Een cbr600 pc19 1987 herboren

hoi michael
ik heb een vraagje, zoals je weet ben ik aande zelfde cbr bezig als die van jou,
ik heb die oliekoeler op de zelfde plaats gezet waar jij hm hebt gemonteerd,maar werkt dit goed??? heb jij er al mee gereden???

gr stefan
full
 
ik heb mn oliekoeler net onder mn waterkoeler gehangen, zou dit bij jullie ook geen oplossing kunnen zijn moest het nu echt niet genoeg koelen?
denk nu eerlijk gezegd niet dat dit een probleem kan geven..

grtz
sep
 
Om even te antwoorden op het oliekoeler probleem. De mijne staat inderdaad achter die uitlaatbochten, eerst was ik het niet van plan , maar ik heb ondertussen 5000km probleemloos gereden. Het zal misschien wel minimaal minder koelen, maar zo veel zal dat niet zijn. Het is dan ook zo'n klein radiatortje :?

Ik had die ook eerst vóór de grote ratiator geplaatst, maar bij hard remmen(hard :z ) zakte de originele voorvork te veel in en mijn spatbord kwam er tegen. ;)


Koelwater bidonnetjes werken zolang de verbinding naar de radiator onderaan in de vloeistof uitkomt, en de ontluchting bovenaan :P .
Dus eventueel (om esthetische reden of om lekken te voorkomen :z ) kan je de radiator-aansluitbuis ook bovenaan de bidon laten uitkomen, maar in de bidon zelf naar onder laten lopen :+ ;)
 
ieps de mic se kmoe echt zeggen toen ik hem gezien heb bij u thuis was em al :9~
gelijk dat em nu is vindt ik hem echt ferm :} :} :9~ :9~

kheb mij kapot gelachen met u velge zij echt hilarisch maar toch schoon en ORGINEEL

prachtig werk gemaakt met plaatstaal btw *O*

moet echter dringend geupdated worden -O-
met lekkere pic'ies :}
 
Bon, ben weer is lang weggeweest.
Ik ben ondertussen dus ook een paar dagen op reis naar frankrijk geweest met de cbr (die dus nog niet af was). Op dit moment heb ik een beetje tijdgebrek om grote in grepen te doen vanwege teveel werk voor school.


Maar dus,

Zo zagen we eruit bij het vertrek, met een goed humeur bij mij thuis vertrokken richting frankrijk. Daarnaast de cbr, de fzr1000 van arno die eveneens nog in opbouw was. 8-)

6un8.jpg


na een overnachting in de tent kwamen we aan in de provence. Een beetje offroad hield ons niet tegen om het erfstuk van arno's familie gaan bezichtigen. :]

1ps9.jpg


In het pittoresque dorpje Cotignac bleven we logeren bij arno's oma. Een heel leuke plek dat dorpje. Lekkere spaghetti gegeten. En wat prachtige bochtenbanen daar. :]

5qo5.jpg


Daarna zijn we doorgereden naar de alpen. In de buurt van Morzine-Avoriaz logeerden we in een chalet in Ardent. Prachtig daar.

3xs4.jpg


2gq4.jpg


En natuurlijk konden we het niet laten om snachts een (niet zo extreme) skipiste op te klimmen :9 Even ter info, dit zijn de skiliften bovenaan Avoriaz.
De cbr sputterde dat het niet normaal was. De fzr wou zelfs niet meer starten. Dat kom je tegen aan +2000m ijle lucht, zonder afstelling, gelukkig konden we ons gewoon de berg af laten bollen tot aan de logeerplaats.

4qb2.jpg
 
Wat er dus nog moet gebeuren:

- de uitlaat moet zeker nog is over nagedacht worden.
- Het zadel zou ik qua vorm een beetje moeten aanpassen, kwestie van na een lange rit nog zin te hebben om door te rijden :z
- De tank moet nog een bijpassende kleur/kleurpatroon krijgen -> wie hier ideeën voor heeft mag ze altijd posten, want ik ben er nog niet uit.

Ik zal voor de makkelijkheid binnekort eens proberen een duidelijke foto te maken. Na de cbr eens te wassen dan. Want er plakken nog altijd franse vliegen op :+
 
hoi michael

ik heb ff een vraagje, zoals je weet ben ik ook met een cbr bezig [ ZBR nu geworden haha ].
maar hoe heb jij het opgelost met je gaskabels, want die van mij zijn te kort.

tnx

gr stefan
 
hoi michael

ik heb ff een vraagje, zoals je weet ben ik ook met een cbr bezig [ ZBR nu geworden haha ].
maar hoe heb jij het opgelost met je gaskabels, want die van mij zijn te kort.

tnx

gr stefan


Hallo Stefan ;) ,

ik ben gewoon een paar fietsgeinen gaan halen en heb die zelf op maat gesneden. De stukjes aan de uiteinden heb ik van de originele afgeknipt en overgenomen.
De binnenkabel kan je gewoon bij de motodealer kopen ;)

succes :W
 
Hallo Stefan ;) ,

ik ben gewoon een paar fietsgeinen gaan halen en heb die zelf op maat gesneden. De stukjes aan de uiteinden heb ik van de originele afgeknipt en overgenomen.
De binnenkabel kan je gewoon bij de motodealer kopen ;)

succes :W

hoi michael

bedankt voor de tip

gr stefan
 
ziet er mooi uit, goed bezit iedergeval!

ik heb ook een CBR600F pc19 88 omgebouwd....
enkel heb ik die weggedaan(geruilt autoblik ivm rijbewijs)
nu al een beetje spijt van 8-)

oersterke blokjes en nog aardig wat pit erin!
 
Bon, ben weer is lang weggeweest.
Ik ben ondertussen dus ook een paar dagen op reis naar frankrijk geweest met de cbr (die dus nog niet af was). Op dit moment heb ik een beetje tijdgebrek om grote in grepen te doen vanwege teveel werk voor school.


Maar dus,

Zo zagen we eruit bij het vertrek, met een goed humeur bij mij thuis vertrokken richting frankrijk. Daarnaast de cbr, de fzr1000 van arno die eveneens nog in opbouw was. 8-)

http://img125.imageshack.us/img125/6123/6un8.jpg ((Afbeelding))

na een overnachting in de tent kwamen we aan in de provence. Een beetje offroad hield ons niet tegen om het erfstuk van arno's familie gaan bezichtigen. :]

http://img128.imageshack.us/img128/343/1ps9.jpg ((Afbeelding))

In het pittoresque dorpje Cotignac bleven we logeren bij arno's oma. Een heel leuke plek dat dorpje. Lekkere spaghetti gegeten. En wat prachtige bochtenbanen daar. :]

http://img170.imageshack.us/img170/1520/5qo5.jpg ((Afbeelding))

Daarna zijn we doorgereden naar de alpen. In de buurt van Morzine-Avoriaz logeerden we in een chalet in Ardent. Prachtig daar.

http://img125.imageshack.us/img125/9662/3xs4.jpg ((Afbeelding))

http://img125.imageshack.us/img125/5474/2gq4.jpg ((Afbeelding))

En natuurlijk konden we het niet laten om snachts een (niet zo extreme) skipiste op te klimmen :9 Even ter info, dit zijn de skiliften bovenaan Avoriaz.
De cbr sputterde dat het niet normaal was. De fzr wou zelfs niet meer starten. Dat kom je tegen aan +2000m ijle lucht, zonder afstelling, gelukkig konden we ons gewoon de berg af laten bollen tot aan de logeerplaats.

http://img128.imageshack.us/img128/976/4qb2.jpg ((Afbeelding))

Ziet er zo life goed uit.

Hoe vond je hem rijden/ sturen?
 
ziet er mooi uit, goed bezit iedergeval!

ik heb ook een CBR600F pc19 88 omgebouwd....
enkel heb ik die weggedaan(geruilt autoblik ivm rijbewijs)
nu al een beetje spijt van 8-)

oersterke blokjes en nog aardig wat pit erin!

en gelijk heb je om er spijt van te hebben 8-)
ik heb je project indertijd nog gevolgd ;) , ik weet niet of ik het eindresultaat heb gezien maar het begon er goed uit te zien
 
Laatst bewerkt:
siep ben blij dat je er zo over denkt *D
bladerunner bedankt voor de tip ;) , daar zal ik eens mijn wark van maken

Ziet er zo life goed uit.

Hoe vond je hem rijden/ sturen?

Persoonlijk vind ik het een hele verbetering tegenover met clip-ons , het geeft mij veel meer vertrouwen en wat meer gevoel in het sturen. Hetgeen het streetfighter-rijgedrag er niet op verbetert :+
Het bochtenwerk in de bergen ging heelwat soepeler dan de FZR _O- zo is dat met een lichte machiene 8-)


:]
 
Hee gewelding project, mijn complimenten... heel mooi gemaakt..

Ik heb eigenlijk een vraagje aan jou..

Ik heb een maandje geleden een motorblok van zo'n cbr600 gekocht voor op een kart project..

Maar nu zit ik met de koeling, ik heb de radiateur en alle slangen er niet bij, dus ik weet niet precies hoe het aangesloten zit..

Zou jij me ook kunnen vertellen hoe alles aangesloten zit?

Ik kom er niet eerlijk meer uit..

Alvast Bedankt..

Peter
 
Hee gewelding project, mijn complimenten... heel mooi gemaakt..

Ik heb eigenlijk een vraagje aan jou..

Ik heb een maandje geleden een motorblok van zo'n cbr600 gekocht voor op een kart project..

Maar nu zit ik met de koeling, ik heb de radiateur en alle slangen er niet bij, dus ik weet niet precies hoe het aangesloten zit..

Zou jij me ook kunnen vertellen hoe alles aangesloten zit?

Ik kom er niet eerlijk meer uit..

Alvast Bedankt..

Peter

Bedankt voor het compliment pedde.
Sorry voor het late antwoord, ik heb niet veel tijd gehad de laatste weken.
ik heb een schets gemaakt voor je. hopelijk ben je er wat mee.
Greets

koelwaterkn8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verder heb ik nog een vraagje voor de kenners onder ons:
Wanneer ik met de cbr eens een paar kilometers aan topspeed rij, worden mijn scheenbenen en schoenen kletsnat van het koelwater. :o
Ik veronderstel dat ze dus te warm wordt en het overdrukventiel opent? Volledig het koelreservoir loopt er van leeg :N
Zelfs bij een koude buitentemperatuur rond het vriespunt... dus hieraan ligt het niet.

Waaraan kan dit liggen, of hoe is dit op de lossen?
grts
Michaël
 
Wat vaak een oorzaak is dat je radiatorkap niet goed afdicht. Hierdoor kan je koelsysteem geen druk opbouwen waardoor het kookpunt van het koelwater veel lager komt te liggen, en hij dus al vrij snel "overkookt".

Dus kijk 's naar een lekkage in je koelsysteem en vooral bij de radiatordop (vuil/gescheurde afdichting/sluiting niet goed meer etc.).
 
Laatst bewerkt:
kan ook zijn dat je koppakking lek is, daardoor uitlaat gassen in je koelsysteem blaast. worden je waterslangen ook hard als je gereden hebt?
prachtige reportage trouwens!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan