingetjes

    Stemmen: 43 29,5%
  • Met "Undo" kans

    Stemmen: 26 17,8%
  • Zo veel mogelijk

    Stemmen: 73 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    146

Jaq

Eigen foto van Dé Bitch volgt
29 jul 2003
806
36
Den Haag
Is het zonde om een brandnieuwe motor aan te passen? Ik heb zo mijn wensen over wat mijn "luxe" motor moet worden. Nou ben ik onlangs op zoek geweest naar een oudje om te slopen, blijkt dat mijn kleur niet geleverd wordt. Wat nu? Overspuiten, of de delen die mijn kleur moeten krijgen nieuw kopen, laten spuiten en de originele delen bewaren. Of uberhaupt niet veranderen. Men wist me te vertellen dat er meestal meteen veel veranderd word aan nieuwe motoren. Remleidingen, uitlaatsystemen, kuipruitjes, alarm en knipperlichten. Maar om een andere kleur erop te maken was niet zo vaak gedaan.
Wat nog meer aan onderdelen op kleur te maken? Alleen de beplating en het kontje :9 , of ook achterbrug en wielen.

Heh heh. eindelijk weer een polletje maken.

Hij moet geel worden.
 
Yamaha, R1.

Ik beloof dat het ALLEMAAL uitbesteed wordt
 
Is het zonde om een brandnieuwe motor aan te passen? Ik heb zo mijn wensen over wat mijn "luxe" motor moet worden. Nou ben ik onlangs op zoek geweest naar een oudje om te slopen, blijkt dat mijn kleur niet geleverd wordt. Wat nu? Overspuiten, of de delen die mijn kleur moeten krijgen nieuw kopen, laten spuiten en de originele delen bewaren. Of uberhaupt niet veranderen. Men wist me te vertellen dat er meestal meteen veel veranderd word aan nieuwe motoren. Remleidingen, uitlaatsystemen, kuipruitjes, alarm en knipperlichten. Maar om een andere kleur erop te maken was niet zo vaak gedaan.
Wat nog meer aan onderdelen op kleur te maken? Alleen de beplating en het kontje :9 , of ook achterbrug en wielen.

Heh heh. eindelijk weer een polletje maken.

Hij moet geel worden.
Je moet doen wat je niet laten kunt, als jij vind dat i dr mooier van wordt, waarom zo laten dan? Van de winkel rechtstreeks naar de spuiter.
 
tuurlijk, waarom niet? als ie daardoor beter/mooier word...
Maar wordt hij dan niet veel minder waard? Niet financieel, maar optisch. Dat de mensen denken: "Die zal wel op d'r bek gegaan zijn" bijvoorbeeld.
 
Het kan ALTIJD mooier (naar eigen smaak dan ;) ).
Owja, ik vind het leuk als mijn motor er niet uit ziet als alle andere van z'n bouwjaar. Voor mij moet er een persoonlijke touch aan de motor zitten *D
 
Maar wordt hij dan niet veel minder waard? Niet financieel, maar optisch. Dat de mensen denken: "Die zal wel op d'r bek gegaan zijn" bijvoorbeeld.
[/quote]

Ja ik denk het wel ja. als ik een motor zou gaan kopen, en hij is helemaal overgespoten, dan zou ik het verhaal " ja dat is omdat ik dit mooier vond " niet zo snel geloven....en zeker niet bij een motor die al supermooi origineel is.
Maar ja, het is JOUW fiets, dus maak hem zoals je zelf wilt!

succes met het project,en plaats maar wat piccies als je ermee klaar bent! ;)
 
Heb 1 maal een nieuwe motor gehad..... een ZXR750. Gelijk helemaal gestripped, gepolijst, andere uitlaat, achterschokbreker en monozit er op gemaakt.... met 300km op de teller :)

[me]ZX7-aRnold vond de dealer wel heel vreemd kijken bij de eerste beurt :+ [/me]


Dus: Gewoon doen wat jou het mooiste lijkt
 
Schade delen kopen en in je kleur laten spuiten en die monteren.

De orginele delen leg je mooi in de kast voor als je hem inruilt. Kun je hem altijd schade vrij inruilen.
 
De motor verliest op den duur wel zijn waarde als hij niet origineel is.
Dan is het beter om het zo te veranderen dat ie ook weer gemakkelijk
in originele staat terug te bouwen is.
 
Hier Jaq heb je een voorbeeld R1..... :}

full


dus je mis je Suzuki RF niet meer Ferrekau :)
 
R1 als eerste motor

R1 = hebbedingetje. Poetsen, van genieten. Ga ik in eerste instantie niet gelijk mee rijden. Dat poetsdoekje over die rondingen. Dat geeft kriebels binnenin. :?

Ik wil een FZR om lekker mee rond te gaan crossen en een beetje (veel) ervaring te krijgen.

Schade delen kopen en in je kleur laten spuiten en die monteren.

De orginele delen leg je mooi in de kast voor als je hem inruilt. Kun je hem altijd schade vrij inruilen.

Schade delen van een motor die nog niet uitgekomen is :? :?
 
Gewoon doen.

In Nederland denkt men teveel na over dit soort dingen (waarde motor en zo).

In Duitsland is het heel normaal dat je met je nieuwe motor van de dealer meteen naar de spuiter gaat, hebben daar blijkbaar minder moeite mee.
 
Ik heb mijn motorfietsen ook helemaal omgebouwd, maar alle originele onderdelen bewaar ik, alhoewel ik ze waarschijnlijk geen van beide ooit zal verkopen.

Spuiten levert inderdaad altijd de verdenking van schade op en dat zal je bij inruil zeker merken. Maar dat mensen je motor minder mooi vinden, dat is toch zeker hun probleem.

Het gaat er tenslotte om of JIJ hem mooi vindt.
 
Nou???? Nou ben ik om hoor!
Bel jij nou maar lekker met het MF-hoofdkantoor :P

Maar dat over Duitsland klopt wel... hebben daar ook een grote streetfightercultuur (en dus niet alleen ombouwen van gecrashte motoren).

Kortom doen wat je leuk lijkt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan