michaelvanh
MF'er
- 2 mei 2005
- 67
- 0
Hallo mensen,
Aleerst ga ik mezelf even voorstellen, ik ben Michaël, wonende te België. Ik ben nogal supermotard/enduro fanaat, maar al het moois met een motor en 2 wielen spreekt mij enorm aan. Momenteel ben ik dan ook bezig met de ombouw van mijn oude cbr600 van 1987 , ik ga er binnen een paar weken mee op reis dus de bouw zal snel gaan. Het verloop van de ombouw zal ik hier posten. Ik heb hier al heel wat ombouwprojecten stil meegevolgd en wat moois staat er allemaal tussen . Andere pc19 projecten die hier staan volg ik natuurlijk nauwkeurig op .
Ik heb de cbr goedkoop op de kop kunnen tikken (400euro) , dus heb ik beslist om dit een een onmogelijk low-budget project te houden , dit weliswaar zonder (of toch met zo weinig mogelijk ) te moeten inboeten aan de originaliteit ervan . Dat is de intentie natuurlijk , of het resultaat werkelijk zo gaat zijn, zullen we nog wel zien.
Genoeg gezever,
hier de eerste fotos
1 jaartje geleden, de trotse aankoop... nu begrijp je de lage prijs. En begrijp je eveneens het rare gezicht die mijn pa trok toen die zag waar ik nu weer mee thuiskwam.
Wie niet gelooft dat een volledige cbr600 MET 2de motorblok, en nog een kameraad als passagier, in een piepkleine toyota corolla (eveneens van 1987 ) kan... die is mis.
De auto hing nogal laag. Aerodynamische voordelen uiteraard
Dan toch maar snel vork en tank erin, benieuwd naar de mogelijkheden...
met op de tank het net aangeschafte werkplaatshandboek
Van 2 twijfelachtige motorblokken maken we 1 perfect blok
Al snel werd duidelijk welk blok in de motor zou gaan
Versnellingsbak-grind
Goed onderhouden remklauwen . Volgens mij moet je ze 20 jaar in een rotte oude vochtige kelder laten staan om ze zo te verkrijgen
Na lang zitten prullen het blok toch onder het frame gekregen.
Met even wat overdreven veel niet echt boeiende fotos...
Na wat uren zweten de electriciteit toch in orde gekregen, ze draait
more to come...
Aleerst ga ik mezelf even voorstellen, ik ben Michaël, wonende te België. Ik ben nogal supermotard/enduro fanaat, maar al het moois met een motor en 2 wielen spreekt mij enorm aan. Momenteel ben ik dan ook bezig met de ombouw van mijn oude cbr600 van 1987 , ik ga er binnen een paar weken mee op reis dus de bouw zal snel gaan. Het verloop van de ombouw zal ik hier posten. Ik heb hier al heel wat ombouwprojecten stil meegevolgd en wat moois staat er allemaal tussen . Andere pc19 projecten die hier staan volg ik natuurlijk nauwkeurig op .
Ik heb de cbr goedkoop op de kop kunnen tikken (400euro) , dus heb ik beslist om dit een een onmogelijk low-budget project te houden , dit weliswaar zonder (of toch met zo weinig mogelijk ) te moeten inboeten aan de originaliteit ervan . Dat is de intentie natuurlijk , of het resultaat werkelijk zo gaat zijn, zullen we nog wel zien.
Genoeg gezever,
hier de eerste fotos
1 jaartje geleden, de trotse aankoop... nu begrijp je de lage prijs. En begrijp je eveneens het rare gezicht die mijn pa trok toen die zag waar ik nu weer mee thuiskwam.
Wie niet gelooft dat een volledige cbr600 MET 2de motorblok, en nog een kameraad als passagier, in een piepkleine toyota corolla (eveneens van 1987 ) kan... die is mis.
De auto hing nogal laag. Aerodynamische voordelen uiteraard
Dan toch maar snel vork en tank erin, benieuwd naar de mogelijkheden...
met op de tank het net aangeschafte werkplaatshandboek
Van 2 twijfelachtige motorblokken maken we 1 perfect blok
Al snel werd duidelijk welk blok in de motor zou gaan
Versnellingsbak-grind
Goed onderhouden remklauwen . Volgens mij moet je ze 20 jaar in een rotte oude vochtige kelder laten staan om ze zo te verkrijgen
Na lang zitten prullen het blok toch onder het frame gekregen.
Met even wat overdreven veel niet echt boeiende fotos...
Na wat uren zweten de electriciteit toch in orde gekregen, ze draait
more to come...