een bredere look...

Leongraphics

MF'er
27 jun 2004
104
0
Belgie
ik zal eens beroep moeten doen op de kenners onder jullie. :}

Hoe kan ik een smalle bike een bredere look geven
ik denk reeds aan, highway lights, valbar en zo...

alle hints en tips zijn welkom.
 
Dikkere banden, bredere tank, bredere spatborden, breder stuur, dikkere koplamp....

Laat eens een foto zien van de bike in kwestie! :) Is het de marauder die je als icoontje hebt?
 
yep
mvc-084l.jpg

ook een foto te zien in topic "show hier je shopper" bladzijde 15

ik heb trouwens maar 13 liter in de tank zitten, en daar had ik inderdaad wel wat groter willen gaan, naar 16Liter of zo...
 
Koplamp zou ik vervangen, en misschien een breder zadel.
De spatborden zijn op zich wel okee, maar het kan wel iets meer overkill. :)

Het stuurtje is echt mooi, maar een apehanger of zo zou het misschien een iets lompere uitstraling geven. Misschien iets met het kapje voor de carberateur?
Dikkere (en langere) voorvork kan ook, maar dat wordt weer prijzig natuurlijk.
Eventueel dikkere schokbrekers achter.

Doe wel iets aan die spiegels! ;)
 
wat is een apehangertje?

een dikkere koplamp of naar een dubbele of tripple lamp (highway, twee kleintjes en 1 grote) gaan ?

spiegels kleiner? vierkante? ovale?

dikke banden zie ik zitten, als deze versleten zijn.
een grote tank ook, want die 13L vind ik soms wel wat weinig
de nieuwe heeft nu 16L, zou ik er zo eentje kunnen opzetten? of is dat vrij standaard om een tank te plaatsen?
 
wat is een apehangertje?

een dikkere koplamp of naar een dubbele of tripple lamp (highway, twee kleintjes en 1 grote) gaan ?

spiegels kleiner? vierkante? ovale?

dikke banden zie ik zitten, als deze versleten zijn.
een grote tank ook, want die 13L vind ik soms wel wat weinig
de nieuwe heeft nu 16L, zou ik er zo eentje kunnen opzetten? of is dat vrij standaard om een tank te plaatsen?

ApeHanger.jpg

Dit soort sturen zijn apehangers. Natuurlijk hoeft het niet zo lang, je hebt ze ook kleiner. :) Half zo hoog als deze misschien? Aan de andere kant is de jouwe wel weer bijzonder om te zien hoor, maar een apehanger geeft het vaak wel een vettere look.

Tripple koplamp zou wel cool zijn, of gewoon 1 flink dikke (bijvoorbeeld van een Harley Davidson Sportster) Persoonlijk vind ik 1 dikke mooier, zeker bij deze bike.

Wat kleinere, platte spiegels zou wel gaaf staan. Ovaal niet, iets met een beetje een apart vormpje.

Je hebt gelijk wat de banden betreft; het is zonde om goede banden weg te doen.

Een andere tank er op is niet zo moeilijk. Zal vast ook niet enorm duur zijn. 16 liter is op zich wel okee, misschien ietsjes meer? Moet wel bij de lijn van de motor passen.
 
thanks..ik ben al het rondkijken op het net.
zien wat ik kan uitsteken...
en ja hoor het mag wat meer zijn ook, geen probleem mee.

enkel dat stuur, ik hou van deze, ze stuurt lekker zo.
Ik heb namelijk een dubbele operatie aan de elleboog (links) gehad,
dus kan ik echt niet de hoogte in met de armen,
zou te vermoeiend zijn vrees ik.

die spiegels lijken me ook wel.

en die valbar? is dat ook iets?
 
Ja gelijk heb je; als dit stuur ideaal voor jou is, moet je 'm houden. Ik vind de vorm ook gaaf, dat hij zo naar je toe loopt!
Persoonlijk heb ik geen moeite met een hoog stuur, hoewel houding voor mij ook uiterst belangrijk is: zwakke nek en rug en wat RSI aan de rechter arm.

Valbar kan inderdaad, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak; either you love it or you hate it. Als je een goed dikke neemt, zal het ongetwijfeld je bike ook dikker laten lijken. Geen dunne buisjes doen in ieder geval. En minimaal 3 bevestigingspunten per kant he! :)
 
No prob, vooral sinds ik op dit forum zit, vind ik het leuk om te kijken hoe een bike mooier gemaakt kan worden! :) (Hij ziet er sowieso al heel gaaf uit, maar kan inderdaad wel wat extra's gebruiken. ;) )
 
ja inderdaad, ik heb hier ook al mooie zien staan, heb net de "show hier uw chopper" topic nog eens doorgekeken...grr, ik krijg er soms kippevel van al dat mooi :+
 
Wat ook een mogelijkheid is om de motor een dikkere uitstraling te geven is door de motor kort en laag te houden. Bijvoorbeeld door die enorme ducktail (achterspatbord) te verwijderen en er een kortere voor in de plaats te zetten met een soloseat.
Je hebt redelijk dikke banden, dus kan je ook het voorspatbord verwijderen of verkleinen, geeft ook vaak een wat dikkere look.

Heb ff een passende foto voor je erbij gezocht.

full
 
ikke een dikke band??? er staat de maat 140 op, ik dacht dat dit niet echt een dikke was.

mooie foto's trouwens, wisselen van motor ? :+

/edit : he die een ziet er mij bekent uit...
 
ikke een dikke band??? er staat de maat 140 op, ik dacht dat dit niet echt een dikke was.

mooie foto's trouwens, wisselen van motor ? :+

/edit : he die een ziet er mij bekent uit...

Ik bedoelde met die dikke banden dat het geen smalle 16" band voorop ligt zoals bijv. op de harley XL883Custom of de Kawasaki VN800 maar een ( zo te zien 16" band )
Geen vban de foto's is van mijn fiest, ik rijd zelf, bij gebrek aan sponsors, op een oude Suzuki GS650GT. Als het wel zo was geweest, helaas voor jou had ik 'm dan niet geruild.

succes met de verbouwing, enne, als ik nog iets tegenkom, laat ik het je weten
 
Een collega van me heeft floorboards op z'n marauder 800, maakt 'm best wat breder. Hij had eerst een Trudi 700, maar vond die te iel en is daarom overgestapt op deze marauder.
 
Hee die eerste en laatste zijn gaaf, Eddy! *D (Althans ik neem aan dat je zo heet, met die nick! ;) )
 
Inderdaad. Dat scheelt al en is redelijk betaalbaar.

Ik zou ook voor een 1 meter stuur kijken, en dan zo laag mogelijk op de voorvork. Apehangers hebben (vind ik) juist de neiging een fiets smaller te maken.

Helemaal zwart laten spuiten helpt ook al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan