Een brandnieuwe motor aanpassen, zonde?

Veranderen

  • Nooit

    Stemmen: 4 2,7%
  • Kleine dingetjes

    Stemmen: 43 29,5%
  • Met "Undo" kans

    Stemmen: 26 17,8%
  • Zo veel mogelijk

    Stemmen: 73 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    146
Waarom geen gele ducati?
ducati-749.jpg


of:

left_1.jpg


Er is altijd veel spul verkrijgbaar om je duc aan je eigen wensen aan te passen.
 
R1 2004 is moeilijk leverbaar, dus als je hem sneller wilt hebben zal je op zoek moeten naar een dealer die er nog eentje heeft staan, maar dat zal wel moeilijk worden, echter voordeel is wel dat het niet uitmaakt welke kleur die heeft staan.
Ik weet er nog wel te staan ;)
 
Gele Ducati... die zijn er al. Vind 'm wel mooi. Ik weet ook niet waarom ik voor Yamaha gezwicht ben. Misschien wel omdat mijn allereerste ervaring op een Yamaha is geweest, die FZR 400. Nou wil ik per se zo'n FZR 400 hebben, en daarom kies ik denk ook voor een Yamaha om te verpesten.
 
Eigenlijk is het bij motoren net als bij mensen. Je kijkt graag naar de buitenkant, maar de binnenkant is ook belangrijk. Je gaat ook voor motorkarakter. Sommigen alleen máár .....
Misschien zou ik eerst eens, als je je rijbewijs hebt (of heb je die inmiddels al?), een paar verschillende motoren rijden, voordat ik 'n keuze zou maken. 1, 2, 3, 4 cilinders .... even zovele karakters :-)
 
Jawel dat klopt ook wel. Ik zal die R1 alleen maar gebruiken om te "posen". Op een mooie zondag effe showen op de plaspoelpolder. Het FZRretje komt er om kilometers mee te rijden. Als die niet meer bevalt zal het een 600 of een 750 ofzo worden, maar voor hetzelfde geld rij ik jaaaaren met die 400 en blijft die R1 mijn koesterfiets, alleen maar om te poetsen, misschien zelf eens mee acterop met iemand die wel kan sturen. Op mijn eigen fiets ja. :)
 
Nou, ik heb een vriendje gehad. Toen ik 19 was, die had een FZR400. En dat vond en vind ik zo'n onwijs gaaf ding dat ik zo een wil hebben, lekker ieder vrij uurtje rijden. De relatie duurde helaas maar 14 dagen, ik kreeg een schop onder mijn kont toen ik hem vertelde wat voor werk ik deed, dus ook het motorrijden was over. Het motorrijgevoel (goed woord ? :? ) kwam door M-F weer terug. Ik heb wel op die motor gereden. Niet veel, maar 't bleef jeuken.
 
Leuke fiets hoor om mee te beginnen. Al is in de lichtgewichtklasse de Honda VFR of RVF 400 mijn favoriet, na de Italiaanse merken dan........
 
Zo'n Honda RC30, da's ook zo'n licht ding toch dat heel goed oogt? Is dat dezelfde als die VFR die jij bedoelt?
Ik denk dat je van Italiaanse fietsen er ook altijd twee moet hebben: 1 om mee te rijden en 1 die gerepareerd wordt. :)
 
Ik denk dat je van Italiaanse fietsen er ook altijd twee moet hebben: 1 om mee te rijden en 1 die gerepareerd wordt. :)

Mag ik u daar even corrigeren?
;)

[me]GranCandy rijdt sinds januari 2001 probleemloos rond op een Italiaanse Cagiva met Ducati-blok. Het enige wat problemen gaf was de Japanse :X accu ...[/me]
 
Zo'n Honda RC30, da's ook zo'n licht ding toch dat heel goed oogt? Is dat dezelfde als die VFR die jij bedoelt?
Ik denk dat je van Italiaanse fietsen er ook altijd twee moet hebben: 1 om mee te rijden en 1 die gerepareerd wordt. :)

Ja die, maar dan RC45?, rijdt ook als een beest. De RVF is dan wel de betere/modernere versie geloof ik.
Dat laatste wat je schrijft valt wel mee hoor. Je moet er alleen wel deskundig mee omgaan. Mijn enige reparatie is met 20.000 km een kruiskoppeling v.h. cardan geweest (Guzzi) a 400,- euro en dat is gewoon een slijtdeel.

Ik heb mijn motor overigens wel meteen verbouwd na aanschaf (was bijna nieuw) en heb er geen spijt van. Wel met undo optie....
 
Laatst bewerkt:
Zo'n Honda RC30, da's ook zo'n licht ding toch dat heel goed oogt? Is dat dezelfde als die VFR die jij bedoelt?
Ik denk dat je van Italiaanse fietsen er ook altijd twee moet hebben: 1 om mee te rijden en 1 die gerepareerd wordt. :)
idd......van al het goede heb je er 2......... :) :) :)
 
Zo'n Honda RC30, da's ook zo'n licht ding toch dat heel goed oogt? Is dat dezelfde als die VFR die jij bedoelt?
Ik denk dat je van Italiaanse fietsen er ook altijd twee moet hebben: 1 om mee te rijden en 1 die gerepareerd wordt. :)
Correctie, 1 om op de even dagen op te rijden en 1 voor de oneven dagen...

Onderhoud is alles...voor Jap en voor Itak...
 
Hoi Jaq!
You've got (hot)mail! :o :o
(weet niet zeker of je die vaak checkt)
Laat me ff weten................ *D
 
Hoi, jongens ik ben er weer. R.S. sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik ben koud een week terug van een "werk"vakantie in Canada en heb nog bijna helemaal geen internetacties ondernomen...
 
Hoi, jongens ik ben er weer. R.S. sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik ben koud een week terug van een "werk"vakantie in Canada en heb nog bijna helemaal geen internetacties ondernomen...

Welkom terug Jaq,jammer dat ik niks meer van je heb vernomen,Sensation was iig te gek!
Kus ;)
 
Hoi, jongens ik ben er weer. R.S. sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik ben koud een week terug van een "werk"vakantie in Canada en heb nog bijna helemaal geen internetacties ondernomen...
Hé Jaq, we hadden het laatst nog over je!

We vroegen ons af waar je gebleven was...

edit: tiepvoudje
 
Laatst bewerkt:
Schade delen kopen en in je kleur laten spuiten en die monteren.

De orginele delen leg je mooi in de kast voor als je hem inruilt. Kun je hem altijd schade vrij inruilen.

:^ :^

Als je toch een hoop geld gaat uitgeven voor het spuiten, dan vallen de kosten voor een paar schade delen best mee.

En je hebt bij je inruil een perfecte motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan