Een Dr. Big of iets dergelijks

3 jun 2020
76
17
Na een 20 jaar motorloos te zijn geweest ben ik op zoek naar een oude favo van me. Een Dr. Big. Nooit een gehad hoor. Maar omdat ik voor het werk op een soortgelijke motor heb gereden....

Dr. Big is duur. Voor wat je krijgt. Nieuwe enduro's ook. Met zo'n complete ISS cockpit.

Is er nog vergelijkbaar matereel wat wel klopt qua prijs / leeftijd en niet gelijk tot ruimtereizen uitnodigt?

Groet, Fred Kroket
 
Honda Trans-Alp.

Dr.Big heeft nogal wat slijtage na wat kilometers. Na 50.000 heeft die dikke zuiger al heel wat moeten verwerken en is de meeste pret er wel vanaf, zonder dat je stevig mag gaan sleutelen.
 
Plaatje bij het verhaaltje.
Funfactor is wel 200%
26618737-994D-4EDC-B7FA-0D903FF1B838.jpeg
 
Even wat toevoegen.

De zoektocht levert op dat je voor een behoorlijk gebruikte tussen de 2000 en soms meer dan 3000 kwijt bent. Dat lijken ze me niet waard. Inmiddels bovenstaand bericht gelezen. Komt het dat de Dr. Big een liefhebbersmotor is?
Is door u genoemde Transalp ook een 1 cilinder?

Groet, Fred Kroket
 
De markt bepaald de waarde,het is nu eenmaal een aparte motor en dat houd een hogere prjs in,ik verbaas mij
soms ook hoe prijzen zijn gestegen van sommige oudere motoren,maar ja word het er voor betaald dan zal je of de beurs moeten trekken
of iets anders uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Dank u. Deze heb ik uiteraard ook gezien. En dat was eigenlijk de aanleiding voor mijn vraag hier. Het zou in de categorie appels en peren passen maar voor zulke prijzen rij je een tamelijk recente Honda of Kawasaki Supersport.

Met vriendelijke groet, Fred Kroket
 
Dank u. Deze heb ik uiteraard ook gezien. En dat was eigenlijk de aanleiding voor mijn vraag hier. Het zou in de categorie appels en peren passen maar voor zulke prijzen rij je een tamelijk recente Honda of Kawasaki Supersport.

Met vriendelijke groet, Fred Kroket
Ja maar dat is geen DR Big he ;)
Ik ben zelf meer van de 2 takten,voor die prijzen koop je een zeer recente motor,het is helaas niet anders.
 
Toch een liefhebbersmotor? Piece of Art

Vreemd, want in het Dr. Big draadje moest ik de waarschuwing van een oude dame negeren.

Groet, Fred Kroket
 
Ik heb zelf een Goldwing,hier op het MF een GL rijder vinden is zoeken naar een naald in een hooiberg,toch zijn er veel
eigenaren cq liefhebbers.
 
Die motor van Ferde vind ik meer uitstraling hebben dan die van Marktplaats. Beetje morsig, gebruikt, pakketje achterop.

Groet, Fred Kroket
 
Ja maar dat is geen DR Big he ;)
Ik ben zelf meer van de 2 takten,voor die prijzen koop je een zeer recente motor,het is helaas niet anders.
2 takt heb ik ook wel overwogen. Dan begint en eindigt het met een KTM 360 EXC. Deze kregen we wel eens in bruikleen.
Die lenen zich niet voor de langere reizen. Een rondje topsport op de hei wel

Groet, Fred Kroket
 
Die motor van Ferde vind ik meer uitstraling hebben dan die van Marktplaats. Beetje morsig, gebruikt, pakketje achterop.

Groet, Fred Kroket
Ja er zal wel ergens een DR Big te vinden zijn die er zo uitziet voor weinig en die dan waarschijnlijk gelijk de revisie in kan,
maar je kan het ook treffen, kwestie van geduld hebben en de marktplaatsen in de gaten houden.
 
Als het er op uitdraait dat het een duurdere liefhebbersfiets wordt heb ik er vrede mee. Ik ga sowieso nog even de tip van meanblueman gebruiken. Zal je zien dat die transalp ook een liefhebbersfiets is met daaraan gekoppelde prijzen. En eens op het noppenforum kijken kan ook geen kwaad.

Wordt vervolgd, Fred Kroket.
 
Dat compenseert die 1000 euro prijsverschil ruimschoots

Dank, Fred Kroket
Dat zal wel meevallen,bpm is voor die leeftijd nihil,je heb dan alleen transport en de keuringskosten.
Het mooiste is er 1 te vinden die al jaren stof staat te happen in een schuur,maar ja dat is een kwestie van zeer
lang geduld hebben en hopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan